Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا برگزارشها، «سرگئي سکريپال»جاسوس دوجانبه روس تبار و دختر ۳۳ ساله وي،  روز چهارم مارس بر روي نيمکتي در بيرون يک مرکز خريد در «ساليسبوري» بيهوش پيدا و سپس به يک بيمارستان منتقل شدند. لندن بعدا اعلام کرد اين دو با يک ماده شيميايي مسموم شده اند و در ادامه هم مقام هاي انگليس از جمله ترزا مي نخست وزير و جانسون وزير امور خارجه انگليس، روسيه را به دست داشتن در اين ماجرا متهم و تعدادي از ديپلمات هاي روس  را از لندن اخراج کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزير انگليس مدعي شد که مسموميت و بيماري اين جاسوس سابق روسيه «يا نتيجه اقدام مستقيم دولت روسيه در خاک انگليس است يا دولت روسيه اجازه داده است که اين ماده شيميايي سمي موسوم به «ناويچاک» به دست افراد ناباب بيفتد.
وزير خارجه انگليس نيز با احضار سفير روسيه در لندن از او خواست که مقامات مسکو بايد بگويند کداميک از دو توضيح احتمالي صدق مي کند: اقدام مستقيم دولت روسيه در خاک انگليس يا سوء مديريت مسکو و امکان دسترسي افراد ناباب به اين ماده شيميايي سمي.
بوريس جانسون روز جمعه هم ادعا  کرد که حمله به «سرگئي سکريپال» جاسوس روس‌ تبار ساکن اين کشور احتمالاً تصميم شخص ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه بوده است.
پس از انگليس، مقام هاي امريکا و فرانسه هم به سرعت وارد عمل شدند و با متهم کردن روسيه در اين ماجرا با لندن هم داستان شدند و از احتمال وضع تحريم هاي جديد عليه روسيه سخن گفتند. هدر ناوئرت، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا وزارت خارجه آمريکا در اين ارتباط اعلام کرد که واشنگتن اعمال تحريم‌هاي جديد عليه روسيه درباره قضيه مسموميت جاسوس دو جانبه سابق روس را بعيد نمي‌داند.
واکنش شديد و هياهوي گسترده رسانه هاي غربي در شرايطي عليه روسيه به ويژه شخص پوتين ادامه دارد که هيچ مدرکي در خصوص دست داشتن روسيه در اين ماجرا وجود ندارد و حتي جانسون در اين زمينه اعتراف کرده است که مدرکي در دست نيست.  اکنون چرايي اين هجمه شديد عليه روسيه و شخص پوتين مورد سوال است و به نظر مي رسد با توجه به اينکه قرار است روز يکشنبه 18مارس برابر با 27 اسفند ماه انتخابات رياست جمهوري در روسيه برگزار شود، انگيزه هاي انتخاباتي در اين فضاسازي ها دخالت دارد.
دخالت در انتخابات روسيه چيزه تازه اي نيست چند ماه پيش هم وزارت خزانه داري امريکا براي تاثيرگذاري بر انتخابات روسيه فهرست ثروتمندان نزديک به ولاديمير پوتين، موسوم به «گزارش کرملين»،  را منتشر کرد. در اين فهرست تهديد شده بود که فعالان اقتصادي و ثروتمندان روسيه که نامشان در اين فهرست آمده، مورد تحريم قرار خواهند گرفت که اين مسئله در ميان تجار ونخبگان اقتصادي روسيه  نگراني هايي به وجود آورد.
امريکا بيش از 200 تن از مسوولان نظام روسيه را نيز به بهانه دست داشتن  در انتخابات رياست جمهوري آمريکا به نفع ترامپ، پيش از اين تحريم کرده است که اين نيز مي تواند در چارچوب دور کردن مردم از پوتين و تيم همراه او ارزيابي شود.
نظرسنجي ها نشان از اين دارد که پوتين در اين انتخابات با 65 تا 70 درصد آرا در مرحله اول پيروز خواهد شد و اين چيزي نيست که خوشايند غرب باشد چرا که ولاديمير پوتين  هم در طول چند سال گذشته موفق شده است که اقتصاد روسيه را از بحران خارج نمايد و هم در صحنه منطقه اي و بين المللي نقش روسيه را بازآفريني نمايد و از يکه تازي امريکا جلوگيري نمايد. الحاق جزيره راهبردي کريمه به روسيه، جلوگيري از نزديک شدن ناتو به مرزهاي روسيه، ورود به درياي مديترانه از راه سوريه ونقش آفريني مثبت در خاورميانه از   مواردي است که خوشايند امريکا ومتحدانش نيست.   -------------------------------------- رضا محمدمراد 
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!

به گزارش خبرآنلاین «تاکر کارلسون» خبرنگار سرشناس آمریکایی که پیشتر هم مصاحبه‌ای طولانی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت، این بار گفت‌وگو ۲۰ دقیقه‌ای را با متحد پوتین انجام داده و آن را روی کانال یوتیوب خود منتشر کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، «الکساندر دوگین» که از منتقدان سرسخت غرب است، در این مصاحبه علاوه بر حمایت تمام‌عیارش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکید کرد که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

کارلسون، دوگین را نویسنده‌ای توصیف می‌کند که «درباره ایده‌های بزرگ می‌نویسد» و هم‌چنین ادعا می‌کند که کتاب‌های او در سرتاسر ایالات متحده توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع شده است و امکان خرید در وبگاه آمازون وجود ندارد.

به گزارش ایسنا در قسمتی از این مصاحبه، «مغز متفکر پوتین» استدلال می‌کند: «ایدئولوژی لیبرال، که از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، عملا در غرب بی‌رقیب شد، منجر به نابودی مفهوم خانواده می‌شود؛ مفهومی که به نفع فردگرایی، در حال نابودی است. هم‌چنین پیشرفت طبیعی لیبرالیسم موجب طرد هویت انسانی می‌شود.»

این نظریه‌پرداز روس در ادامه می‌گوید: «فاز بعدی: نئو لیبرالیسم. اکنون در اینجا بحث اکثریت نیست بلکه بحث بر سر حکومت اقلیت‌هاست. نقش این تفکر در غرب به معنای دموکراسی نیست، بلکه توتالیتاریسم است.»

راشا تودی هم‌چنین به «داریا دوگینا» دختر این فیلسوف روسی و مفسر سیاسی اشاره می‌کند که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد. هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901244

دیگر خبرها

  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟