Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سرهنگ علیرضا حاجی‌زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  با بیان اینکه نسبت به سال گذشته کاهش تصادفات رانندگی داشتیم افزود: امسال تا پایان بهمن‌ماه در تصادفات فوتی ۳ درصد، تصادفات جرحی ۵ درصد، خساراتی ۲۰ درصد، تعداد مجروحین ۶ درصد، تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی ۴ درصد و در مجموع در تصادفات خساراتی، جرحی و فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشتیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: امسال از معدود استان‌هایی هستیم که به صورت متوالی بیش از پنج سال است که کاهش تصادفات داشتیم در حالی که در زمینه تقاضای سفر هرساله افزایش داریم.
فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی افزود: امسال آمار خوبی در زمینه برخورد پلیس با تخلف داریم به طوری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد برخورد با عدم رعایت حق تقدم، ۳۱ درصد شیشه دودی و در زمینه تجاوز به خط عابر پیاده ۸۹ درصد برای توقف پشت خط ایست، برخورد داشتیم به طوری که اکنون می‌توانیم ادعا کنیم احساس ایمنی در عابران پیاده بهبود پیدا کرده است.
سرهنگ علیرضا حاجی‌زاده تصریح کرد: طرح ویژه ترافیکی از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین با توان مضاعف و آماده باش ۱۰۰ درصد نیرو‌ها آغاز شده است، ولی محوریت طرح ویژه برای هسته مرکزی شهر از ۱۲ شب از ۲۸ اسفند ۹۶ تا اول فروردین ۹۷ انتهای سخنرانی مقام معظم رهبری در مبادی ورودی و خروجی حرم مطهر است که این طرح در صورت نیاز امکان دارد تا شعاع ۲۰ کیلومتری ادامه پیدا کند و تردد فقط با مجوز پلیس انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال علاوه بر پارکینگ‌هایی موجود سطح شهر پارکینگ خیابانی نیز پیش بینی شده است، گفت: در خیابان جمهوری، خرمشهر، امام رضا (ع) (حد فاصل میدان ۱۵ خرداد تا میدان بسیج) خیابان شارستان، امیرالمومنین (ع) و خیابان صاحب الزمان (عج) با حضور ۱۰۰ نفر کارمند پارک حاشیه‌ای هوشمند در زمان تحویل سال و سخنرانی حضرت آقا با ظرفیت ۵ هزار دستگاه خودرو خدمت‌رسانی می‌شود.
فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۲۱ نقطه در پیرامون حرم و یک نقطه در میدان فردوسی به عنوان پارک‌سوار توسط شهرداری بهسازی شده که حدود ۳۰ هزار جای پارک به ظرفیت قبلی افزایش می‌دهد.
سرهنگ علیرضا حاجی‌زاده با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌ها از محدوده طرح گسترش یافته است، گفت: از تمام ظرفیت‌ها نظیر برنامه سفر بخیر، ۲۰:۳۰، شبکه خبر، شبکه استانی، تلویزیون‌های شهری، تابلو‌ها و بنر‌های شهرستان‌ها در راستای اطلاع رسانی استفاده شده است.
وی افزود: امسال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از طریق بوروشو و نصب بنر با فاصله ۲۰ کیلومتری شهر و به فاصله ۲ کیلومتر اطلاع رسانی‌ها انجام می‌شود ضمن اینکه در نرم‌افزار مشهدی شو که با همکاری شهرداری مشهد طراحی شده است نقاط کم ترافیک و با تراکم بالا مشخص می‌شود.
فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به اینکه پلیس شعاع حضور خود تا ۲۰ کیلومتری حرم ارتقا داده است گفت: با همکاری شهرداری، ۱۱ راه‌بند مکانیکی در محل‌های مورد نیاز پیش‌بینی شده تا در صورت لزوم خودرو‌های امداد در کمترین زمان به محل مورد نظر برسند.
 سرهنگ علیرضا حاجی‌زاده با تاکید نقش آموزش در مهندسی ترافیک انکارناپذیر است، افزود: ما در بلوار وکیل آباد مشهد با توجه به اطلاع رسانی قرار است همه مقررات را رعایت کنیم و بنظر می‌رسد تاکنون بهبود نسبی داشتیم که قرار است نهادینه شود بطوری که ۸۰ درصد در تقاطع‌ها روی گذر عابر پیاده نمی‌ایستند و به ایمنی ترافیک و کاهش زمان سفر کمک می‌کند .   وی گفت:  بر اساس این طرح افراد پرخطر و افرادی که اصرار بر تخلف داشته باشند تا ۳ ماه وسیله آن‌ها به مرجع قضایی تحویل و برای اصلاح رفتار معرفی می‌شوند.
فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند مسافرت بروند می‌توانند با مراجعه به سامانه راهور ۱۲۰ و ارائه شماره ۸ رقمی بارکد کارت‌خوان وسیله خود صورت وضعیت تخلفات را مشاهده کرده و یا با ارائه‌ی شماره گواهینامه از میزان نمره منفی مطلع شوند و توصیه می‌شود پیش از سفر در این رابطه از سامانه راهور ۱۲۰ استعلام بگیرند.   انتهای پیام//ا.س   نشست خبری فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است

رییس پلیس راهور فراجا گفت: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است.

به گزارش مهر، سردار سید تیمور حسینی، در خصوص افزایش جرایم رانندگی، اظهار داشت: حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی‌رانندگی گذشته، اما هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.

وی افزود: قرار است اصلاحاتی در برخی از بندهای این مصوبه جدید انجام شود و امیدواریم به زودی این قانون ابلاغ شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از تخلف و جرم، مجازات است، و در تمامی مکاتب حقوقی دنیا این موضوع پذیرفته شده که باید هزینه جرم بالا باشد تا موجب بازدارندگی شود و امیدواریم تا ۱۰ الی ۱۵ روز مشخص شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: افزایش ۵ برابری برخی از جرایم رانندگی افزايش سقف جرايم رانندگي به 200هزارتومان

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی