Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آقازاده در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان،گفت: تخصيص اعتبار عمراني استان ها منوط به ارائه اسناد به خزانه اسلامي است که در اين راستا دستگاه هاي اجرايي و پيمانکاران اين استان موظف هستند در بازه زماني کوتاه ضوابط حاکم بر اين حوزه را عملي و نواقص موجود را رفع کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا ؛ آقازاده استاندار مرکزي اظهار کرد: دستگاه هاي اجرايي بايد در نخستين نشست شوراي توسعه و برنامه ريزي سال آتي استان که در هفته آخر فروردين ماه برگزار مي شود، گزارش موثري از فعاليت ها در جذب اسناد خزانه اسلامي ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ميزان جذب اسناد خزانه اسلامي از سوي بسياري از دستگاه هاي اجرايي استان تاکنون در حد صفر و در بسياري موارد کمتر از 50 درصد بوده است و نواقص و کاستي ها در اين زمينه بايد تا 20 فروردين ماه سال آينده اصلاح شود.
نماينده عالي دولت تدبير و اميد در استان مرکزي بيان کرد: معاونت هماهنگي امور عمراني و سازمان برنامه و بودجه استان بايد از دوم فروردين ماه سال آينده عملکرد دستگاه هاي اجرايي در خصوص جذب اسناد خزانه را مورد ارزيابي قرار داده و نتايج آن را در نشست شوراي برنامه ريزي استان مطرح کند.
وي در بخش ديگري از سخنانش ادامه داد: شرکت هاي مادرتخصصي در شهرک صنعتي خيرآباد به دليل گسترش و استقرار در حاشيه شمالي و پايين دست ريل راه آهن مشکل تردد و عبور و مرور دارند و به همين دليل مقدمات ساخت جاده دسترسي ازضلع فرودگاه به طول هشت کيلومتر پيش بيني شده و اين مهم بايد در طرح مجموعه شهري اراک به صورت کارشناسي ديده شود.
آقازاده گفت: برنامه ريزي براي تعريض و 2 بانده کردن جاده اراک - فرودگاه نيز با مشارکت استانداري مرکزي و شهرداري کلانشهر اراک تدوين شده که بايد در طرح مجموعه شهري اراک لحاظ شود.
نماينده مردم اراک، کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: در طرح هاي توسعه اي شهرها دامنه اختيارات مديران استاني براي تصويب و اجرا گسترده است و بايد از اين ظرفيت نهايت بهره گرفته شود.
کريمي افزود: طرح مجموعه کلانشهر اراک از شهر اميرکبير تا مهاجران تهيه شده که نياز است ايجاد فضاي سبز به خصوص در منطقه باغات کرهرود و سنجان و حاشيه جاده هاي اصلي به صورت جدي در آن مطالعه شود.
وي بيان کرد: ايجاد زيرساخت قطار شهري از شهر اميرکبير تا شهر مهاجران نيز از موضوعات ضروري در مديريت شهري کلانشهر اراک است که بايد در طرح مجموعه شهري اراک با قوت ديده شود.
وي افزود: استفاده کاربردي و علمي از ظرفيت هاي تالاب کويري ميقان نيز به عنوان يک منطقه بکر گردشگري بايد در طرح مجموعه شهري اراک به صورت حساب شده عنوان شود.
نماينده مردم تفرش، فراهان و آشتيان نيز در اين نشست گفت: دستگاه هاي اجرايي بايد مطالبات پيمانکاران و هزينه طرح هاي عمراني خود را از محل اسناد خزانه اسلامي تامين کنند.
حسيني افزود: مديران دستگاه هايي اجرايي بايد پيمانکاران خود را در اين زمينه توجيه کنند تا زمينه بهره مندي از اسناد خزانه اسلامي براي آن ها فراهم شود چرا که در شرايط کنوني اعتبار عمراني تنها در قالب اين اسناد تخصيص داده شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه استان نيز گفت: از طريق اسناد خزانه امسال هزار و 740 ميليارد ريال به دستگاه هاي اجرايي تخصيص داده شد که برخي از دستگاه ها ظرفيت جذب بالايي در اين خصوص داشته اند اما عملکرد شماري از دستگاه هاي اجرايي قابل دفاع نيست.
يادگاري افزود: بسياري از پيمانکاران تمايلي به دريافت اسناد خزانه ندارند و به همين دليل در مناقصه هاي دستگاه هاي اجرايي شرکت نمي کنند که اين مهم دليل اصلي پايين بودن جذب اسناد خزانه اسلامي استان است.
وي در خصوص طرح هاي ملي استان نيز گفت: 13 هزار و 500 ميليارد ريال طرح هاي ملي براي استان تعريف شده و تا کنون تنها 2 هزار و 600 ميليارد ريال تخصيص يافته و با توجه به باز بودن سقف تخصيص اين اعتبار تا پايان تيرماه سال آينده، دستگاه هاي اجرايي بايد تلاش مضاعف در اين خصوص داشته باشند.
گفتني است تصويب کليات طرح مجموعه شهري اراک از شهر جديد امير کبير تا شهر مهاجران در پهنه اي به وسعت 133 هزار هکتار و ارزيابي عملکرد دستگاهاي اجرايي استان در خصوص جذب اسناد خزانه اسلامي از مهمترين مصوبات اين نشست بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی اعضای شورای معاونین رئیس کل دادگستری استان با قضات محاکم تجدید نظر و کیفری یک استان اردبیل اظهار کرد: سیاست ها و رویکردهای دستگاه قضایی در استان اردبیل تدوین و به همه کارکنان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به جایگاه، شأن و منصب قضاوت خاطرنشان کرد: برخورد مناسب با مراجعین و داشتن سعه صدر در استماع مسائل و مشکلات مردم یکی از مهمترین ویژگی های قضات است که باید بر استمرار آن مداومت داشته باشیم.

رییس کل دادگستری استان اردبیل تسریع توأم با دقت در رسیدگی به پرونده ها را یکی دیگر از رویکردهای دستگاه قضا اعلام کرد و گفت: این موضوعات در دستگاه قضایی استان اردبیل به جد مورد اهتمام است و قضات استان تمام توان خویش را به کار می گیرند تا با بهره مندی از هنر قضایی همراه با دانش قضایی خود عادلانه ترین احکام را در سریعترین زمان ممکن صادر کنند.

کثیرلو برگزاری نشست های فصلی را ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد هماهنگی، تعامل و هم افزایی مابین قضات دانست و افزود: این جلسات می تواند با بهره مندی از نظریه های مشورتی قضات در رفع مشکلات و نیز صدور آرای متقن بسیار موثر باشد.

وی قانونمداری، اهتمام به ایجاد صلح و سازش و برخورد جدی با هرگونه مظاهر فساد در حوزه های مختلف را موثر خواند و تصریح کرد: در راستای تحقق سند تحول قضائی در استان اقدامات شایسته و متقنی انجام می شود تا در تحقق این سند در اردبیل بتوانیم پیشگام و پیشرو باشیم.

کد خبر 6095086

دیگر خبرها

  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند