Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- کارشناس ارشد گروه پژوهش، فن آوری و زیرساخت ستاد علوم شناختی گفت: تامین تجهیزات پیشرفته برای محققان حوزه علوم شناختی، یک فرصت مناسب در جهت دستیابی به نتایج مطلوب و ارایه راهکارهای موثر و سازنده است و با حمایت ستاد، ساخت و تامین این ابزارها در کشور ادامه دارد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر حسین عزیزی با اشاره به تلاش های وسیع این ستاد در زمینه ساخت، تامین و توسعه ابزارها و فن آوری های مورد نیاز گفت: یافته های تحقیقاتی می تواند بسترهای لازم را در امر ترویج و گسترش حوزه های علوم شناختی و نیز تشخیص و پیشگیری بسیاری از بیماری ها و نیز بازتوانی اختلال های شناختی در کشور فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عزیزی با بیان این که به واسطه حمایت های ستاد علوم شناختی، بسیاری از تجهیزات و امکانات مورد نیاز طرح های تحقیقاتی و علمی در داخل کشور ساخته و تامین شده و تلاش های گسترده در این زمینه همچنان ادامه دارد، افزود: جلوگیری از خروج ارز ، صرفه جویی ارزی و اشتغالزایی در سطح کشور از اولویت های نخست ستاد در این زمینه است تا محققان و متخصصان بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن با انجام طرح های تحقیقاتی، یافته های علمی خود را در سطح کشور ارایه دهند.
وی افزود: یکی از مهم ترین اقدامات ستاد علوم شناختی در امر توسعه ابزارها و فن آوری های مورد نیاز حوزه علوم شناختی در کشور، راه اندازی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز است.
وی گفت: آزمایشگاه ملّی نقشه برداری مغز به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی و فن آوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش بنیان و روزآمد در حوزه علوم و فن آوری های شناختی ایجاد شد.
کارشناس ارشد ستاد علوم شناختی با اشاره به این که در شرایط کنونی تعامل حوزه های مختلف با یکدیگر، ابزارسازی در حوزه های علوم شناختی را ممکن کرده است، گفت: ستاد علوم شناختی به طرق مختلف بهره وری از ظرفیت و پتانسیل های موجود درکشور را در برنامه ریزی و سیاست های خود قرار داده و از شکل گیری گروه های 'پیشران' مرکب از متخصصان خبره حوزه های گوناگون شناختی از قبیل علوم پایه ،مهندسی، روان شناسی و سایر بخش ها به منظور تحقق یک هدف بزرگ حمایت جدی بعمل می آورد.
دکتر عزیزی یادآور شد: تشکیل گروه 'نورواپتیک' در امر استفاده از نور برای مطالعه مغز یکی از گروه های'پیشران' در حوزه علوم شناختی است که با هدف توسعه ابزارهای مطالعه در این زمینه ایجاد و فعال شده و تشکیل دو تیم پژوهشی دیگر در حوزه 'بازتوانی شناختی' و 'اعتیاد' نیز در همین راستا است.
عضو کارشناسی ستاد علوم شناختی همچنین گفت: این ستاد در تلاش است یک گروه'پیشران' دیگر به منظور خودکفایی در زمینه تجهیزات مورد نیاز برای تحریک عمقی مغز درکشور ایجاد شود.
به گفته دکتر عزیزی، یکی از راه های توسعه ابزارها و فن آوری های مورد نیاز، هم اندیشی خبرگان حوزه های مختلف شناختی برای مشخص کردن مسیر دستیابی است و در این راستا با توجه به نیاز کشور در زمینه تجهیزات و فن آوری های 'ایمپلنت مغزی'،با حمایت های همه جانبه ستاد، حدود 10 پروژه پژوهشی و توسعه فن آوری تصویب شده و در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: به منظور رشد شرکت های دانش بنیان و نیز توسعه فن آوری و ابزارسازی ، حمایت از تولید تجهیزات شناختی در اولویت قرار دارد و با اقدامات ستاد تاکنون بیش از 15 مورد پیش خرید این ابزارها انجام و تحویل تجهیزات به مراکز تخصصی و علمی انجام شده است.
علمی**9031**2017

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب

وزیر راه و شهرسازی گفت: کشورهای ایران و امارات نقشی برجسته در مسیر کریدور شمال - جنوب دارند و با تصمیمات راهبردی می‌توانند نقش بی بدیلی را در دستیابی به بازارهای شمال و جنوب برای خود رقم بزنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در نشست این کمیسیون که صبح امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه در ابوظبی برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بعد از 10 سال گفت: امیدواریم که این نشست سرآغازی بر رشد روابط اقتصادی دو کشور باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توسعه روابط با کشورهای همسایه است، گفت: کشور امارات در این سیاست نقش ویژه و برجسته‌ای دارد.

بذرپاش در ادامه با اشاره به حجم مبادلات تجاری بیش از 27 میلیارد دلاری ایران و امارات، توضیح داد: این که امارات در رتبه دوم شرکای تجاری ایران قرار دارد، امارات را به یک شریک راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: از این رو ایران به‌رغم سنگ‌اندازی‌های بدخواهان، هیچ محدودیتی را برای گسترش روابط دو کشور و توسعه تجارت مشترک قائل نیست.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: کشورهای ایران و امارات نقشی برجسته در مسیر کریدور شمال - جنوب دارند و با تصمیمات راهبردی می‌توانند نقش بی بدیلی را در دستیابی به بازارهای شمال و جنوب برای خود رقم بزنند.

بذرپاش ادامه داد: دسترسی به بازارهای روسیه و کشورهای آسیای میانه از طریق ایران و بالعکس دسترسی به بازارهای جنوب می‌تواند فرصت بسیار خوبی را برای توسعه روابط ترانزیتی بین دو کشور ایجاد کند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، موضوع بعدی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان در فناوری‌های نو و به‌ویژه در زمینه هوش مصنوعی است که می‌تواند زمینه ای مهم برای همکاری بین دو کشور باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت تسهیل فرایندهای حمل‌ونقل بین دو کشور گفت: زیرساخت‌های فرایند تجارت مانند حمل‌ونقل و تشریفات گمرکی موضوعی است که تجار را درگیر کرده و به‌رغم اقدامات قابل توجهی که صورت گرفته و تجارت بین دو کشور را به 27 میلیارد دلار رسانده، ضرورت اتخاذ تصمیماتی شجاعانه و سازنده در این زمینه احساس می‌شود.

بذرپاش ادامه داد: در حال حاضر حمل کالا بر اساس رویه کنوانسیون تیر از مبدا امارات متحده عربی به مقصد ترکیه از طریق بندر شهید باهنر و گمرک خروجی بازرگان با هدف اجرایی سازی این کنوانسیون از طریق گمرکات دریایی و توسعه ترانزیت دو کشور در جریان است.

وی با اشاره به ضرورت رفع محدودیت‌های ایجاد شده در بازرسی‌ها و ترخیص کالاها، به ویژه کالاهای فاسدشدنی و قرنطینه‌ای و تسهیل تشریفات اداری و بندری و لجستیکی در بنادر، گفت: باید در راستای کاهش این تشریفات غیرضروری که باعث افزایش صادرات بین دو کشور و کاهش هزینه‌های این امر می‌شود، گام برداشت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های هوایی و شرکت‌های هواپیمایی پرواز حدود 320 پرواز در هفته، گواه حجم فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری بین دو کشور است و امیدواریم در حوزه فعالیت‌های بندری و جاده ای نیز هر چه سریع‌تر به افق‌های تعریف شده دسترسی پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات تاکید کرد: موضوع رفع مشکلات بانکی از جمله افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی و تجار ایرانی و تسهیل خدمات بانکی نیز که بر سر راه فعالین تجاری و اقتصادی دو کشور قرار دارد، باید یکی از زمینه‌های مورد بحث طرفین باشد.

وی گفت: در نشست‌های کارشناسی و مقدماتی نیز هیئت ایرانی و اماراتی توافقات خوبی بین طرف‌ها و شرکت‌ها و بخش‌های دولتی ایجاد شده است.

بذرپاش همچنین در خاتمه با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های بخش انرژی بین دو کشور گفت: پیش‌تر نیز همکاری‌ها در زمینه انرژی مورد تاکید قرار داشت و در این اجلاس نیز به عنوان یکی از اهداف مهم تعیین شده که نیازمند تصمیماتی جدی در این بخش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • نحوه ساخت یک ابزار ساده و کارآمد برای تیز کردن چاقو در خانه (فیلم)
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند