Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، استان مازندران با وسعت ۲۴ هزار کیلومتر مربع و توانمندی‌های کم نظیر گردشگری، درتاریخچه این صنعت به ویژه در سواحل جنوبی دریای خزر، جایگاه ویژه‌ای دارد.

فاصله کم و امکان دسترسی سریع به پایتخت و همچنین برخورداری ازمنابع گردشگری مناسب و تاسیسات اقامتی و پذیرایی در خور توجه، این استان را به قطب گردشگری کشور و منطقه تبدیل کرده است تا جایی که سالانه پذیرای بیش از ۱۷ میلیون مسافر داخلی و خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

توانمندی‌های کم نظیر گردشگری در مازندران

کریمی کارشناس ارشد گردشگری دانشگاه مازندران درباره مزیت‌های این بخش استان گفت: وجود دریای مازندران با ساحل زیبا و مناسب به همراه برخورداری از دامنه کوه ها، پارک‌های جنگلی و کوهستانی، وجود قله دماوند با ۵۶۷۰ متر ارتفاع معروف به بام ایران، غارها، آبشارها، رودخانه ها، آب‌های متعدد سرد و گرم معدنی، چشمه ها، تالاب‌ها به ویژه شبه جزیره میانکاله دربهشهر، بیش از ۸۰۰ آثار تاریخی شناسایی شده مانند مجموعه تاریخی شهر‌های آمل، چالوس و ساری، این استان را به مجموعه‌ای متنوع برای استفاده گردشگران تبئیل کرده است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ واحد اقامتی شامل هتل، متل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و مجتمع تفریحی ساحلی، جنگلی و کوهستانی همراه با ده‌ها آژانس خدمات مسافرتی و جهانگردی به گردشگران خدمات ارائه می‌کنند.

کریمی گفت: درجاذبه‌های طبیعی علاوه بر سواحل دریا، مناطق جلگه‌ای سر سبز، دامنه‌های جنگلی و کوهستانی بسیار زیبا به طول ۳۳۸ کیلومتر از شرق به غرب، میزبان مسافران و گردشگران است.

کارشناس ارشد گردشگری دانشگاه مازندران افزود: شبه جزیره میانکاله بهشهر که یکی از ۱۸ منطقه بیوسفری کره زمین است.

پناهگاه‌های حیات وحش میانکاله در بهشهر، سمسکنده، دشت ناز، دودانگه، چهار دانگه در ساری و سیاه بیشه درآمل، دریاچه‌های ولشت کلاردشت، خضرنبی در نوشهر، شورمست سوادکوه، سدلارآمل، رودخانه‌های چالوس، تجن ساری، سجاد رود و بابل رود در بابل، هراز در آمل، سرداب رود چالوس و چشمه کیله تنکابن، آب معدنی و آب‌های گرم روستا‌های آبگرم، اسک و استراباکوه بائیجان در لاریجان آمل، رامسر و سادات محله و آب سرد معدنی آمولو در آمل، آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

 

گردشگری سلامت از مزیت‌های ویژه مازندران

مسافرت به منظور درمان بیماری‌های جسمی یا انجام نوعی از عمل‌های جراحی با نظارت پزشکان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را گردشگری پزشکی گویند.

دراین نوع از گردشگری سلامت، بیمار ممکن است پس از درمان و معالجه نیازمند استفاده از فضا‌ها و خدمات گردشگری درمانی باشد.

محلوجیان کارشناس ارشد گردشگری دانشگاه مازندران با اشاره به انواع گردشگری سلامت مانند، گردشگری تندرستی، گردشگری درمانی و گردشگری پزشکی، گفت: گردشگری تندرستی به معنی مسافرت به دهکده‌های سلامت و مناطق دارای چشمه‌های آب معدنی و آبگرم برای رهایی از تنش‌های زندگی روزمره و تجدید قوا بدون مداخله و نظارت پزشکی که در آن گردشگر بیماری جسمی مشخصی ندارد.

وی افزود: گردشگری درمانی به مسافرت به منظور استفاده از منابع درمانی طبیعی (آب‌های معدنی، نمک، لجن و..) برای درمان برخی بیماری‌ها یا گذران دوران نقاهت با نظارت و مداخله پزشکی گفته می‌شود.

محلوجیان گفت: وجود بیش از ۲۵۰ کیلومتر ساحل شنی (برای درمان بیماری‌های عضلانی و استخوانی) تالاب‌ها و آبگیر‌های متعدد با قابلیت استفاده از لجن ها، رویش بیش از ۸۰۰ نوع گیاهان دارویی و مناطق بکر جنگلی و طبیعی از دیگر ظرفیت‌های استان درگردشگری سلامت است.

کارشناس ارشد گردشگری دانشگاه مازندران افزود: مهمترین زمینه‌های گردشگری سلامت درمازندران چشمه‌های آبگرم در ساری، نکا، بابل، تنکابن، رامسر و نوشهر است.

مستند سازی ظرفیت‌های گردشگری سلامت

محمد کاوه رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی مازندران نیز ازآغاز مستند سازی ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان خبر داد و گفت: مستند سازی هزاران نوع گیاهان دارویی، حیات وحش، آببندان ها، چشمه‌های آب معدنی و امکانات پزشکی و نیرو‌های متخصص درمانی در مازندران در حال تکمیل است.

مازندران یکی از استان‌های مطرح کشور در صنایع دستی

مکاری پژوهشگر صنایع دستی مازندران، سه عنصر هنر، فرهنگ و صنعت را در ذات صنایع دستی استان مازندران نهفته می‌داند و معتقد است: صنایع دستی این استان، روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق ساکنان کرانه دریای مازندران است و تجلی‌گاه بخش قابل ملاحظه‌ای از هنر و خلاقیت اقوامی است که با این صنایع سر و کار دارند.

وی افزود: بر اساس کاوش‌های باستان شناسی در غار کمربند و هوتو در بهشهر و اشیاء به دست آمده از آن که متعلق به ۶ هزار سال پیش از میلاد مسیح است که حکایت از آگاهی مردم آن عصر به فن ریسندگی و تبدیل پشم به نخ دارد.

مکاری گفت: وجود مصنوعات سنگی، سنگ تراشیده‌های مسی، سفالی و مفرغی زرین، نشانه تولید لوازم خانگی به دست مردم این استان در گذشته است.

پژوهشگر صنایع دستی مازندران افزود: ۳۰ رشته صنایع دستی استان تاکنون نشان ملی و ۲۵ محصول نیز مهر اصالت یونسکو را دریافت کردند.

وی از مهمترین صنایع دستی موجود در مازندران می‌توان به قالی بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، بافت گلیمچه، چوقا، شمد و ملحفه، سوزن دوزی، رنگرزی و چاپ سنتی سفالگری و سرامیک سازی، فراورده‌های پوست و چرم، هنر‌های مرتبط با فلز، هنر‌های مرتبط با چوب، حصیر بافی، طراحی سنتی و نگارگری، جلد سازی سنتی، صنایع دستی دریایی و عروسک سازی اشاره کرد.

مکاری گفت: در کنار این جاذبه‌ها نباید از وجود هزار و ۲۰۰ بقعه و امامزاده نیز در استان و نقش مهم آن در جذب و اقامت مسافران و گردشگران غافل بود.

 

 

  آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران برای پذیرایی از میهمانان

حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به آمادگی مازندران برای میزبانی از ۷۰۰ هزار نفر شب در نوروز ۹۴ گفت: همه اعضای این ستاد تا ۱۵ فروردین آماده باش کامل هستند.

سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،از آماده سازی ۴۰ پایگاه در قالب ۳۹۲ مدرسه برای پذیرش و اسکان فرهنگیان و مهمانان نوروزی ۹۷ در استان خبر داد.

وی افزود: ۴۰ پایگاه در قالب ۳۹۲ مدرسه و ۳ هزار ۱۲۵ کلاس برای پذیرش و اسکان آماده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : این کلاس‌ها در قالب ۳۲۵ کلاس ویژه، ۱۵۶۴ کلاس نوع (الف) و ۱۲۳۶ کلاس نوع (ب) هستند.

قاسمی افزود: ستاد‌های اسکان میهمانان با همکاری ۱۲۵۱ نفر از فرهنگیان استان، از تاریخ ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۱۲ فروردین ۹۷ آماده ارائه خدمات به فرهنگیان و مهمانان نوروز و خانواده درجه یک شامل همسر، فرزندان تحت تکفل، پدر و مادر است.

وی گفت: کلاس‌های طرح اسکان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، از لحاظ کیفیت دارای رشد ۳۸ درصدی در کلاس‌های نوع (الف) و رشد ۴۴ درصدی کلاس‌های ویژه بوده است.

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص مازندران

طرح آرامش بهاری در ۳۰۰ بقعه شاخص مازندران از اواخر اسفند امسال اجرا می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروزی سال ۹۷ ادامه دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: مهم‌ترین برنامه پیش روی سازمان اوقاف اجرای طرح آرامش بهاری در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان است که از آخر اسفندماه شروع می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروزی سال ۹۷ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری با حضور مدیران، هیأت امنا، خدام و روحانیون پاسخگو به سوالات شرعی جوانان و مردم برگزار می‌شود، افزود: این روحانیون با حضور در خیمه‌های معرفت پاسخگوی سؤالات شرعی زائران و انجام برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان اوقاف در غرفه‌های مختلف خیمه معرفت هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: غرفه پاسخگویی به شبهات دینی، نقاشی بکشید و جایزه بگیرید، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، عفاف و حجاب، مشاوره وقف در خیمه معرفت بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری مازندران برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: در این طرح با برپایی خیمه‌ها معرفت به زائران و مسافران نوروزی خدمات فرهنگی و مذهبی به‌صورت رایگان داده می‌شود.

وی افزود: در راستای طرح نوروزی آرامش بهاری زائرسرا و سوئیت‌های بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان سراسر استان آماده استقبال و اسکان زائران و مسافران هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: از ۲۸ اسفند پارسال تا ۱۴ فروردین امسال حدود ۶۰ هزار نفرشب مسافر نوروزی در ۸۰۰ سوئیت و زائرسرا‌های آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه مازندران اسکان یافتند.

برقراری امنیت نوروزی با حضور گشت‌های انتظامی

بیش از ۷ هزار نیروی پلیس در ایام تعطیلات نوروز برقراری نظم و امنیت را در سطح استان بر عهده دارند.

سردارسید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه از اول اسفند امسال با اجرای طرح استقبال از بهار اقدامات انتظامی و ترافیکی در سطح استان به منظور برقراری نظم و امنیت بازار و روان سازی ترافیک در معابر عمومی تشدید شد.

وی افزود: برای ایام تعطیلات نوروز نیز با راه اندازی قرارگاه نوروزی در مرکز استان و ۲۲ شهرستان تابعه اقدامات انتظامی و ترافیکی در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اجرای رزمایش طرح نوروزی پلیس در ۲۵ اسفند از آمادگی ۱۰۰ درصدی پلیس برای اجرای طرح نوروزی در دو حوزه ترافیکی و انتظامی با هدف برقراری نظم و امنیت عمومی و کاهش و پیشگیری ازجرایم خبر داد.

سردار میرفیضی افزود: با توجه به افزایش حجم تردد خودرو در محور‌های مواصلاتی استان و حضور مسافران در ایام تعطیلات نوروز در اماکن تفریحی و گردشگری استان اقدامات ویژه انتظامی و ترافیکی پیش بینی و به مرحله اجرا درآمد.

 

 

وی با اشاره به ساماندهی گشت‌های انتظامی و راهور از بکارگیری بیش از یک هزار و پانصد گشت پلیس شامل گشت موتوری، خودرویی و ۳۵۷ گشت پیاده برای برقراری نظم و امنیت نوروز خبر داد و افزود: در ایام تعطیلات نوروز همچنین ۵۳ ایستگاه پلیس در تفرجگاه ها، سواحل دریا و محل استقرار مسافران مسئولیت ارائه خدمات به شهروندان و مسافران را برعهده دارند.

فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین از ایجاد ۲۲۰ مقرانتظامی در مراکز شهرستان ها، کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان خبر داد و افزود: بیش از هفت هزار نیروی پلیس در سطح استان در ایام تعطیلات نوروز در کنار دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی و خدماتی به شهروندان و مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

وی گفت: ۶۵۰ اکیپ خودرویی به همراه ۲۸۱ پایگاه امداد و نجات، نیرو‌های پلیس افتخاری، راهوران محله و همیاران پلیس، ماموران انتظامی را در ایام تعطیلات نوروز یاری خواهند کرد.

سردار میرفیضی با اشاره به اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در ایام تعطیلات نوروز، گفت: در ایام تعطیلات نوروز در استان ایستگاه‌های فرهنگی پلیس با هدف اطلاع رسانی، آگاهسازی عمومی و ارائه خدمات مددکاری و مشاوره‌ای به شهروندان و مسافران ارائه می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه از ظرفیت فضای مجازی در این ایام در راستای اطلاع رسانی و آگاهسازی عمومی بهره گرفته خواهد شد، افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، استفاده از ظرفیت شهرداری ها، دستگاه‌های دولتی و همکاری با صدا وسیما از دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پلیس در این ایام است.

وی با هشدار درباره هرگونه هنجار شکنی و سوءاستفاده از حسن نیت میزبانی خطاب به فرصت طلبان و اراذل و اوباش گفت: مازندران حیاط خلوت متخلفان نیست و این افراد در صورت هنجارشکنی باید منتظر برخورد قاطعانه و بازدارنده پلیس باشند.

 

  آمادگی ناوگان حمل و نقل مازندران برای نوروز ۹۷

احمد آفرین محمدزاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با هلال احمر و راهداران که در جاده‌های استان باید به مسافران نوروزی خدمات ارائه دهند صورت گرفت، گفت: در ۶۶ نقطه از جاده‌های استان جرثقیل‌های سیار جهت کمک احتمالی به رانندگان مستقر شده است.

وی افزود:برای افزایش سفر ایمن در نوروز ۷۰ دستگاه خوردوی امدادی نیز در جاده‌های هراز، سوادکوه، چالوس و کیاسرمستقر می‌شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه در پیش بودن نوروز ۹۷ مسائل ایمنی سازی جاده‌های استان شامل شانه سازی، لکه گیری، روکش آسفالت، خط کشی، نصب تابلوی علائم هشدار و روشنایی صورت گرفته است تا رانندگان و مسافران عبوری قبل از ورود به آن محدوده نسبت به کاهش سرعت و رانندگی با احتیاط بیشتر اقدام کنند.

محمدزاده با بیان اینکه متولی جاده‌های استان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران است، افزود: جاده‌های استان با نصب دوربین‌های نظارت تصویری، پلاک خوان، دستگاه‌های تردد شمار و تابلو‌های گرافیک نما در نوروز کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح جامع نوروزی با هماهنگی تشکل‌های صنفی فروش همزمان حضوری و اینترنتی بلیت صورت می‌گیرد، گفت: به منظور ایجاد بستر مناسب و ترویج فرهنگ انجام سفر بر پایه برنامه‌ریزی، فروش بلیت سفر‌های نوروز ۹۷ بدون هیچ‌گونه افزایش بهایی در دفاتر فروش و پایگاه‌های اینترنتی در حال انجام است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران افزود: استفاده از ناوگان عمومی جهت انجام سفر‌های برون‌شهری ضمن آنکه موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود ضریب ایمنی سفر را افزایش و از تعداد و شدت حوادث جاده‌ای به نحو چشمگیری می‌کاهد.

محمدزاده با بیان اینکه بیش از ده درصد تردد کل کشور در ۱۰ هزار ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان صورت می‌گیرد، گفت: مازندران سالانه با توجه به گردشگر پذیر بودن رتبه نخست ثبت تردد در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد‌های استان در جاده‌های هزار، سوادکوه و چالوس صور ت. می‌گیرد ا، فزود:برای ایمن سازی این جاده‌ها می‌طلبد تا از لحاظ تخصیص اعتبار ملی دیده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه تعداد نقاط حادثه خیز استان از ۸۳۵ نقطه در ۱۰ سال گذشته هم اکنون به ۲۱۹ نقطه رسیده است، گفت: با تشکیل تیم مشترک پلیس راهور و راه و شهرسازی ۲۱۹ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی و با نصب تابلو علائم هشدارآشکار سازی شده است.

محمدزاده افزود: از آغاز امسال تا کنون ۵۱ نقطه حادثه خیز برای ایمنی سازی انتخاب شد که تاکنون ۳۵ نقطه به صورت کامل مشکل حادثه خیز بودن آن در منطقه برطرف شده است.

نیروی امدادرسان هلال احمر در نوروز آماده باش کامل

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران آماده سازی بیش از ۴ هزار نیروی هلال احمر استان برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی ۹۷ خبرداد.

مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ۳ هزار جوان، یک‌هزار نجات‌گر و ۳۶۰ پرسنل جمعیت هلال احمراستان، بیش از ۴ هزار و ۳۶۰ نفر به  مدت ۲۰ روز از ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۷ به میزان ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفرروز در تمامی شهرستان‌ها و جاده‌های استان حضور دارند.

وی افزود: ۵۴ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار و ۵۰ پایگاه و کمپ ثابت و سیار ایمنی و سلامت مسافران ۱۰۴ پایگاه خدمات هلال احمر امسال در اجرای طرح نوروزی ۹۷ فعال خواهند بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت : ۷۵ دستگاه موتورسیکلت امداد و نجات با تجهیزات کامل برای دسترسی بهتر در محور‌ها نیز سازماندهی شده‌اند.

اکبری افزود: طراحی روبوت تلگرامی خدمات سفر و طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن نجات هلال احمر با قابلیت دانلود از کافه‌بازار، سامانه ارتباطی ۱۱۲ ندای امداد، طراحی کمپ‌های مشترک با همکاری اورژانس، پلیس، راهداری، نیروی انتظامی و هلال احمر در شهرستان‌ها و در ورودی شهر‌ها از جمله تدابیر هلال احمر استان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی ۹۷ است.

وی گفت: جمعیت هلال احمر استان در سه سال متوالی گذشته عنوان برتر کشوری را به‌دست آورد .

محمدپور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت: این سازمان طرح ویژه نظارتی خود را از ۱۰ اسفند آغاز کرد تا بر بازار و قیمت‌ها کنترل داشته باشد.

فعال بودن نوروزی ۴۰۵ نانوایی مازندران

سید محمد جعفری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه ۴۰۵ واحد خبازی نوروز سال ۹۷ در مازندران کشیک هستند، گفت: خبازی‌ها مشمول طرح کشیک نوروزی به منظور سهولت دسترسی مسافران نوروزی به نصب بنر بر درب واحد صنفی خود می‌پردازند.

وی افزود: نمایندگی‌های شرکت غله در شهرستان‌ها با هماهنگی فرماندار و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها لیست کلیه واحد‌های خبازی طرح کشیک را تهیه و بصورت بنر در ورودی هر شهرستان بمنظور اطلاع رسانی به مسافران عزیز اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ با اشاره به توریستی بودن استان مازندران و ترافیک سنگین جاده‌ای بویژه در غرب استان به تمهیدات این شرکت اشاره کرد و گفت: سهمیه نیمه اول فروردین خبازی‌های استان زودتر از ماه‌های قبل بهمراه ۶۵۵ تن سهمیه آرد فوق العاده جهت واحد‌های خبازی کشیک، پیش از آغاز ایام عید به شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

جعفری افزود: با تمهیدات صورت گرفته و ذخیره سازی آرد کافی در انبار شهرستان‌ها هیچ نگرانی و کمبودی در خصوص آرد مورد نیاز واحد‌های خبازی در استان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز با تعیین همکاران کشیک و بازرسان میزان بازرسی از کارخانجات آرد و واحد‌های خبازی افزایش خواهد یافت.

با توجه به آنچه مطرح شد این روز‌ها هم مردم ومسئولان مازندران با آماده سازی و ساماندهی ستاد‌ها و نیرو‌ها تلاش دارند نوروز امسال به شایسستگی میزبان مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور باشند.

گزارش از آتنا رستمی آله خیلی

انتهای پیام/آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی گفت: از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون، هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف به گیلان وارد شدند و از اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشترین سفر گردشگران خارجی به استان را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تخت‌های واحد‌های اقامتی گیلان در طول سفر‌های نوروزی امسال ۱۰۰ درصد استفاده شد که این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از سفر به گیلان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از حدود ۲ سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور قرار گرفته است، اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت بنا‌های تاریخی و برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال در افزایش سفر گردشگران به گیلان تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان