Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@17:11:31 GMT

◄ طرح نوروزی سفرهای دریایی در بندر خرمشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۷۹۰۲

◄ طرح نوروزی سفرهای دریایی در بندر خرمشهر آغاز شد

تین‌نیوز | 

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از آغاز رسمی طرح نوروزی سفرهای دریایی در این بندر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مهدی فراهانی گفت: از روز گذشته با برگزاری مانور چند منظوره، طرح نوروزی سفرهای دریایی در بندر خرمشهر به صورت رسمی آغاز شد و هم‌اکنون قایق‌های جستجو و نجات این بندر به منظور امدادرسانی به مسافران نوروزی با آمادگی کامل در رودخانه‌های اروند و کارون مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بندر خرمشهر به منظور خدمات‌رسانی مطلوب و پذیرایی از میهمانان نوروزی برای انجام تدابیر نظارتی و ایمنی همانند سال های گذشته اقدام به انجام گشت‌های منظم دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون خواهد کرد.

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص ظرفیت امدادرسانی این بندر اظهار کرد: پنج فروند شناور امداد و نجات در بندر خرمشهر مستقر هستند و این شناورهای تندرو در زمان بروز سوانح دریایی قادرند با سرعت بسیار بالایی به محل حادثه اعزام شوند و علاوه بر مشارکت در عملیات امداد و نجات از بروز خسارت و سوانح جانی جلوگیری کنند.

فراهانی ادامه داد: در ایام نوروز روزانه 520 صندلی-سفر استاندارد شناورهای تفریحی که از سازمان بنادر و دریانوردی مجوز گرفته‌اند، برای جابجایی مسافران در نظر گرفته‌شده است و از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود از سوارشدن به شناورهای غیرمجاز و غیر استاندارد خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه موتور لنج هایی که در رودخانه کارون مستقر هستند کاربری تفریحی ندارند گفت: این شناورها تنها کاربری عملیات بارگیری و باربری مجاز دارند و در صورت بروز حادثه از سوی آن‌ها سازمان بنادر هیچ گونه مسؤلیتی را در این خصوص به عهده نخواهد داشت.

به گفته معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر متولی برخورد با این شناورهای غیر مجاز طبق دستورالعمل‌های مشترک فی‌مابین بر عهده  مقامات انتظامی شهرستان خرمشهر است.

فراهانی بر استفاده از جلیقه نجات توسط  مسافران نوروزی تأکید کرد و گفت: در صورت بروز سانحه هموطنان می‌توانند برای اعلام شرایط اضطرار و درخواست کمک با شماره تلفن 1550، مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر خرمشهر تماس بگیرند.

وی در ادامه افزود:  پیش‌بینی می‌شود در نوروز 97 شاهد رشد 20 درصدی تردد گردشگران دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون باشیم.

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی خرمشهر ابراز امیدواری کرد که در تعطیلات نوروزی سانحه‌ای در رودخانه‌های اروند و کارون رخ ندهد و در صورت بروز سانحه از آمادگی شناورهای امداد و  بندر خرمشهر برای نجات جان افراد و جلوگیری از حوادث احتمالی خبر داد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت

حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: عصر جمعه در جاده مهاباد به سردشت غرق‌شدن کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان به هلال‌احمر گزارش شد.

وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آنها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌‌وجو فرد غرق‌شده دیگری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت