Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@05:40:15 GMT

سر دلالان از صرافی‌ها شلوغ‌تر است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۸۳۸۰

در آستانه سال جدید فروش دلار و یورو از سوی صرافی‌ها تقریبا متوقف است و مسافران و متقاضیان، این دو ارز، ارز مورد نیازشان را از دستفروشان تهیه می‌کنند، البته این درحالی است که برای سایر ارزها محدودیتی در فروش وجود ندارد. آفتاب‌‌نیوز : در نخستین روز هفته - شنبه - فروش برخی ارزها از محل دلار و یورو با محدودیت مواجه است و بیشتر صرافی‌ها از فروش این دو ارز خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افراد مسافر در آستانه نوروز مجبور هستند که ارزهای محلی کشورها را تهیه کنند و امکان خرید دلار و یورو را ندارند.
این وضعیت برای مسافران خارج از کشور بسیار کم سابقه‌ است. برخی از مسافران اظهار گلایه دارند و معتقدند که چرا باید برای خرید ارز این محدودیت‌ها وجود داشته باشد.
در هفته گذشته فروش دلار و یورو دولتی با ارائه مدارک مسافری امکان پذیر بود. هر چند که در آن مقطع هم مسافران مجبور بودند برای خرید دلار و یورو دولتی در صف‌های طولانی بیاستند.
در حال حاضر با عدم عرضه دلار و یورو صف‌ها هم جمع شده‌اند، اما متقاضیان همچنان به طور پراکنده در بازار وجود دارند.
اغلب متقاضیان مجبور هستند ارز مورد نیازشان را از دلالان و دست فروشان تهیه کنند و این در حالی است که قیمت‌ها در میان دست فروشان تا حدودی بالاتر از صرافی‌ها است.
استدلال صرافی‌ها در مورد عدم عرضه دلار و یورو اختلاف قیمتی است که بین این دو ارز در میان دست فروشان و ارزهایی است که بانک مرکزی به صرافی‌ها عرضه می‌کند. در حال حاضر بین آنچه صرافی‌ها بر روی تابلو اعلان قیمت‌های شان زده‌اند و آنچه دست فروشان عرضه می‌کنند حدود ۱۰۰ تومان در مورد دلار اختلاف قیمت وجود دارد.  
این روزها از سوی دیگر صرافی‌ها برگه‌ای پشت تابلو اعلان قیمت‌هایشان گذاشته‌اند که در آن نوشته است "منات آذربایجان، درام ارمنستان، ‌روبل روسیه، ‌لیر ترکیه و لاری گرجستان موجود است". یعنی مسافران این کشورها می‌توانند ارز آن‌ها را برخلاف دلار و یورو به راحتی از صرافی‌ها تهیه کنند.
تا ساعت ۱۴ امروز بر اساس آنچه بر روی تابلو اعلان قیمت صرافی‌ها دیده می‌شود دلار آمریکا ۴۷۹۴ تومان خریده و ۴۸۰۴ تومان فروخته می‌شود. همچنین یورو ۵۸۵۵ تومان خریده و ۵۸۷۰ تومان به فروش می‌رسد.
این در حالی است که دلار آمریکا در میان دست فروشان ۴۸۶۰ تومان فروخته می‌شود و یورو ۵۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.ایسنا 

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکبان زنجانی با کیف پر از دلار و مدارک چه کرد؟

بهروز اسکندری پاکبان شهرداری منطقه‌ دو زنجان پس از پیدا کردن کیف پر از مدارک و دلار و یورو آن را به صاحبش برگرداند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بهروز اسکندری پاکبان شهرداری منطقه‌ دو زنجان پس از پیدا کردن کیف پر از مدارک و دلار و یورو آن را به صاحبش برگرداند.

این کیف حاوی دلار ، یورو ، مدارک شناسایی معتبر کشور ایران و یک کشور خارجی، بیمه نامه خودرو  و کارت ماشین بوده است.

اسکندری در این زمینه گفت: این کیف را در حوالی میدان جانبازان (هنرستان‌) پیدا کردم و سپس با مراجعه به ترمینال از طریق مدارکی که داخل کیف بود با این شهروند تماس گرفتم و کیف را تحویل وی دادم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاکبان زنجانی با کیف پر از دلار و مدارک چه کرد؟
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ سرپیچی سکه از طلا
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یورو رکورد زد
  • نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • قیمت دلار، سکه و طلا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳