Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر گزارش های منتشر شده، دو کشور چین و روسیه دارایی های سهامی خود در بدهی های دولت آمریکا را به طور محسوسی کاهش داده اند. لازم به ذکر است که ''بدهی های خزانه داری آمریکا'' به مجموع تعهدات مالی این کشور اطلاق می شود که دولت های خارجی می توانند در آن سرمایه گذاری کرده و پس از مدتی اصل پول سرمایه گذاری شده به همراه سود مربوطه را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، در ماه ژانویه ی سال جاری روسیه ۵.۳ میلیارد دلار از دارایی های سهامی خود در بدهی های دولت آمریکا را فروخته و جایگاه خود را به شانزدهمین دارنده ی بزرگ سهام بدهی های آمریکا تنزل داده است. لازم به ذکر است که دارایی فعلی روسیه در بدهی های دولت آمریکا در پایین ترین سطح خود از ماه فوریه ی سال گذشته ی میلادی تا کنون قرار دارد .

همچنین، روسیه در بدهی های دولتی کشورهای اروپایی نیز سرمایه گذاری کرده است. در این خصوص، آنتون سیلوانف وزیر امور مالی روسیه اذعان کرده است که '' ما آماده ی سرمایه گذاری در اوراق بهاداری که توسط سایر کشورها (برای تامین مالی بدهی هایشان) صادر می شود هستیم. نکته ی اصلی برای ما (که آن را مورد توجه قرار می دهیم) آن است که چنین سرمایه گذاری ای باید دارای ریسک کم بوده و در نتیجه ی آن به درآمدهای (روسیه) بیفزاید''. 

افزون بر این، دولت چین نیز در ماه ژانویه ی سال جاری ۱۷ میلیارد دلار از سهام های خود در بدهی های خزانه داری آمریکا را فروخته است. علیرغم آنکه چین هنوز هم بزرگترین دارنده ی سهام در بدهی های دولت آمریکا است، میزان دارایی های فعلی این کشور در بدهی های آمریکا به پایین ترین سطح خود از ماه جولای سال ۲۰۱۷ تا کنون تنزل یافته است. 

در پایان این نکته لازم به ذکر است که جزایر کیمن (که از مستعمرات فرادریایی بریتانیا است) یکی از بزرگترین دارندگان سهام در بدهی های دولت آمریکا است. این کشور کوچک که برای مالیات دهندگان شرایط بسیار مناسبی دارد تا کنون حدودا ۲۴۲ میلیارد دلار در بدهی های دولت آمریکا سرمایه گذاری کرده و خود را شانه به شانه ی بریتانیا از لحاظ حجم سرمایه گذاری در این بدهی ها قرار داده است. علاوه بر این، کشور ایرلند سومین کشور بزرگ سرمایه گذار در این بدهی ها است. این کشور تا کنون ۳۲۷.۵ میلیارد دلار از بدهی های آمریکا را تامین مالی کرده و به طور کلی برای شرکت های آمریکایی یک ''پناهگاه مالیاتی'' در نظر گرفته می شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ترامپ برای کمک به اوکراین

رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، برای کمک به اوکراین شرط تعیین کرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!