Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@15:52:28 GMT

تغییرخدمات خط 5 مترو درایام نوروز

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۹۱۷۶

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از تغییر زمان خدمات رسانی خط ۵ مترو در ایام نوروز ۹۷ خبر داد. ناطقان: مهندس نوبخت افزود: برای استفاده بهینه از فرصت تعطیلات نوروز جهت انجام عملیات‌های بهسازی خط ۵ متروی تهران وحومه، ساعات ارائه خدمات به مسافران در این ایام تغییر خواهد کرد.

وی در خصوص نحوه سرویس دهی در خط ۵ متروی تهران و حومه در ایام نوروز، گفت: در روزهای یکم، دوم، سوم، چهارم، دهم، یازدهم و دوازدهم فروردین؛ ساعت ارائه خدمات به مسافران در خط ۵ مترو از ساعت ۸ تا ۱۸ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه فاصله حرکت قطارها هر ۲۰ دقیقه یک قطار خواهد بود، افزود: از یکشنبه پنجم فروردین تا پنجشنبه ۹ فروردین که روزهای کاری محسوب می‌شوند، آغاز حرکت قطارها از ساعت ۶ بامداد خواهد بود و سرویس دهی مترو تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت. 
مهندس نوبخت با بیان اینکه در روز طبیعت مسافران بیشتری از خط ۵ متروی تهران استفاده می‌کنند، گفت: در روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۹۷ ارائه خدمات از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و حرکت قطارها در خط تهران- کرج تا ساعت ۲۱:۳۰ ادامه می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد:این تغییرات فقط در ایام نوروز بوده  و از روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین تا پایان شهریور ماه ۹۷ مطابق با زمانبندی شش ماهه دوم سال ۱۳۹۶ آخرین حرکت قطارها از تهران (صادقیه) به سمت گلشهر و بالعکس در روزهای عادی ساعت ۲۱:۳۰ است.
 بنا براعلام مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه،گفتنی است با اعمال این تغییرات، راندمان عملیات‌های بهسازی خط ۵ نسبت به شرایط فعلی افزایش پیدا خواهد کرد.
منبع: ایسنا برچسب ها: خط 5 متروی تهران ، نوروز 97 ، مهندس نوبخت

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

 ۱۵ بهمن‌ماه، در صدوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با رای اکثریت اعضا بهای خدمات مترو و اتوبوس در مشهد تغییر کرد.

در این جلسه عوارض و بهای خدمات شرکت بهره‌برداری قطار شهری تصویب شد. بر این اساس بهای خدمات فروش بلیت در سال ۱۴۰۳ با ۲۵ درصد افزایش معادل ۱۵۰۰ تومان خواهد بود. شهرداری مشهد مکلف است در صورت عدم تمایل مسافران به خرید بلیت الکترونیک (من‌کارت)، به فروش بلیت تک‌سفره (QR) در خطوط قطارشهری اقدام و مبلغ ۲۰۰۰ تومان از مسافر اخذ کند. 

در ادامه بهای خدمات نرخ کرایه و خدمات دربستی، حق‌السهم شرکت‌های فعال در حوزه خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری مسافر به صورت دربستی، بهای خدمات صدور و تمدید پروانه فعالیت و اشتغال ناوگان سواری، ون، مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس گازوئیل‌سوز، شهریه خطوط مینی‌بوس تحت نظارت به صورت ماهیانه، بهای خدمات ساماندهی و نظارت بر حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری مسافر و بهای خدمات جابه‌جایی مسافر سازمان اتوبوسرانی به تصویب رسید.

بهای خدمات خطوط روزانه سازمانی و خصوصی برای مسافر در سال ۱۴۰۳ معادل ۱۵۰۰ تومان خواهد بود که از انتهای فروردین‌ماه ۱۴۰۳ یا همان اول اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد و تا آن زمان تعرفه قبلی پابرجا خواهد بود. در صورت پرداخت به صورت نقدی، نرخ خدمات معادل ۳۰۰۰ تومان اخذ می‌شود. شهرداری مشهد مکلف است در صورت عدم تمایل به خرید بلیت الکترونیک (من‌کارت)، نسبت به فروش بلیت تک‌سفره (QR) در خط یک BRT مبلغ ۲۰۰۰ تومان از مسافر اخذ کند. 

همچنین به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد، برای افزایش فروش من‌کارت، به عوامل شارژ من‌کارت اجازه فروش در قبال دریافت کارمزد تا سقف ۱۰ درصد قیمت داده شود. این کارمزد نباید باعث افزایش قیمت فروش من‌کارت به شهروندان، بیشتر از سقف افزایش تصویب شده باشد. 

بهای خدمات اتوبوس و مترو در سال آینده به قیمت ۱۴۰۲ است

مهدی ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در این جلسه در این باره گفته بود: تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۳ براساس قانون، باید تا ۱۵ بهمن‌ماه به تصویب می‌رسید، تعرفه‌های مصوب مربوط به سال آینده ( ۱۴۰۳) بوده و امسال هیچگونه تغییری در بهای حمل‌ونقل عمومی، اعم از مترو و اتوبوس نخواهیم داشت.

به گفته وی، هزینه تمام شده هر سفر با مترو، ۱۲ هزار تومان و با اتوبوس، ۸ هزار تومان است و براساس نرخ مصوب سال آینده، خدمات ارائه شده با بیش از ۹۰ درصد تخفیف است.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه بهای خدمات حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۳، در واقع همان بهای مصوب سال جاری است؛ برای سال ۱۴۰۲ بهای خدمات، ۱۵۰۰ تومان بود که ۳۰۰ تومان مشمول تخفیف شده بود.


تصویب بهای خدمات آماده‌سازی به اتباع خارجی در مشهد

در ادامه این جلسه همچنین بهای خدمات آماده‌سازی به اتباع خارجی به تصویب رسید. براین اساس بهای خدمات به مهاجران و اتباع خارجی ساکن، شامل اتباع خارجی دارای کارت آمایش معتبر، اتباع دارای پروانه اقامت تبدیل وضعیتی و طرح خانواری از ابتدای سال ۱۴۰۳ برای خانوار یک‌نفره ۵۱۱ هزار تومان، دونفره ۶۵۷ هزار تومان، سه‌نفره ۷۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان، چهارنفره ۸۴۶ هزار و ۸۰۰ تومان، پنج‌نفره ۹۰۵ هزار و ۲۰۰ تومان، ۶ نفره و بیشتر ۹۴۹ هزار تومان محاسبه و دریافت می‌شود.

این بهای خدمات برای مدافعان حرم، تیپ فاطمیون و زینبیون به ترتیب ۱۰۲ هزار و ۲۰۰ تومان، ۱۳۱ هزار و ۴۰۰تومان، ۱۵۱ هزار و ۸۴۰ تومان، ۱۶۹ هزار و ۳۶۰ تومان، ۱۸۱ هزار و ۴۰ تومان و ۱۸۹ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

۳۰ درصد از بهای خدمات دریافتی از اتباع خارجی، به صورت خرید خدمات از نرخ مصوب هزینه‌های تحت نظارت اداره کل امور اتباع استان تخصیص می‌یابد.

 بهای بلیت قطار شهری مشهد از فروردین ماه اعمال شد

پیش از این نیز موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص تغییر بهای بلیت قطار شهری گفت: به دلیل استفاده بیشتر زائران و مجاوران از اتوبوس، افزایش بهای بلیت اوایل اردیبهشت‌ماه و برای مترو از فروردین‌ماه بوده که کمیته انطباق نیز تایید کرده، بنابراین دریافت این مبلغ قانونی است.

 وی در خصوص تغییر بهای بلیت قطار شهری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بلیت مترو را از ۱۲۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش دادیم، اما مطالبه‌گری ایجاد شد که این افزایش زیاد است، بنابراین مجدد قیمت را به ۱۲۰۰ تومان بازگرداندیم.

وی افزود: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مبلغ مترو هیچ افزایشی پیدا نکرد. از طرف دیگر هزینه تمام شده مترو برای هر نفر ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان است که شهرداری باقی هزینه را یارانه می‌دهد.

حاجی‌بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ براساس مصوبه شورای شهر که کمیسیون انطباق نیز تایید کرده، بهای بلیت از ۱۲۰۰ به ۱۵۰۰ تومان و به میزان ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. به دلیل اینکه زائران و مجاوران بیشتر از اتوبوس استفاده می‌کنند، اعلام کردیم افزایش بهای بلیت اتوبوس از اوایل اردیبهشت‌ماه اعمال شود، اما برای مترو از فروردین‌ماه بوده که کمیته انطباق نیز تایید کرده، بنابراین دریافت این مبلغ قانونی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: این میزان افزایش زیادی هم نیست، البته نگاه ما این است که هر چقدر بتوانیم هزینه را کاهش دهیم و خدمات را به صورت مطلوب‌تر و کم‌هزینه‌تر ارائه کنیم و این جزو اهداف شورا است، بر همین اساس ۲ سال هیچگونه افزایش نرخی نداشتیم.

وی اضافه کرد: نرخ تورم ۴۷ درصد است و ما مجاز بودیم بهای این خدمات را تا ۴۷ درصد نیز افزایش دهیم، اما این کار را انجام ندادیم و کمترین میزان افزایش را آن هم به میزان ۲۵ درصد و بعد از دو سال اعلام کردیم. اگر آن دو سال را در نظر می‌گرفتیم بهای بلیت باید ۴۰۰۰ تومان دریافت می‌شد، اما به خاطر رفاه حال زائران و شهروندان افزایش ۲۵ درصدی را اعمال کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر کرد
  • تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
  • قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت
  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • پیگیری پرونده فوت متخصص قلب طرحی
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه ۳۱ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت