Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجوی مخترع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان که پس از کسب موفقیت‌های بی‌شمار روزهای اخیر عنوان کارگر نمونه کشوری در بخش خدمات را هم به‌ خود اختصاص داده اعتقاد دارد که دانشگاه‌ها از پتانسیل‌های آموزشی و پژوهشی خود به‌خوبی بهره نمی‌برند.

امید امیرگونه‌زاده الاشلو دارای مدرک کارشناسی تکنولوژی برق قدرت و دانشجوی کارشناسی ارشد سیستم برق دانشگاه دولتی و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مخترع و محقق بوده و عنوان مخترع برتر استان و شهرستان و ثبت چندین اختراع را در سطح کشوری و بین‌المللی در کارنامه پژوهشی خود دارد. امیرگونه‌زاده که دارای مهارت و گواهی فناوری‌های نانو از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو کشور است، عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان بوده و موفق به کسب عنوان نخستین جهادگر علمی و اقتصاد مقاومتی علمی و عملی کشور و عنوان بسیجی فعال و مخترع و نخبه را دارد.

امیرگونه‌زاده مدیر مجمع مخترعین و سازمان علمی پژوهشی شهرستان شیروان است و توانسته کتاب بومی محلی را تالیف و گردآوری کند. وی که خبرنگار روزنامه و تصویربردار است افتخار تدریس در دانشگاه را داشته و عضو سازمان جمعیت هلال احمر و اهدای عضو است.

وی دارای مدرک و گواهی‌نامه دورآکادمی I_C_T_S بین‌الملل از کشور آلمان و گواهی‌نامه مدیریت و خلاقیت در هزاره سوم بین‌الملل از دانشگاه علامه طباطبایی و دارای گواهی مدیران خلاق در بهبود و رونق کسب و کار و سیستم نوین بهره‌گیری از منابع انسانی و سمت دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان و شهرستان شیروان را دارد.

امیرگونه‌زاده که بتازگی عنوان کارگر نمونه کشوری در بخش خدمات را کسب کرده است در گفت‌وگویی صمیمی با خبرنگار خبرگزاری آنا به گپ و گفت پرداخته است؛

* از چند سالگی شروع به اختراع و کارهای خلاقانه کرده‌اید؟

- بنده از ابتدا خلاق و کنجکاو بودم همیشه دوست داشتم با افراد باهوش و موفق همراه شوم بیشتر به زندگی‌نامه‌های بزرگان و مخترعان جهان می‌پرداختم برای مثال توماس ادیسون که دانش‌آموزی تنبل به‌نظر می‌رسید ولی تصمیم و اراده او بود که او را به ادیسون با 2500اختراع تبدیل کرد. اراده من اوایل دوران دبیرستان شکل گرفت به رشته مورد علاقه خود یعنی برق گرایش PLC روی آوردم.

دانشگاه آزاد اسلامی شیروان در پیشرفت علمی من نقش زیادی داشته است به‌طوری که دید گسترده‌ای در جامعه از نظر فرهنگی و اجتماعی و علمی و سلسله مراتب مدیریتی به‌وجود آورده و باعث شده در راه‌های رسیدن به اهداف علمی تصمیم درستی را بگیرم و در اینکه در چه راهی قدم بردارم تاثیرگذار بود

* از نخستین اختراع‌تان بگویید.

- نخستین اختراعم را دوره آخر دبیرستان به‌نام آیفون کنترل از راه دور دیجیتالی در سال 1388 در اداره مالکیت‌های معنوی و ثبت اختراعات به ثبت رساندم.

از ویژگی های این اختراع می‌توان گفت که متصل به سیستم هوشمند ضد سرقت و با توجه به طراحی صفحه کیبوردی که برروی پنل نصب شده از اعداد 0 تا 9 شماره‌گذاری شده است که این اعداد برای طبقات و تعداد واحدهای یک ساختمان است و هر کاربر یا واحد مسکونی یک رمز و ریموت مخصوص خودش را دارد که دیگر نیاز به دسته کلید نیست و می‌توان با استفاده از ریمونت کنترل در منزل را باز و بسته کرد.

قابلیت دیگر دستگاه این است که می‌توان با استفاده از برنامه پنل گوشی داخل منزل، ارتباط آیفون منزل را با گوشی هوشمند همراه شخص واحد ارتباط برقرار کرد. این کارایی زمانی رخ می‌دهد که شخص یا صاحب واحد در منزل نباشد و پنل گوشی را روی اتوماتیک انتقال داده با این روش صاحب خانه متوجه می‌شود که الان چه کسی پشت در منزل است و ویژگی‌های زیاد دیگری دارد که وقت برای گفتن مهیا نیست.

آن دوران بود که متوجه شدم ایده‌هایم را می‌توانم به واقعیت تبدیل کنم خیلی خوشحال شده بودم و تصمیم گرفتم که بعد از چند ماه مجددا اختراعات دیگری را هم به ثبت برسانم از جمله تلویزیون و بخاری هوشمند. اکنون نیز در عرصه پزشکی چندین اختراع بین‌المللی و کاربردی در مرحله ثبت و تجاری سازی دارم که دستگاه هایپر هیدروز برای از بین بردن تعریق بیش فعال عروق کف دست و پا (در مرحله ثبت و تجاری سازی) یکی از آن‌هاست، این اختراع تحول بزرگی را در علوم پزشکی به همراه دارد.

البته من خودم را یک نخبه علمی نمی‌دانم همیشه سعی من بر این بوده که دغدغه‌های ذهنی و ایده‌هایم را دنبال و به واقعیت تبدیل کنم و ایده‌های به‌روز همراه نیاز جامعه بشری باشند تمام سعی من این بود که به اندازه سهم خود در جامعه فرد مفیدی باشم.

* مشوق شما در کسب موفقیت‌هایتان چه کسی بود؟

- مشوق اصلی من ابتدا و بالاتر از هر عاملی خواست خداوند و سپس حمایت و همراهی خانواده‌ام و می‌توان عاملی اصلی را فقط اراده و تلاش به همراه پشتکار و کار زیادم در عرصه علمی و جهادی دانست.

* 26 سال سن دارید و مجرد هستید نظر شما درباره فرار مغزها چیست؟

- هرکسی دلیلی برای انتخابش دارد برخی مواقع افراد رفاه و امکانات را انتخاب می‌کنند و ترجیح می‌دهند جایی زندگی کنند که مورد حمایت باشند. البته من با نخبگان ایرانی زیادی که در خارج از کشور هستند، ارتباط دارم بسیاری از آنان به دلیل نبود امکانات مهاجرت نکرده‌اند چه بسا در برخی از کشورها تامین هزینه طرح‌ها بر عهده خودشان است بلکه بیشتر به‌ دلیل حمایت‌های معنوی از آنان، جایگاه اجتماعی‌شان و احترامی که به‌عنوان یک مخترع برای آنان قائلند آن کشورها را برای زندگی انتخاب می‌کنند.

* نظر شما درباره دانشگاه آزاد اسلامی شیروان چیست ؟ تحصیل در این واحد دانشگاهی تا چه حد در موفقیت‌های شما تاثیرگذار بوده است؟

- از آنجایی‌که بنده در دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی تحصیل کردم به نسبت دانشگاه‌هایی که درس خوانده‌ام می‌توان گفت که بعد از دانشگاه دولتی با افتخار بگویم که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان از نظر علمی و پژوهشی و پذیرش دانشجو به مراتب در سطح ‌بالاتری قرار دارد که استادان برجسته علمی و کشوری در این واحد تدریس می‌کنند.

از نظر تجهیزات و سطح علمی بسیار پیشرفته است، حرف آخر را همین اول می‌زنم که همه چیز به استادان دانشگاه بستگی دارد که دانشگاه آزاد اسلامی شیروان چون استادانش جوان‌تر و پرتلاش‌تر هستند و دانشجویان در کلاس ها با آنان بهتر رابطه برقرار می‌کنند و درس، پژوهشی می‌شود و می‌بینیم در همه مسابقات علمی از جمله رباتیک و جشنواره‌های خوارزمی و رشته‌های ورزشی مثل بسکتبال و فوتبال و غیره حرف اول را می‌زنند و گاهی اوقات نیز هم با دانشگاه‌های دولتی مثل امیرکبیر و صعنتی شریف و فردوسی که بسیار از لحاظ پژوهشی در سطح بالایی قرار دارند شدیدا رقابت می‌کنند و از نظر ساختمان آموزشی و امکانات و کلاس‌های درسی این واحد دانشگاه آزاد جدیدتر و کیفیت فضای بهتری دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی شیروان در پیشرفت علمی من نقش زیادی داشته است به‌طوری که دید گسترده‌ای در جامعه از نظر فرهنگی و اجتماعی و علمی و سلسله مراتب مدیریتی به‌وجود آورده و باعث شده در راه‌های رسیدن به اهداف علمی تصمیم درستی را بگیرم و اینکه در چه راهی قدم بردارم تاثیرگذار بود.

* از شغلتان بگویید فکر می‌کنید چه عاملی سبب شد که کارگر نمونه کشوری بشوید ؟

- من توانستم در عرصه شغلی مورد علاقه خودم ورود کنم و شرکتی را با دوستان در فعالیت‌های صنعتی و عمرانی به ثبت برسانم و اکنون نیز در شهرک صنعتی در بخش تکنسین سردخانه مشغول به‌کار هستم و ایده‌های خود را در سردخانه و با مشاوره با مدیرعامل شرکت که از دانشجویان رشته مدیریت این دانشگاه است به اشتراک بگذارم و برای نگهداری بهتر محصولات کشاورزی و تلفات کمتر طرح‌ها و برنامه‌هایی در سردخانه پیاده‌سازی کنم تا اینکه در این حین از طرف اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان و شهرستان شیروان شناسایی و در بیست و نهمین جشنواره امتنان تجلیل از کارگران نمونه کشوری در استان از بین 317 نفر مخترع و کارگر با توجه به رزومه علمی و بررسی چند ماه کمیته داوری در استان در بخش خدمات اولین کارگر نمونه کشوری شناخته شوم و به مرحله کشوری راه پیدا کنم که بعد از داوری و مرحله نهایی کشوری قرار است در روز کارگر در مراسمی با مقامات کشوری از این افراد قدردانی شود.

توانستم با توجه به کارآفرینی که داشتم نخستین جهادگر علمی و عملی کشور در سال 96 شناخته شوم و در همایش تجلیل از کارآفرینان و جهادگران در ساختمان وزرات کشور مقام به‌دست آورم. در نخستین رویداد کارآفرینی هنرجویان هنرستان کاردانش خراسان شمالی هم مقاماتی را کسب کردم و در این راستا در دومین همایش فارغ‌التحصیلان کارآفرین که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش بهمن 96 برگزار شد توانستم رتبه برتر استان را به‌دست آورم.

امیرگونه‌زاده دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی بین‌الملل و معدل الف در واحد شیروان است و تاکنون در جشنواره‌های مختلف علمی و بین‌المللی خوش درخشیده است که می‌توان از آن بین کسب عنوان ایده‌پرداز و محقق برتر در جشنواره خوارزمی حضرت علی اکبر (ع) را نام برد.

گفت‌وگو از مریم ریحانی

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاوردهای علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

کد خبر 6089608

دیگر خبرها

  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد