Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مراکز بین‌راهی ایلام در ایام نوروز حداقل ۲ بار مورد بازدید قرار می‌گیرد. ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ استانها ایلام نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازایلام، راضی ناصری امروز در حاشیه مانور برنامه بسیج سلامت نوروزی اظهار داشت: طرح برنامه بسیج سلامت نوروزی امروز با مانور آغازشده و برنامه اصلی آن از 26اسفند تا 15فروردین ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمعاً 11اکیپ سیار و ثابت نظارت و بازرسی بر اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مخازن آب آشامیدنی را بر عهده‌دارند و هدف این است که در این ایام که حجم مسافرت‌ها بیشتر می‌شود مطمئن باشیم که ایمنی، سلامت و معیارهای اساسی بهداشتی به شکل مطلوب در حال اجرا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بازرسانی که مراجعه می‌کنند ضابط قضایی هستند البته این بازرسی‌ها به‌طور مستمر در طول سال توسط بهداشت محیط انجام می‌شود اما به‌طور مثال در ایام نوروز مراکز بین‌راهی در ایام نوروز حداقل 2 بار مورد بازدید قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بافاصله نزدیک‌تری مورد بازدید قرار می‌گیرد، افزود: هدف این است که اگر تخلفی مشاهده شد در همان زمان مورد برخورد قرار بگیرد و مطمئن باشیم تخلفی استمرار پیدا نمی‌کند؛ البته حضور بازرسان و مراجعات مکرر نقش بازدارنده دارد تاکسی تخلف نکند.

ناصری تصریح کرد: به‌تدریج حجم تخلفات مواد غذایی به‌ویژه در ایام نوروز در حال کم شدن است و در سال گذشته شاهد همه‌گیری در اثر مسمومیت مواد غذایی در رستوران‌ها نبودیم؛ بازرسان رأساً نسبت به مهروموم کردن، بستن، ضبط کردن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته اقدام می‌کنند.

22 اکیپ بازرس بهداشت محیط در سراسر استان ایلام از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در نوبت صبح و عصر استان ایلام، اقداماتی شامل 52 مورد بازدید صنوف حساس نیازمند پیگیری، کلرسنجی 27 مورد مطلوب و اخطاریه صادرشده 52 مورد را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در این بازدیدها و بازرسی‌ها همچنین تعداد 11 مورد کارت بهداشت از متخلفین بهداشتی جمع‌آوری شد و همچنین مقدار 2130 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته نیز جمع‌آوری‌شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان داشت: در قالب این بازرسی‌ها همچنین 7مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی، 7 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی،6 مورد پیگیری شکایت مردمی انجام‌شده است.

انتهای پیام/ ت

R7718/P1336/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • راز لگد تاریخی آقای مو طلایی بالاخره فاش شد!
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد