Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@08:58:56 GMT

انگلیس به اقدام امروز مسکو پاسخ خواهد داد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۰۲۱۹

انگلیس به اقدام امروز مسکو پاسخ خواهد داد

وزارت امور خارجه انگلیس طی بیانیه ای اعلام کرد که لندن به اقدام امروز مسکو درخصوص اخراج دیپلمات های انگلیسی پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که شورای امنیت ملی انگلیس تا هفته آینده اقدامات جدیدی را در پاسخ به اخراج ۲۳ دیپلمات انگلیسی از مسکو انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه انگلیس گفت: با توجه به آشنایی با رفتار روسیه، ما انتظار چنین پاسخی را داشتیم و شورای امنیت ملی انگلیس در اوایل هفته آینده برای بررسی مراحل بعدی اقدامات، جلسه ای خواهد داشت.

وزارت امور خارجه انگلیس افزود: واکنش روسیه به اقدام نخست وزیرانگلیس، مبنی بر اخراج دیپلمات ها موضع لندن را تغییر نخواهد داد. و روسیه در کشتن اسکریپال و دخترش مقصر است. این روسیه است که ناقض آشکار حقوق بین الملل و کنوانسیون های سلاح های شیمیایی است.

این وزارت خانه یادآور شد که ما با مردم روسیه اختلافی نداریم و همچنان اعتقاد داریم که منافع ملی ما در متوقف کردن همه گفتگو بین دو کشور نیست، اما وظیفه دولت روسیه انجام اقدامات خود و التزام به تعهدات بین المللی است.

گفتنی است که امروز وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ۲۳ دیپلمات انگلیس از این کشور اخراج شده اند و ظرف یک هفته آینده باید روسیه را ترک کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد که بوداپست هیچ قصدی برای قطع تماس‌های رده بالا با مسکو ندارد.

وزیر خارجه مجارستان در مصاحبه‌ای تاکید کرد: این مساله روشن است و ناگفته نماند که ما با رهبران روسیه در تماس هستیم. من خودم با همکارانم، وزیر امور خارجه، معاون نخست وزیر در امور انرژی معاون نخست وزیر در صنعت و تجارت در تماس هستم.

سیارتو افزود که مجارستان بر این باور است که کانال‌های ارتباطی با روسیه باید باز نگه داشته شوند، زیرا اگر کانال‌های ارتباطی را قطع کنیم، شانس صلح در آینده را کاهش می‌یابد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین پیشتر با بی‌دلیل خواندن نگرانی‌های اخیر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که روسیه برای کشورهایی غیرمتخاصم هیچ خطری ندارد.

پسکوف در واکنش به اظهارات اوربان که گفته است «مجارستان تمایلی به داشتن مرز مشترک با روسیه ندارد»، تصریح کرد: درباره همه موضوعات با اوربان موافق نیستیم اما خلاف آنچه مقامات اتحادیه اروپا همواره می‌گویند، روسیه برای کشورهایی که خصومتی با مسکو نداشته و به‌دنبال تبدیل شدن به ماهیتی ضدروسی نیستند، تهدیدی محسوب نمی‌شود. در نتیجه نگرانی‌هایی که دراین‌باره مطرح شده، بی‌اساس است.

کد خبر 6063797

دیگر خبرها

  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • آمریکا،انگلیس واوکراین در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو دست داشتند
  • سه هدف طراحان عملیات تروریستی مسکو
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان
  • فیلم| محاکمه عاملان حمله تروریستی به سالن کنسرت در مسکو
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه پاکستان و انگلیس درباره افغانستان و غزه
  • روایت گاردین درباره موضع تند کامرون در قبال اسرائیل