Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر مسعود شهرام نیا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر گفت: در جریان برگزاری این نمایشگاه ها، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب به فروش رسید و به خانه‌های مردم راه پیدا کرد.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کتاب افزود: ۵ نمایشگاه از این نمایشگاه‌ها به صورت بین المللی و با حضور کشور‌های دیگر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این نمایشگاه‌ها نمایندگان و ناشرانی از کردستان عراق و قائم مقام وزیر فرهنگ اقلیم کردستان شرکت کردند، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گفت: ما در یک سال گذشته سعی کردیم نمایشگاه‌های استانی را از خصلت فروشگاهی خارج و بیشتر به خصلت نمایشگاهی آن اضافه کنیم.

شهرام نیا افزود: ما در این یک سال، ​شاهد برنامه‌های متنوع جنبی فراوانی بودیم که نمایشگاه را از حالت صِرف فروش خارج کرد و این رویداد بسیار خوبی بود.

وی گفت: نشست‌های مختلف تخصصی، جشن‌های رونمایی کتاب، برنامه‌های مختلف موسیقی و تعزیه از جمله این برنامه‌ها بود که به مخاطبان کمک کرد تا نسبت به نمایشگاه کتاب، اقبال بیشتری نشان دهند.

شهرام نیا افزود: ما برنامه‌های متنوعی هم بنابر شرایط روز داشتیم که از آن جمله می‌توان به جمع آوری کمک برای زلزله زدگان در جریان زلزله کرمانشاه اشاره کرد.

وی گفت: نمایشگاه‌های استانی به نوعی جشن سالانه آشتی با کتاب است که به ترویج کتابخوانی در سراسر کشور کمک می‌کند.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی درباره دیگر برنامه‌های حمایتی از کتاب در این مجموعه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی برنامه‌های دیگری هم برای حمایت از کتاب دارند که یکی از مهمترین آن‌ها حمایت از کتابفروشی‌ها با تخصیص وام است.

وی افزود: ویژه برنامه‌های شهر‌های دوستدار کتاب و پایتخت کتاب هم از جمله این برنامه‌ها بود که به ترویج کتابخوانی کمک می‌کرد.

کتابفروشان در نمایشگاه‌های استانی سال ۹۶ مشارکت فعال داشتند

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گفت: کتابفروشان شهر‌ها در نمایشگاه‌های استانی امسال مشارکت فعال داشتند به طوری که برگزاری این نمایشگاه‌ها به رونق کار کتابفروشان هم کمک کرد.

وی افزود: نمایشگاه‌های استانی، از حدود ۲۰ سال پیش به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفت و از آن زمان تا کنون این نمایشگاه‌ها باعث شده تا دسترسی مردم به کتاب ساده‌تر شود.

شهرام نیا افزود: در حال حاضر همان طور که نمایشگاه کتاب تهران در سطح ملی، بزرگترین رویداد فرهنگی کشور ماست، در استان‌ها هم همین ویژگی وجود دارد و این نمایشگاه ها، مهمترین رویداد هر استان است.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گفت: ناشران مختلفی که ممکن است در طول سال مراودات مستقیمی نداشته باشند در این نمایشگاه‌های شرکت کنند و به تبلیغ و ترویج کتاب بپردازند.

وی افزود: ما در طول زمان سعی کردیم در برگزاری این نمایشگاه‌ها برنامه‌هایی داشته باشیم که به فروش کتاب لطمه نخورد به همین منظور امسال تخفیف‌های مرتبط با کتاب را محدودتر کردیم، چون تخفیف بالا برای کتاب را منطقی نمی‌دانیم.

شهرام نیا گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها این بود که نمایشگاه‌های استانی، به توزیع معمول کتاب‌ها آسیب نزند و به همین علت مشارکت کتابفروشان را افزایش دادیم.

مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه‌های کتاب گفت: ما تلاش کردیم همزمان با نمایشگاه کتاب، امکان خرید برخط (آنلاین) را برای مردم ایجاد کنیم، به نحوی که مراجعان تا ۱۰ روز بعد از نمایشگاه بتوانند کارت‌های تخفیف را در فروشگاه‌ها استفاده کنند.

شهرام نیا افزود: در نمایشگاه‌های استانی امسال، نزدیک به ۷۰۰ کتابفروشی سراسر کشور با ما همکاری کردند و ما از ناشران آموزشی و کمک درسی تقاضا کردیم نمایندگی کتاب‌های خود را به کتابفروشی‌های همان استان بدهند تا از کتابفروشان حمایت شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته سلامت ۱۴۰۳ (یکم تا هفتم اردیبهشت) با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت»، برگزار می‌شود.

همزمان با شروع هفته سلامت، نمایشگاهی با همین عنوان در پارک لاله تهران برپا شد که نهادها و مؤسسات و بخش‌های مختلفی، در این نمایشگاه غرفه دارند.

مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا)، یکی از مؤسسات فعال در حوزه سرطان است که با هدف خدمت به بیماران مبتلا به سرطان در کشور، مشغول فعالیت است.

برپایی غرفه مکسا در نمایشگاه سلامت

کارشناسان مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان با حضور در غرفه مکسا در پارک لاله که به مناسبت هفته سلامت برپا شده است به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهند.

این مؤسسه در روزهای هفته سلامت، با حضور کارشناسان مختلف، پاسخگوی مراجعان بوده است.

حضور مسئول مددکاری بخش طب تسکینی

در روز دوم نمایشگاه که با عنوان سلامت زمین و خانواده نامگذاری شده است، لیلا یار محمدی مسئول مددکاری مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، با حضور در غرفه مکسا، پاسخگوی مراجعان بوده.

نمایشگاه هفته سلامت تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6088148 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت