Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@06:23:53 GMT

شی جین پینگ برای دومین بار رییس جمهوری چین شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۰۲۹۰

شی جین پینگ برای دومین بار رییس جمهوری چین شد

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
کنگره ملی خلق چین برای بار دوم 'شی جین پینگ' را با اکثریت آرا به عنوان رییس جمهوری این کشور انتخاب کرد.

به گزارش ایرنا بر اساس تصویب کنگره ملی خلق چین، شی جین پینگ تا سال 2022 رییس جمهوری چین خواهد بود.

خبرگزاری شینهوا خبرگزاری رسمی چین با انتشار خبری کوتاه اعلام کرد کنگره ملی چین با 2970 رای و بدون حتی یک رای مخالف، 'شی جین پینگ' را برای بار دوم به عنوان رییس جمهوری چین انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین در نشست امروز کنگره ملی خلق چین به عنوان فرمانده کل قوا چین انتخاب شد.

شی جین پینگ در نخستین نشست کنگره ملی خلق چین بعد از انتخاب به عنوان رییس جمهوری جدید، برای نخستین بار در تاریخ این کشور به قانون اساسی سوگند خورد.

او در مراسم سوگند به قانون اساسی گفت: من به پایبندی به قانون اساسی جمهوری خلق چین، حفاظت از قانون اساسی و انجام وظایف قانونی ام متعهد می شوم.

شی افزود: من به مردم و کشور وفادار بوده و متعهد می شوم وظایفم را به درستی و خوبی انجام بدهم و همچنین معقتد به نظارت مردم بر خود و کار برای پیشرفت کشور هستم.

رییس جمهوری چین افزود: متعهد می شوم کشور را به سمت توسعه اقتصادی، دموکراسی، توسعه فرهنگی، هماهنگی و قدرتمند شدن پیش ببرم.

همچنین کنگره خلق چین امروز شنبه در ادامه نشست سالانه خود 'وانگ چیشان' را به عنوان معاون رییس جمهوری انتخاب کرد.

در نشست امروز کنگره ملی خلق چین همچنین 'لی ژانشو' نیز به عنوان رییس کنگره ملی خلق چین منصوب شد.

در همین زمینه: عکس روز: واقعیت مجازی در کلاس درس افزایش فروش جنگ افزارهای چینی در جهان اعتراض دانشجویان چینی: شی جینپینگ، رئیس‌ جمهور من نیست یوان چین جهانی می‌شود ریاست جمهوری شی جینپینگ مادام‌العمر شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باید باشد گفت: فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ما ممنوع است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سپهر خلجی در نشست شورای اداری استان ایلام با اشاره به اینکه روایت اقدامات انجام گرفته در دولت برای مردم لازم و ضروری است اظهار داشت: تبیین، رفع شبه و روایت گری جزو اولویت‌های مسؤولان باید باشد،، خستگی و فعالیت زیاد نباید مسئولان را ازخدمت به مردم بازدارد.

وی عنوان کرد: آرایش رسانه‌ای دشمن آفندی شده است، یعنی علاوه بر برجسته کردن نقاط ضعف، حتی به نقاط قوت کشور هم حمله رسانه‌ای می‌کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درگیر جنگ رسانه‌ای و روایت‌ها هستیم، اکنون حوزه جنگ رسانه‌ای دشمن بیشتر در بخش اقتصادی است .

خلجی یادآور شد: جهش در تولید بر روی ریل پیشرفت قرارگرفته به گونه‌ای که هم اکنون رشد بالای ۶ درصد در کشور را تجربه کردیم و این میزان به هشت درصد خواهد رسید.

وی در ادامه مطرح کرد: پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف مثل فضایی، ارتباط با کشورهای خارجی، قابل توجه است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه هر مدیر مسئول اصلی اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی خود است عنوان کرد: باید طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان ایلام پیوست اطلاع رسانی تعریف شود.

خلجی با عنوان اینکه باید حوزه اطلاع رسانی اولویت شناخته شود یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی از افراد توانند برای روابط عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • قهرمانی تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی در کشور
  • تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی قهرمان کشور شد
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند
  • کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!
  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور