Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته خبر استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران تایید شد و آنطور که به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر تهران پس از تعطیلات عید نوروز باید به دنبال شهردار جدیدی برای پایتخت باشند.

سرویس اجتماعی فردا: هفته گذشته خبر استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران تایید شد و آنطور که به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر تهران پس از تعطیلات عید نوروز باید به دنبال شهردار جدیدی برای پایتخت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی که حتی نتوانست یکسال هم مدیریت شهر تهران را برعهده بگیرد در همین چند ماه فعالیتش در شهرداری تهران نیز به دلیل ناکارآمدی و عدم مدیریت اصولی بحران در پایتخت با انتقادات شدیدی رو به رو شد. توقف توسعه خطوط مترو و تعطیلی برخی از ایستگاه‌ها از یک سو و عدم حضور نجفی در روز‌هایی که تهران با بحران زلزله و بارش سنگین برف مواجه شده بود از سوی دیگر سبب شد که حتی جریان حامی نجفی نیز نسبت به ناکارآمدی شهردار تهران انتقاد کند.   انتقادات از عملکرد ضعیف شهردار تهران
۱۵ بهمن ماه بود که محسن هاشمی پس از ایجاد بحران برف در پایتخت از عملکرد شهردار انتقاد کرد و گفت: «امروز همه حوزه‌های عمومی با نارضایتی مردم مواجه است. در این زمینه حوزه مدیریت شهری نیز خالی از اشکال و ضعف نیست و باید معترف بود در ۶ ماه سپری شده از دوره مسئولیت شورای پنجم و شهردار منتخب آن، انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورده نشده و آنگونه که باید مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال عمل نکرده است.»   عملکرد نجفی در دوره فعالیتش در شهرداری تهران به قدری ضعیف بوده که روزنامه حزب کارگزاران با ارائه کارنامه نجفی تلویحا به تمسخر او پرداخته است.     این روزنامه در رابطه با کار‌های قابل ذکر نجفی به حضور در جلسات، وعده انتصاب زنان، دعوت جوانان برای تکاندن برف، انتقاد توییتری و ... اشاره کرده است.   نجفی هیچ کاری نکرد، فقط وقت مردم و شهر را گرفت
ابوالفضل قناعتی، عضو سابق شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد محمدعلی نجفی در شهرداری تهران به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «شاهد آن بودیم که افراد بسیار زیادی از مدیران که بعضی هایشان واقعا مدیران خوبی بودند جابه جا شدند. فقط این مدیران هم نبودند، مدیر‌های جدید هم که آمدند هر کدام تغییراتی را انجام دادند و در نهایت شاید نزدیک به ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر تغییر کرده اند؛ و در این مقیاس جا به جایی‌ها حرکت غیر کارشناسی است.»
قناعتی ادامه می‌دهد: «در زمان فعالیت نجفی در شهرداری تهران نه تنها پروژه‌های عمرانی گسترش پیدا نکرد بلکه روند آن‌ها کند شده و برخی از آن‌ها نیز تعطیل شده است. یکی از تبعات تعطیلی پروژه‌ها بیکاری بسیاری از افراد است که حالا در شب عید بلاتکلیف مانده اند. از طرفی باید بگویم که مصالح و امکاناتی که در این پروژه‌ها ریخته شده، شرایط را برای تردد افراد و ساکنان اطراف پروژه‌ها نامناسب کرده است. همچنین هر چقدر این پروژه‌ها زودتر جمع شود در هزینه اش صرفه جویی می‌شود.»
این عضو سابق شورای شهر با اشاره به تعطیلی خط ۷ متروی تهران می‌گوید: «خط ۷ متروی تهران، به حل معضل ترافیک کمک زیادی می‌کرد. اما در حال حاضر که این خط مترو را تعطیل کرده اند؛ و این در حالی است که برخی از پیمانکاران دچار سردرگمی شده اند و در این شرایط متاسفانه می‌بینیم که خود آن‌ها به کارگر‌ها فشار می‌آورند.»
قناعتی با بیان اینکه مدت زمان فعالیت نجفی در شهرداری تهران کاری انجام نشده و تنها مسئولین زحمت کش جابجا شده‌اند و وقت مردم و شهر گرفته شده است، می‌گوید: در این چند ماه می‌شد کار‌های خوبی انجام داد، اما نه تنها هیچ اقدام مناسبی انجام نشده بلکه یکسری از کار‌ها تعطیل شد و حالا نوبت به استعفای شهردار تهران رسیده است.»
وی با اشاره به این موضوع که آنچه که محمدعلی نجفی را پس از ۷ ماه در شهرداری به بن بست کشاند، عملکرد بسیار ضعیف او در حوزه‌های مختلف بود، تصریح می‌کند: «استعفای نجفی ناکارآمدی جریان اصلاحات را در مدیریت شهر نشان می‌دهد، چه او تصمیم گرفته باشد و چه جریان اصلاحات، بازهم فرقی در اصل ماجرا نمی‌کند.» لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Kki

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

 روح‌الله امراللهی،سخنگوی شورای شهر قم  امروز در نشست خبری روئسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر قم که در آستانه روز شورا‌ها در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، در خصوص سفر اسفندماه مدیران شهری به یکی از کشور‌های اروپایی، اظهار کرد: این سفر‌ها مسبوق به سابقه بوده و حداقل در هفت سال گذشته مدیران عامل و کارشناسان قطار شهری برای بازدید از کارخانجات و بررسی و تأمین تجهیزات پروژه قطار شهری قم به کشور‌های خارجی سفر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به پیشنهاد شهرداری قم دو عضو شورای شهر قم به عنوان ناظر دعوت شدند و دیگر اعضای آن سفر نیز مأموریت‌های خاص خودشان را داشتند، به عنوان مثال مدیرکل حراست شهرداری به درخواست دستگاه‌های مربوطه بوده و جنبه نظارتی داشته یا معاون مالی و اقتصادی شهرداری به منظور پیگیری انعقاد قرارداد حضور داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم افزود: در این سفر، موضوع خرید و تأمین سه دستگاه لوکوموتیو شانتر، درزین جرثقیل‌دار و خودروی امداد و نجات مورد پیگیری قرار گرفت و پیش‌پرداخت‌های اولیه خرید دو دستگاه نیز واریز شد.

امراللهی با بیان اینکه گزارش کامل این سفر در هیئت مدیره سازمان قطار شهری ارائه شده است، گفت: کارشناسان سازمان قطار شهری در سفر‌های قبلی حضور داشتند و حضور اعضای شورا نیز به عنوان ناظر در این گونه سفر‌ها مرسوم است و موضوع جدیدی نیست و همه کسانی که در این سفر حضور داشتند، در چارچوب مأموریت کاری خود دعوت شده بودند.

وی افزود: از رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر نیز برای حضور در این سفر دعوت شده بود که شاید به دلیل مسائل شخصی حضور پیدا نکردند.

شایان ذکر است محمد حسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم در واکنش به این بخش از اظهارات روح‌الله امراللهی عنوان کرد: بنده این دعوت را اجابت نکردم، چون به تشخیص من آن سفر اصلاً ضرورتی نداشت و ربطی هم به مسائل شخصی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا