Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پسرک دریا را نگاه کرد و گفت»

نویسنده: احمدرضا احمدی

ناشر: نیستان؛ چاپ اول 1390

24 صفحه؛ 4500 تومان

****


کتاب «پسرک به دریا نگاه کرد و گفت» نوشته احمدرضا احمدی شاعر و نویسنده معاصر کرمانی است. احمدی علاوه بر شاعری و نوشتن،‌ سال‌های طولانی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری داشت که حاصل آن تولید ده‌ها اثر صوتی و نوشتاری در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در کارنامه کاری خود،‌ موفق به دریافت جوایز گوناگونی مثل «جایزه مداد پرنده»‌ کانون پرورش فکری کودک و نوجوان،‌ جایزه شعر بیژن جلالی و هم چنین نامزدی در جایزه هانس کیرستین اندرسن شده است. این کتاب یکی از آثار او برای کودکان است که داستانی جذاب را به زبانی شیرین و خواندنی تعریف می‌کند.

غیر از شاعری، زمینه برجسته مهم کارنامه احمدرضا احمدی ادبیات کودک و نوجوان است. شاعری که با خیال‌های رنگی‌اش جهان را کودکانه می‌بیند و خیلی‌ها او را کودکی می‌دانستند که برای آدم‌بزرگ‌ها شعر می‌گوید. احمدرضا احمدی سبک ویژه‌ای در نوشتن داستان‌های کودکان دارد. در بیشتر آثار کودک وی نوعی نگاه فراواقع‌گرا و هستی‌شناسانه با رویکرد خلق جهانی دیگر با ویژگی‌ها و قانون‌های خودش وجود دارد. داستان‌های او آمیزه‌ای از نثر،‌ شعر و خیال‌پردازی‌های مشخص است. این خیال‌پردازی‌ها به عنصر گمشده‌ای در وجود او برمی‌گردد.

از ویژگی‌های این کتاب که خاص قلم احمدرضا احمدی است شاعرانه بودن و تصویرسازی زیبا و حس نابی است که با خواندن کلمه کلمه از آثار او به مخاطب دست می‌دهد.این کتاب داستان پسرکی را روایت می‌کند که از دل دریا بیرون می‌آید و با نگاه و کلام خود هر آنچه را که می‌خواهد متولد می‌کند و رنگ می‌بخشد و روزی که می‌رود… در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

در یک صبح مه‌آلود که دریا طوفانی بود پسرکی با چشمان آبی به دریا از دریا روئید کبوتران سفید از نگاه پسرک آبی رنگ شدند کنار دریا ماهیگران به دریا خیره بودند که طوفان تمام شود تا برای ماهیگیری به دریا بروند.

یکی از ماهیگیران جوان پسرک را صدا کرد، ناگهان چشمان آن ماهیگیر جوان به رنگ آبی درآمد.

همه‌ی ماهیگیران به پسرک و دریا خیره بودند و ساکت بودند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیال آنچلوتی راحت شد: قرارداد ستاره رئال تمدید می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد کروس قرار بود سال ۲۰۲۴ به پایان برسد و او رئال مادرید را ترک کند. این ملی‌پوش آلمانی که تازه به تیم ملی آلمان برگشته است، هفته گذشته اعلام کرده بود که در مورد آینده خود تصمیمی نگرفته است. با این حال، طبق گفته رسانه‌های اسپانیایی، او قراردادش را یک فصل دیگر و تا تابستان سال ۲۰۲۵ تمدید کرده است.

کروس یک بازیکن حیاتی برای رئال مادرید است. او به‌طور مداوم در همه بازی‌هایی که حضور داشته تأثیرگذار ظاهر شده است و همین ویژگی باعث شده رئال بر حفظ این بازیکن اصرار داشته باشد.

کارلو آنچلوتی، سرمربی سفیدپوشان، در این فصل بارها اعلام کرده که مشتاق ادامه کار با این هافبک آلمانی است و دوست ندارد او در پایان فصل مادرید را ترک کند.

گفته می‌شود دو طرف برای تمدید قرارداد به توافق کامل رسیده‌اند و رئال مادرید بزودی خبر تمدید قرارداد را به‌صورت رسمی اعلام می‌کند.

با تمدید کروس تنها معمای خط هافبک رئال برای فصل بعد ماندن یا جدایی لوکا مودریچ است. او هم وضعیتی مشابه هافبک آلمانی دارد اما احتمال تمدید قراردادش کمتر از او است و مشخص نیست هافبک کروات را در لیست فصل بعد تیم آنچلوتی خواهیم دید یا خیر.

دیگر خبرها

  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • قصه گویی، دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت / ضرورت بازآفرینی متون کهن به زبان امروزی
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • خیال آنچلوتی راحت شد: قرارداد ستاره رئال تمدید می‌شود
  • امیرعبداللهیان: حذف حماس و مقاومت خیال و توهم است
  • سفری شادمانه با تاملی کودکانه+ فیلم
  • عکس| گریم احمدرضا عابدزاده در فیلم «پرویزخان»
  • «چهارباغ عباسی» رویای شیرین مهمانان نوروزی در اصفهان
  • گرگیعان جشنی کودکانه
  • خیال اوسمار با استوری ستاره پرسپولیس راحت شد + عکس