Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داریوش کریمی در نشست خبری روز شنبه  با اصحاب رسانه گفت: جمعیت هلال احمر استان با 40 پایگاه امداد و نجات ثابت در طول سال به یاری آسیب دیدگان حوادث جاده ای،ساحلی و کوهستان می شتابد.

وی افزود:  2 پایگاه جدید امداد و نجات راه اندازی شده که 2 تیم واکنش سریع در شعبه اصفهان و حوزه معاونت امداد و 7 تیم واکنش سریع در 7 منطقه ی استان راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان شروع طرح های نوروزی سازمان جمعیت هلال احمر استان گفت: قبل از اجرای طرح های نوروزی برای نجات گران و عوامل این جمعیت دوره های باز آموزی برگذارشد که در این دوره ها علاوه بر استان اصفهان میزبان 4 استان دیگر هم بودیم.

کریمی با اشاره به این دوره ها گفت: در دوره های بازآموزی مطالبی که در سنوات گذشته نجات گران و عوامل این جمعیت آموزش دیده بودند، مجددا این مطالب به آن ها بازآموزی شد تا آمادگی کامل در برخورد با موارد امدادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هدف از این ارزیابی ها افزایش آمادگی پایگاه های امدادی می باشد، افزود: در روز گذشته 7 تیم ارزیاب با سرپرستی معاونین استان و مدیران ستادی تمامی این پایگاه ها ارزیابی شد که با توجه به گزارش های به دست آمده بیشتر آن ها مشکلی نداشت و آمادگی 100 درصد برای پوشش امدادی طرح نوروزی خواهیم داشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به تعداد حوادث استان و تفکیک آن ها گفت:  در استان اصفهان از تاریخ 25 اسفند سال 95 تا 25 اسفند سال جاری تعداد 3 هزار و 526  مرد حادثه رخ داده که مورد پوشش امدادی هلال احمر قرار گرفته است.

کریمی گفت: در تفکیک این حوادث 4 مورد آتش سوزی جنگل، 26 مورد برف و کولاک، 1 هزار و 723 مورد حوادث جاده ای، 7 مورد هوایی، 868 مورد مراجعه ی حضوری (امداد سراپایی)، 13 مورد خدمات مناسبتی مانند راهپیمایی ها ی22 بهمن و روز قدس داشته ایم.

وی با اشاره به دیگر تفکیک این تعداد حوادث افزود: از این تعداد حوادث 17 مورد دریای ساحلی که مورد پوشش پایگاه چادگان می باشد و یک مورد رانش زمین، 2 مورد ریزش آوار، 37 مورد سیل و آب گرفتگی، 571 مورد خدمات شهری، 177 مورد صنعتی و کارگاهی، 3 مورد طوفان، 73 مورد کوهستان و 4 مورد زلزله با ریشتر پایین که خسارتی هم نداشته مورد پوشش امدادی این جمعیت رار گرفته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به حادثه دیدگان این دوره زمانی گفت: مجموع کل حادثه دیدگان 25 هزار و 409 نفر بودند و نجات یافتگانی که خدمات امدادی برا ی آن ها صورت گرفت 3 هزار و 353 نفربوده که از این تعداد 2 هزار و 669  نفر به مراکز درمانی انتقال داده شده و 684 نفر سر پایی درمان شده اند.

کریمی بخش اعظم این حوادث را حوادث جاده ای دانست که 2 هزار و 115 نفر حادثه دیدگان حوادث جاده ای بوده اند.

پرواز ناتمام هواپیمای تهران- یاسوج

وی با اشاره به دیگر حوادث مهمی که توسط این جمعیت امداد رسانی شد گفت: حادثه ی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در کوه پا دنا که دقیقا در حوزه ی استحفاضی اصفهان رخ داد و اولین اقدام جمعیت هلال احمر استان فعال کردن تیم پایگاه کوهستانی پا دنا بود  و از طریق افراد محلی شروع به ارزیابی محل حادثه و جستجوی هواپیما کردیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان، افزود: 15 تیم از 12 شعبه به محل حادثه اعزام شد و در روز اول حادثه با توجه به موقعیت های اعلام شده عملیات ارزیابی وتجسس هواپیما هم زمان در دامنه های کوه انجام شد که این اقدام تا پاسی از شب به طول ل انجامید.

کریمی گفت: در روز دوم با توجه به دریافت اطلاعت از هواپیمایی کشور و نقاط مشخص شده ی که احتمال سقوط هواپیما بر روی قله ها را نشام می داد، جمعیت هلال احمر تیم های خود را و 2 فروند بالگرد به نقاط مشخص شده ی روی قله اعزام کرد و عملیات جستجو توسط نیروهای زمینی و هوایی انجام شد و از آنجایی شرایط جوی نامساعد بود که امداد رسانی برای نیروهای امدادگر مقدور نبود و دستور بازگشت تیم ها در روز اول داده شد.

وی ادامه داد: شرایط جوی لحظه به لحظه  بدتر می شد و بارش های برف، وزش بادهای شدید، طوفان و مسافت های سخت و طولانی محل وقوع حادثه امکان امداد رسانی را سخت تر می کرد و تیم 8 نفره ی هلال احمر و تیم 4 نفره ارتش در محل حضور داشتند و صبح روز بعد اقدام به جمع آوری تعدادی از اجساد کردند و آنها را تحویل مقامات قضایی دادند.

برنامه های نوروزی جمعیت هلال احمر استان

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان در بخشی از این نشست خبری اعلام کرد: معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان برنامه هایی را در نظر دارد که طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با شعار تلاش همگانی برای بهبود رفتارهای ترافیکی می باشد که این طرح از 28 اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال 97 اجرا خواهد شد.

حیدر علی خانبازی،  با اشاره به تیم جوانان جمعیتهلال احمر استان گفت:  این جمعیت 37 پست ثابت و و 7 پست سیار که تیم های فعال هستند با حضور 800 نفر از اعضای جوان ما اجرا خواهد شد.

وی افزود: برنامه هایی که در این طرح ارائه خواهد شد کمپین نه به تصادفات می باشد و هدف از این کمپین میثاق نامه ی می باشد که افراد تاثیر گذار و آحاد مردم اجراکنندگان این طرح هستند تا رفتارهای پرخطر ترافیکی چون سرعت، سبقت، نبستن کمربند ایمنی  و رانندگی در حالت خستگی و خواب آلود را رعایت کنند.

حضور تیم های جوانان جمعیت هلال احمر استان در کرمانشاه

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با شاره به فعالیت های امدادی جوانان جمعیت به منطقه زلزله زده ی کرمانشاه گفت: بیش از 90 درصد از افرادی که در جمعیت هلال احمر فعالیت دارند نیروی جوان و داوطلب می باشند که  در قالب جمع آروی و بسته بندی کمک ها امدادی حادثه ی کرمانشاه  فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: از روز سوم حادثه ی کرمانشاه نزدیک به 40 نفر امدادگر سامانه یحمایت های روانی به کرمانشاه اعزام شد که خدمات فرهنگی و اجتماعی و آموزشی را ارائه دادند و با اعلام آمادگی مدد کاران، مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان 13 تیم تخصصی حمایت های روانی را به محل اعزام کردیم.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمراستان اصفهان گفت: هدف از تشکیل تیم جمعیت هلال احمر حمایت از اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده و به منظور حمایت و خدمت رسانی به زنان سرپرست خانوار در شب عید نوروز می باشد که با همکاری نیکوکاران اقلام مورد نیاز تهیه، بسته بندی و توزیع می شود.

علیرضا سلیمی افزود: طرح ملی فرشتگان رحمت هم اکنون درسر تا سر استان در حال اجرا می باشد و تا کنون حدود 4 هزار و 500 نفر  خدماتی شامل تهیه ی پوشاک، کفش و سبد های حمایتی مواد غذایی را  تهیه و توزیع کردند.

وی با اشاره به فعالیت کاروان سلامت در مناطق محروم استان گفت: تا کنون12 کاروان سلامت در مناطق محروم و کم تر توسعه یافته اعزام شدند که تعداد 145 پزشک، پرستار و مدد کار اجتماعی در این مناطق حضور داشتند و به صورت رایگان برای 7 هزار و 200  نفر خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دادند.

جمع آوری کمک های امدادی برای کرمانشاه

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمراستان اصفهان با اشاره به کمک ها ی امدادی به منطقه زلزله زده ی کرمانشاه گفت: کل مبلغ جمع آوری شده جمعیت هلال احمر استان به منطقه ی زلزله زده ی کرمانشاه بالغ بر 4 میلیارد تومان مبلغ نقدی است که این مبلغ  از مردم اصفهان جمع آوری شد و تعداد 320 تریلی و کامیون اجناس و کمک های غیر نقدی  مردمی  به مناطق آسیب دیده غرب کشور ارسال شد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: امدادگران این جمعیت به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌های ناشی از سامانه قوی بارشی اخیر در استان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود بارش‌های خوبی که از اواسط هفته گذشته آغاز و تا روز گذشته تداوم داشت ولی مشکلات ناشی از این بارش‌ها در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر بود.

وی افزود: در شش مورد آب گرفتگی که در مناطق شهری کرمانشاه، منطقه سر فیروزآباد، عشایر دالاهو، منطقه ازگله ثلاث باباجانی و روستای قلاجی اسلام‌آباد غرب روی داده بود این جمعیت به ۱۲۲ نفر متأثر از این آب گرفتگی‌ها در قالب ۲۶ خانوار کمک رسانی‌های لازم از جمله تخلیه آب از واحدهای مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه امدادگران این جمعیت از همان ساعات اولیه حضور پررنگی را در مناطق حادثه دیده داشتند، خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودرو امدادی و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به خانوارهای حادثه دیده نیز خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی با بیان اینکه این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت، گفت: در همین مدت همچنین پنج حادثه کوهستان و جاده‌ای نیز در استان به وقوع پیوست که بلافاصله به افراد نیازمند کمک امدادرسانی شد.

کد خبر 750852

دیگر خبرها

  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد