Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-سازمان پسماند شهرداری تهران از جمع‌آوری و خرید پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی (انواع باتری، لامپ‌های روشنائی، قطعات رایانه و مخابراتی، لوازم خانگی و ...) از شهروندان برابر قیمت مصوب و تعیین شده در غرفه‌های بازیافت مستقر در سطح مناطق خبر داد.

سازمان پسماند شهرداری تهران در جوابیه‌ای درباره گزارش «زیر و بم پسماندهای الکترونیک و روش‌های درست امحا»، اعلام کرد: بر اساس مفاد قانون مدیریت و آیین‌نامه اجرایی آن، مدیریت اجرائی و بازیافت پسماندهای حاصل از وسایل برقی و الکترونیکی به عهده تولید کنندگان و وارد کنندگان وسایل مذکور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای رعایت قانون مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست و پیشگیری از آثار زیانبار ناشی از دفن و دفع پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی و مدیریت بهینه آن‌ها، ضروری است کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، نهادهای دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی اهتمام لازم جدی در ایفای وظایف محوله در قانون مدیریت پسماند را داشته باشند.

این سازمان در راستای مدیریت بهینه پسماند شهر تهران و به منظور کاهش خطرات بهداشتی و زیست محیطی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی، از سنوات گذشته اقدام به اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان و مراکز در خصوص اهمیت موضوع و تشویق آنان به تفکیک در مبدأ و تحویل جداگانه اینگونه پسماندها از سایر پسماندهای خانگی کرده است.

همچنین با توجه به پیش بینی به عمل آمده در قراردادهای عملیات جمع‌آوری پسماندهای خشک، سازمان مدیریت پسماند به عنوان دستگاه نظارت عالیه پیمانکاران مربوطه را ملزم به جمع‌آوری و خرید پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی (انواع باتری، لامپ‌های روشنائی، قطعات رایانه و مخابراتی، لوازم خانگی و ...) از شهروندان برابر قیمت مصوب و تعیین شده در غرفه‌های بازیافت مستقر در سطح مناطق کرده است.

ضمنا به منظور افزایش انگیزه پیمانکاران در جمع‌آوری و خرید پسماندهای موصوف از شهروندان از ظرفیت بخش خصوصی و ایجاد هماهنگی به منظور همکاری شرکت‌های فعال در زمینه بازیافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی با پیمانکاران عملیات جمع‌آوری پسماندهای خشک مناطق استفاده می‌شود.

در نهایت لازم به ذکر است که فراخوان‌ شناسایی اشخاص حقوقی و فعالان دارای پروانه و مجوزهای لازمه از مراجع ذی صلاح در زمینه جمع‌آوری و بازیافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی جهت افزایش میزان و راندمان بازیافت پسماندهای مذکور و کاهش خطرات و هزینه‌های دفع مترتب بر آن، منتشر شده است.»

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۴ درصدی پرداخت صدقات در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌جنوبی از افزایش  ۳۴ درصدی پرداخت صدقات مردم استان، پارسال در مقایسه با سال قبل از آن خبر داد و گفت: بیش از ۱۳ میلیارد تومان صدقه توسط امداد و مراکز نیکوکاری درسطح استان از سال گذشته تاکنون جمع آوری شده است.

عبدالرحیم لطفی افزود: در این مدت بیش از ۸ میلیارد و ۳۶۴ میلیون تومان از طریق روش‌های الکترونیکی شامل کد ussd، اینترنتی، خودپرداز، موبایل سنا، واریزبه حساب و کارتخوان  پرداخت شده است.

به گفته وی بیشترین درآمد صندوق‌ها مربوط به مشترکات خانگی بوده که بیش از ۹ میلیارد تومان از این محل جمع آوری شده است.

لطفی مجموع مشترکان صدقات استان را ۱۹۸ هزار و ۵۳ مشترک عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۷۳۸ مشترک صنادیق کوچک، تعداد ۳ هزار و ۵۰۷ صندوق بزرگ معابر واماکن و تعداد ۸۷ هزار و ۸۰۸ مشترک دارای کد QR است.

لطفی گفت: صدقات جمع‌آوری شده مردم خیر و نیکوکار نیز در سرفصل‌های جهیزیه، مسکن، درمان، اشتغال تحصیلی، موردی و... هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به اینکه پرداخت الکترونیکی، آسان‌ترین روش کمک به نیازمندان است تاکید کرد: هم استانی‌های داخل و خارج از استان می‌توانند با شماره گیری#۰۵۶*۸۸۷۷* در مرکز استان و در سایر ادارات با کد همان شهر، مبلغ صدقه خود را پرداخت تا در اولین فرصت به دست نیازمندان واقعی برسد.

به گفته لطفی برای تمامی مشترکین صنادیق کوچک صدقات برچسب کیوآر کد نصب شده که می‌توانند علاوه برپرداخت صدقه فیزیکی بصورت الکترونیکی نیز پرداخت کنند.

وی از طراحی و اجرای نرم افزار اختصاصی کمیته امداد با نام " سامانه نیکوکاری" در راستای هوشمندسازی خدمات و تسریع در کمک رسانی به نیازمندان، دسترسی آسان در واریز کمک و جلوگیری از استهلاک پول ملی خبر داد و افزود: همه هموطنان به ویژه هم استانی‌های داخل و خارج از استان می‌توانند با دریافت این سامانه از نرم افزار کافه بازار و نصب برنامه مذکور بر روی گوشی تلفن همراه خود، همه کمک‌های خود را به هر نیتی که دارند پرداخت کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • مافیای طلای کثیف را بشناسید
  • افزایش ۳۴ درصدی پرداخت صدقات در خراسان جنوبی
  • معضل بزرگ تبریز نبود زمان مشخص برای دفع زباله از سوی شهروندان است