Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز شنبه در شورای حفاظت از حقوق بیت المال که با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان قزوین در اداره کل منابع طبیعی استان برگزار شد، افزود: با هم افزایی از توان بخشداران و دهیاران در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز باید بیشتر استفاده کنیم و از ظرفیت گشت های مشترک دستگاه های اجرایی نیز غافل نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، باید در حریم روستاها میان افراد غیر بومی و بومی تفاوت قائل شد زیرا بسیاری از زمین خواری ها در زمینه ساخت ویلا توسط افراد غیربومی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: یکی از خواسته های به حق اهالی مناطق گردشگری استان نیز توجه به همین موضوع بوده که در رفع تداخلات اراضی میان افراد بومی و غیربومی تفاوت قائل باشیم.
فرخزاد با تاکید بر تسریع در تهیه طرح های هادی روستایی، اظهار داشت: 250 روستای استان به تهیه طرح هادی یا بازنگری نیاز دارند که اگر با دید بازتر و با توجه به نیازمندی های مردم، این طرح ها تهیه شوند در آینده جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شده و در حل مشکلات مناطق نیز موثر خواهند بود.
وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم با تامین منابع مالی، طرح هادی 100 روستای استان تا پایان امسال و 100 روستای دیگر تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تهیه شوند تا جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود.
6101/8054
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در چهل و هشتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی بیان کرد: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

وی افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار و بر فعالیت آنان نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

وی افزود: تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند.

افلاطونی اعلام کرد: هماهنگی‌ها انجام شده است تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

کد خبر 6086844

دیگر خبرها

  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان