Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-03@22:57:40 GMT

مزاحم اینترنتی در دام پلیس فتا گرفتار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۳۳۸۳

صراط: سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی به طور پی در پی اقدام به ارسال پیام‌های توهین آمیز و ضد اخلاقی به وی می‌نماید بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و بررسی اکانت شاکی متهم به هویت الناز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ف. از اقوام نزدیک شاکی شناسایی و دستگیر گردید.

سرهنگ مرتضوی بیان کرد: فرد مذکور از شگرد‌های متعددی جهت مخفی نمودن هویت خود استفاده نموده بود ولیکن با هشیاری کارشناسان این پلیس و به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی عامل فعل مذکور شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: متهم که در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت انگیزه خود را انتقام جویی عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه نشر اظهارنظر‌های توهین‌آمیز در صفحات، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی کاربران از نظر قانون جرم محسوب می‌شود، افزود: این موضوع در قانون جرایم رایانه‌ا‌ی نیز در نظر گرفته‌شده و پلیس فتا به‌عنوان ضابط قضایی موظف به رسیدگی و دنبال کردن اقدامات لازم برای رسیدگی به شکایت کاربران است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در پایان یادآور شد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنان می‌توانند نظرات و مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا  بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۳۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: هرگونه نشر آگهی یا انتشار مطالب منفی درباره نامزد‌های انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است و در صورت مشاهده، افراد متخلف تحت تعقیب قرار می‌گیرند.
سرهنگ کارآگاه علی حسینی افزود: از آنجا که برابر قانون، پلیس فتا ناظر به اجرای ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به موجب این ماده قانونی درج یا نشر محتوا‌هایی علیه نامزد‌های انتخاباتی، احزاب و گروهک‌های سیاسی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزد‌ها توسط رسانه‌های همگانی شامل ابزار‌های چاپی، الکترونیکی یا دیجیتال یا تمام شبکه‌های رسانه‌ای که محتوای نوشتاری، شنیداری، دیداری یا تلفیقی از آنها در معرفی یا قابل دسترسی برای عموم مردم است، ممنوع و جرم انگاری شده است.
او با اشاره به اینکه سرعت انتشار و بازنشر شایعات و اخبار جعلی پیرامون انتخابات در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا کاربران بدون آگاهی از صحت و سقم مطلب آن‌ها را انتشار دهند، گفت: انتشار محتوای مجرمانه نیز برابر قانون جرم است.
وی از کاربران خواست قبل از انتشار یا بازنشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن شوند و برای این کار رجوع به رسانه‌های رسمی حداقل کاری است که کاربران باید انجام دهند.
پلیس فتا با رصد شبانه روزی فضای سایبری هر گونه محتوای مجرمانه در خصوص انتخابات را بلافاصله احصا و ضمن تشکیل پرونده جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال خواهد کرد.
او از نامزد‌های انتخاباتی خواست که به حامیان و ستاد‌های انتخاباتی خود در خصوص انتشار شایعات و اخبار جعلی پیرامون دیگر نامزد‌ها گوشزد کرده و قوانین تبلیغات در فضای مجازی را رعایت کنند.
کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است. کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس همدان
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود