Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@13:46:42 GMT

شربت سکنجبین معجونی برای پاکسازی بدن

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۳۶۲۳

شربت سکنجبین معجونی برای پاکسازی بدن

پول‌نیوز - یک متخصص طب ایرانی گفت: شربت سکنجبین از دیدگاه طب ایرانی به یک معجون هزار خواص معروف است که مصرف آن باعث پاکسازی بدن، تقویت کبد، قلب و جلوگیری از غلظت خون خواهد شد.

نعمت‌الله مسعودی متخصص طب ایرانی، در خصوص رعایت رژیم غذایی مناسب در ایام عید نوروز و بهار توضیح داد: از دیدگاه طب ایرانی آغاز فصل بهار به معنای رعایت رژیم غذایی است و باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که با آغاز نوروز نباید به دنبال افزایش مصرف مواد غذایی و اضافه وزن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با آغاز فصل بهار باید از مصرف غذاهایی که باعث افزایش تولید خون در بدن می‌شود پرهیز کرد به دلیل اینکه در فصل بهار در بدن انسان فوران اخلاط رخ می‌دهد.

این متخصص طب ایرانی ادامه داد: همان‌طور که مشاهده شده با آغاز فصل بهار میزان سکته‌های مغزی و قلبی زیاد می‌شود لذا لازم است در این فصل از مصرف گوشت و غذاهای سنگین پرهیز کرده و مصرف غذاهای سبک مثل میوه و سبزی‌ها را جایگزین آنها کنیم.

مسعودی ادامه داد: در زمینه مصرف آجیل نیز توصیه می‌شود این دانه‌های روغنی را به صورت طبیعی مصرف کنید و حتی‌المقدور از مصرف آجیل‌های شور و آجیل‌هایی که به رنگ‌های غیرطبیعی آغشته شده‌اند پرهیز کنید به دلیل اینکه این عمل باعث از بین رفتن خواص آنها می‌شود همچنین خوب جویدن آجیل‌ها باعث جذب بهتر آنها در بدن خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از معجون‌های بسیار مفیدی که می‌توان برای پذیرایی از میهمان‌ها در این ایام استفاده کرد شربت سکنجبین است.

این متخصص طب ایرانی گفت: این شربت از دیدگاه طب ایرانی به یک معجون هزار خواص معروف است که باعث پاکسازی بدن می‌شود. سکنجبین باعث تقویت کبد، قلب و جلوگیری از غلظت خون خواهد شد. همچنین این شربت می‌تواند آرام‌بخش باشد.

مسعودی در پایان گفت: معمولاً برای تهیه شربت سکنجبین از سرکه، عسل، عرق نعنا و مقداری آب استفاده می‌شود که این مواد بنا به تشخیص پزشک می‌تواند تغییر کند.

منبع: سلامت نیوز

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیا در آغوشم؛ به یاد «حسین بختیاری» که بهار پر کشید

به گزارش مبلغ، روایت زیر دریافتی ادبی از اشعار روضه های زنده یاد «حسین بختیاری» است که به نقل از مجله خیمه منتشر شده است. حسین بختیاری، مداح جوانی که در تلاش برای زنده‌کردن سبک های قدیمی روضه خوانی بود و شعرهای خاصی می‌خواند. او در نوروز ۱۴۰۳ درگذشت. متن کامل این روایت ادبی را در این شب زیارتی امام حسین(ع) در زیر می خوانید:

قلبت ایستاد، «و قاف، حرف اول قلب است/ آن‌جا که نبض واژه‌های تو دلتنگ می‌شود»
بهار است و در خیابان بهار، سیل باران چشم‌ها، قلب تو را می‌برند تا حرم سیدالکریم. آن‌جا ایستاده در انبوه چشم‌های بُهت زده و اشک‌های خشکیده روی گونه‌ها و بغض‌های گلوگیر، پدرت می‌آید چنان که «الفِ قامت او، دال» و «همهٔ هستی او در کف گودال»؛ کسی ناله سر می‌دهد: «خمیده، خمیده، رسیدم به تو / شکستم، شکستم، دم جسم تو» همه بی‌اختیار، نوحه می‌کنند: «جوانان بنی‌هاشم بیایید…»

*

قلبت ایستاد، «و قاف، حرف اول قبله است/ آن‌جا که شعر تو آواز می‌شود»: «کفن که دست مرا بست، دست تو باز است/ و دست باز تو یعنی بیا در آغوشم»

کسی هست که بداند این بیت از کیست؟ 

آن واژه‌ها، آن تک بیت‌های تَرانگیز، آن تکه‌های طنین‌دار، موجی شدند جوشیده از جنازهٔ تو. جاری، میانهٔ امواج ناکجاهایی که هم حقیقت‌اند و هم مجاز. آن بیت‌ها که خوانده بودی، باران شدند در آغاز این بهار: «مگر که صحبت ما، صحبت رفاقت نیست/ بغل بگیر مرا، احتیاج من بغل است»
می دانی، بعد رفتنت، این دل‌گویه‌ات، مثل رنگین کمان، همه‌جا پخش شد که گفته بودی: «من کیفی که در خونهٔ امام حسین کردم و زندگی‌ای که کردم، شاید پادشاه‌ها نکرده باشن… اون‌قدر به من خوش گذشته…»

*

قلبت ایستاد، «و قاف حرف اول قاصدک است/ آن‌جا که شعر برای تو پرواز می‌شود»

صدایت بین «پیج»ها پیچید که خوانده بودی: «شعرهایم همگی درد فراق است، ببخش» ولی چه زود، از روزگار فراق گذر کردی و به دلبر رسیدی. چنان‌که رفیقت سرود: «برادر رفتی و ما را غمی جانکاه می‌ماند/ طریق وصل دلبر را، دلی همراه می‌ماند»

*

قلبت ایستاد، «این واژه‌های عاریه‌ای را ببین چه سان / در سوگ قاف عشق، چه بی‌بال می‌شود»

آنک، بذر جسمت را در آستان سیدالکریم کاشته اند. تا چشم کار می‌کرد، باران اشک بود که آبیاری‌ات کنند. باز زمزمهٔ صدای این شعر روضهٔ تو بلند می‌شود: «من آخرش همه را می‌کشم به سوی حرم/ که عشق را سر هر کوچه جار باید زد»
«تا نگاه می‌کنی، وقت رفتن است»؛ که آن صدای کشیدهٔ تو، بندی از  زیارت اربعین را درآیین کاشت جسم، فریاد می‌زند: «یا رحمة الله الواسعة و یا باب نجاة الاُمة»
همه کشیده و بلند می‌گویند: «یااااا حسین».

باز صدای تو در فضا می‌پیچد: «صد شکر می‌کنم که به لطف خدای خویش/ عمرم به روضه‌خوانی آن پاره تن گذشت»
*
قلبت ایستاد، «و قاف حرف اول قلب است/ آن‌جا که یاد تو تکثیر می‌شود»

* ابیات «و قاف» برگرفته از شعر زنده یاد قیصر امین پور است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902086

دیگر خبرها

  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد
  • برف روبی گردنه بیژن یاسوج + ویدئو |‌ حجم برف را این ماه دوم بهار ببینید
  • بهار در اشترانکوه لرستان+فیلم
  • بیا در آغوشم؛ به یاد «حسین بختیاری» که بهار پر کشید
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد