Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@20:56:33 GMT

هشدار العبادی به وقوع درگیری در منطقه

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۳۶۳۶

به گزارش فارس، «حیدرالعبادی» در این مراسم که در دفتر رئیس تحالف ملی شیعیان برگزار شد، گفت: «امروز ما به منظور تکریم و احترام به روح بلند شهید محراب، آیت الله العظمی سید محمد باقر حکیم (قدس) از جا بر می‌خیزیم؛ کسی که استبداد بعثی ها را در هم شکست و برای عراق پیروزی به ارمغان آورد».


العبادی افزود: «همچنین در این روز، یاد و خاطره شهدای حلبچه، شهدای قیام مردمی و تمام کسانی که در راه آزادسازی کشور از استبداد رژیم بعث و جنایت های داعش جان خود را فدا کرده اند را گرامی می داریم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست وزیر عراق یادآور شد: «استبداد و تروریسم فرق چندانی با یکدیگر ندارند بلکه هر 2 به دنبال آن هستند تا برای تسلط بر مردم طرف مقابل را از پیش رو بردارند».


العبادی با اشاره به اینکه استمرار پیروزی ها مستلزم اتحاد و همبستگی است، گفت: «ما در هر دو میدان مبارزه با استبداد و تروریسم، با خون ها و فداکاری های ملت عراق به پیروزی دست یافته ایم».


وی ادامه داد: تهاجم داعش وجود ما را به خطر انداخت؛ به همین دلیل فتوای مرجع عالی دینی ما سید علی سیستانی (دام ظله) جوانان و افراد پا به سن گذاشته را به دفاع از عراق و مردم آن فراخواند».


به گزارش کانال اطلاع رسانی «جریان حکمت ملی عراق»، حیدر العبادی با اشاره به حمایت از همبستگی و توافق سیاسی که منافع عراق و شهروندان آن را تضمین کند، توافق سیاسی تضمین کننده منافع شخصی را مردود دانست.


نخست وزیر عراق با تاکید بر حمایت از رویکردی که منافع کشور را مد نظر دارد، گفت: «ما در کنار اکثریت سیاسی هستیم که به منظور تحقق آمال و آرزوهای شهروندان، خواهان ایجاد دولتی مقتدر است. ما برای موفقیت در مرحله دوم پس از پیروزی، خواهان کشوری ملی‌گرا و متحد هستیم، از این رو با جمعیت سیاسی که از امتیازات خاصی برخوردار است همراه نخواهیم بود».


العبادی با ذکر این نکته که امروز عراق، حقیقتاً یکی از پیشروان مبارزه با تروریسم در سطح بین المللی است، یادآور شد: «فرزندان قهرمان عراق از میان گروه های مختلفی چون ارتش، پلیس، پیشمرگه و نیروهای مردمی برای رویارویی با تروریسم دست در دست یکدیگر نهادند و پیروزی را به ارمغان آوردند».


وی با اشاره به اینکه امروز عراق جایگاه خود را در میان کشورهای همسایه و خاورمیانه به دست آورده است، تصریح کرد: «ما خواهان ایجاد روابط بر اساس منافع ملی هستیم. نباید در این میان دو دستگی ایجاد شود و نمی‌توان تنها یک جانب را مد نظر داشت. باید برای تحقق منافع خود همه جوانب را در نظر بگیریم، زیرا هرگونه درگیری در منطقه به بروز تروریسم منجر می شود».


العبادی همچنین با ذکر این نکته که عراقی ها یک پیروزی را به دست آوردند که تحسین همگان را برانگیخت و به همین منظور بیشتر کشورها در کنار عراق هستند، اظهار داشت: «ما در صحنه واقعیت و براساس منافع مشترک با سایر کشورها به تعامل و همکاری می پردازیم. ما می‌خواهیم عراق در زمینه بازسازی و ساخت و ساز به موفقیت دست یابد، اما هستند در این میان کسانی که مترصد فرصتند تا با اتفاق افتادن یک عملیات تروریستی انگشت اتهام خود را به سوی دولت و نیروهای امنیتی بگیرند».


نخست وزیر عراق گسترش هرج و مرج را به نفع تروریست‌ها خواند؛ زیرا تروریسم خواهان انتشار رسانه‌ای چنین اتفاقاتی است.


العبادی با تاکید بر ضرورت پاکسازی تمام استان های عراق از آثار تروریسم خاطر نشان کرد: «بازگرداندن آوارگان به مناطق خود وظیفه دولتی ماست و ما نمی خواهیم تغییری در جمعیت به وجود آوریم».


او جوانان عراق و احزاب سیاسی را به همکاری بیشتر فراخواند و از رقیبان انتخاباتی خواست تا در میان خود منشوری مبنی بر التزام به شرافت تدوین کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری

وزیر نیرو گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های شدید در برخی مناطق کشور طی هفته جاری تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات سیل مورد توجه جدی قرار گیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در نشست مدیران ارشد صنعت آب کشور گفت: خوشبختانه سیل حادث شده روزهای گذشته در مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور با پیش‌بینی‌های دقیق و اطلاع‌رسانی‌های به موقع، کمترین خسارات را به همراه داشت.

وزیر نیرو اهمیت پیش‌بینی‌های دقیق و به موقع شرایط جوی بر کاهش خسارات احتمالی، را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت عدم مدیریت به موقع منابع سدها در بارش‌های سیل‌آسای هفته گذشته و عدم صدور اخطارها و هشدارهای لازم، بارش‌های رخ داده با وقوع سیل بزرگی همراه می‌شد که ظرفیت ایجاد خسارات جانی و مالی گسترده را داشت.

وزیر نیرو در ادامه تاکید کرد: ارائه خدمات آب و برق در شرایط ایجاد شده به خوبی تحت مدیریت و کنترل درآمد و پایش لحظه‌ای و مدیریت شرایط باید همواره مدنظر قرار گیرد تا مشکلی رخ ندهد.

وی با بیان اینکه بارش‌های خوبی در روزهای گذشته در نقاط مختلف کشور به ثبت رسید، افزود: بر این اساس پنج تا 6 سد کشور سرریز شد؛ این در شرایطی است که کمترین خسارت‌های مالی و جانی در این زمینه رخ داد.

محرابیان در ادامه به پیش‌بینی بارش‌های شدید در دیگر نقاط کشور از جمله استان های کرمان و یزد در هفته جاری اشاره کرد و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟
  • هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • هشدار‌های سیل را جدی بگیرید
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • هشدار وقوع سیلاب در مازندران
  • هشدار قرمز؛ پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • کاویانی نژاد در یک قدمی کسب سهمیه المپیک