Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@02:49:49 GMT

ریزش شدید مو در مردان شایعتر است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۳۹۱۶

ریزش شدید مو در مردان شایعتر است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هرچند ریزش مو به جنسیت ربطی ندارد و به همین دلیل عارضه مذکور در هر دو جنس مرد و زن تقریبا یکسان دیده می‌شود اما فرم شدید ریزش مو در مردان شایعتر است.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، دکتر امیرهوشنگ احسانی اظهار داشت: در مردان، ریزش مو بین ۲۰ تا ۳۵ سالگی شایع تر است و در این سنین بیشتر شاهد افراد کچل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از هر ریزش مو که به دیده شدن پوست سر منجر شود کچلی گفته می شود. مواردی که شامل کچلی می شود در مردان شایع تر است و زنان به ندرت دچار آن می شوند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به علت های متفاوت ریزش مو بیان کرد: شایع ترین و مهمترین علت ریزش مو در افراد ارثی است با این حال، مسائل ژنتیک، و عوامل دیگری مانند کم خونی، کم کاری یا پرکاری تیروئید، بیماری کبدی، استرس و بیماری های خودایمنی می توانند سبب ریزش مو شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در زنان، کیست های تخمدانی ممکن است سبب ریزش مو در زنان شود، ادامه داد: ریزش مو در زنان می تواند به موضوعات هورمونی و تخمدان هم مرتبط باشد.

وی ادامه داد: هورمون تیروئید نقش بسزایی در سلامت پوست و مو دارد. علاوه بر ریزش مو، شکنندگی ناخن، خشکی پوست، یبوست، ازدیاد وزن، خستگی مفرط و مشکلات گوارش می تواند از علائم کم کاری تیروئید باشد.

او با اشاره به اینکه ریزشهای ارثی مو درمان قطعی ندارد گفت: ریزشهای غیرارثی مو با برطرف شدن مشکل تا حد زیادی درمان پذیرند. در عین حال، باید بررسی دقیق برای علت ریزش مو انجام گیرد تا پس از مشخص شدن علت واقعی برای برطرف کردن این عارضه اقدام شود.

احسانی، ریزش مو بعد از زایمان را یکی از عوارض شایع بعد از زایمان اعلام کرد و گفت: علت ریزش مو در این دوران به واسطه تغییرات هورمونی در بدن زنان است که میزان آن در افراد، متفاوت است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

نتایج تیم‌های ریکرو مردان و زنان کشورمان در مرحله اول کاپ جهانی شانگهای مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، مسابقات مرحله اول کاپ جهانی در مرحله مقدماتی در شانگهای چین امروز در بخش تیمی ریکرو برگزار شد و کمانداران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفت و با نتیجه 5 بر یک شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

تیم ریکرو بانوان کشورمان با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی رسید. تیم ایران در یک هشتم نهایی با نتیجه 6 بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای
  • (ویدیو) ریزش وحشتناک یک خانه بخاطر بارندگی شدید