Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@23:12:09 GMT

نظارت دقیق و مستمر بر بازار شب عید

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۴۶۶۳

 هوشیار فقیهی معاون اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار شب عید و نظارت بر بازار گفت:  در حال حاضر 1470 بازرس اصناف در کل کشور داریم و با توجه به حساسیت بازرسی برای اصناف از منابع دیگر تامین بودجه کرده ایم  و 400 نفر نیرو نیز از تعزیرات کمک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقیهی ادامه داد :بر اساس ابلاغیه اتاق اصناف مقرر شده در حوزه کالا و خدماتی که اصناف ارائه می دهند  افزایش قیمتی تا پایان فروردین  صورت نگیرد.

وی تصریح کرد:در شرایط فعلی مردم با آگاهی علاوه بر قیمت  مناسب ،کیفیت کالا را نیز مدنظر دارند و در تمامی دنیا محور رسیدگی به شکایات، مردم هستند .

معاون اتاق اصناف گفت:در بخش خصوصی عرضه و تقاضا قیمت ها را مشخص می کند در حوزه عرضه به ازای هر 27 متقاضی ،  یک واحد صنفی داریم که رقابت را ایجاد می کند.

وی درباره موضوع پس گرفتن کالاها در کشور گفت: ما نیازمند توسعه در حوزه اصناف هستیم و باید این عبارت که جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود از اصناف به تدریج حذف گردد.

رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص نظارت بر بازار گفت : ما در این مدت  طی  ده روز 17هزار پرونده شکایت داشتیم که 14 هزار در حوزه صنفی است و تا 15 فروردین با 1000 نفر به بازرسی و نظارت در این حوزه می پردازیم .

وی ادامه داد:بیشترین رصد ما بر روی پرونده های صنفی اعم از گرانفروشی و کم فروشی و عدم ارائه فاکتور است. برخورد ما طبق قانون مشخص است و در این راستا در استان اصفهان 4 واحد صنفی پلمپ شد.

رایگانی افزود:سازمان تعزیرات مرجع قیمت گذاری نیست و مرجع نظارتی محسوب می شود و از طریق گزارشاتی که از مردم دریافت می کنیم در کنار بازرسی ها نظارت می کنیم به طور مثال مردم از قیمت های ارائه شده در بعضی از واحدهای صنفی در فرودگاه امام شکایت داشتند که پیگیری شد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پر رنگ شدن ارتباط مستمر اتاق بازرگانی با دانشگاهیان و اعضای هیات علمی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فاطمی در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد گفت: سال گذشته، سال مطلوبی به لحاظ فعالیت‌های اتاق بازرگانی بود و انشاالله سال ۱۴۰۳ پویاتر و با محتوای بهتر و اثرگذارتر نشست‌ها برگزار شود.
فاطمی گفت:انتظار می‌رود بعد از هرنشست مشکلی از تولید کنندگان حل شود و یک گشایشی در فضای کسب و کار استان یزد ایجاد شود و گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید مصوباتی داشته باشد که در سطح ملی بتوانیم ان را پیگیری کنیم و اتاق بازرگانی استان یزد می‌تواند در سطح ملی اثرگذار باشد.
 استاندار با تاکید بر تعامل اتاق با دانشگاهیان و نخبگان استان افزود:در تلاشیم ظرفیت دانشگاه و حوزه علم و فناوری را با اتاق پیوند بزنیم.
 وی افزود: ارتباطات بین المللی و دیپلماسی اقتصادی اتاق باید فعال‌تر شود و ما در این حوزه‌ها همراه و همگام با بخش خصوصی هستیم.
وی با تاکید بر مردمی سازی اقتصاد و مشارکت مردم در این حوزه افزود:یک کلان پروژه اقتصادی با مشارکت کارگران در قالب شرکت تعاونی در حوزه سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه برق خورشیدی در استان تعریف شود و کارگران و صاحبان صنایع در آن سهام داشته باشند.
فاطمی عنوان کرد: به کارگران مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه توسط صاحبان صنایع داده شود تا در این کلان پروژه اقتصادی مشارکت نمایند و به صورت ماهانه مبلغ وام از حقوق آنها کسر شود.
رئیس کمیسیون پول، سرمایه و مالیات اتاق بازرگانی یزد نیز در این نشست گفت: همچنین مقرر شد با پیگیری مسئولان استان نشستی با حضور رئیس امور مالیاتی کشور در استان برگزار شود و مشکلات و چالش‌های مالیاتی استان مطرح و در این خصوص تصمیم گیری شود.
 وطن دوست افزود: مصوب شد تا دوره‌های آموزشی در حوزه‌های صادرات، امور گمرکی، واردات و مالی پویاتر از سال ۱۴۰۲ در اتاق برگزار شود.
بررسی موانع و چالش‌های پیش روی فعالان حوزه صنعت و تولید در حوزه مالیات ، سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی از دیگر مباحث این نشست بود.

دیگر خبرها

  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • پر رنگ شدن ارتباط مستمر اتاق بازرگانی با دانشگاهیان و اعضای هیات علمی