Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@09:45:51 GMT

تولید نفت آمریکا افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۴۶۷۲

افزایش تولید نفت خام آمریکا، قیمت نفت‌های خام‌ شاخص را برای دومین هفته ماه مارس کاهش داد و هر بشکه نفت خام سبک ایران ​در این هفته ۶۲ دلار و ۲۸ سنت برای هر بشکه معامله شد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نفت، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۹ مارس (جمعه، ۱۸ اسفندماه) با ۹۰ سنت کاهش به ۶۲ دلار و ۲۸ سنت برای هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون، ۶۵ دلار و ۱۱ سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره مورد بررسی یک دلار و ۴۰ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ۶۰ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران نیز از ابتدای امسال تاکنون ۶۳ دلار و ۶۲ سنت برای هر بشکه بوده است. میانگین قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز در هفته منتهی به ۹ مارس، به ۶۲ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته، با یک دلار و ۶ سنت کاهش همراه بوده است.

میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی در هفته منتهی به دوره مورد بررسی، ۴۶ سنت کاهش یافت و به ۶۱ دلار و ۷۰ سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با ۶۰ سنت کاهش، بشکه‌ای ۶۵ دلار و ۲۴ سنت معامله شد. میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز در دوره مورد بررسی به ترتیب یک دلار و ۲۸ سنت و یک دلار و ۱۷ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و ۶۱ دلار و ۲۹ سنت و ۶۱ دلار و ۸۴ سنت برای هر بشمه معامله شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در تازه‌ترین بررسی‌های خود، با بازنگری افزیشی، تولید نفت خام این کشور را در سال جاری میلادی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به سال ۲۰۱۷، معادل ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز، بالاترین رقم تولید در تاریخ آمریکا، پیش‌بینی کرد. تعمیرات دوره‌ای در پالایشگاه‌ها، به‌ویژه پالایشگران فعال در آسیا، تقاضا برای نفت خام را از سوی پالایشگران کاهش داده است. همسو با این موضوع، پالایشگران فعال در هند، حجم خرید نفت خام از غرب آفریقا را کاهش داده‌اند، به طوری که شرکت نفت هند در آخرین معامله خود، فقط ۲ میلیون بشکه نفت از این ناحیه خرید کرده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱