Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در انگلیس اعلام کرد که مسکو هرگز لندن را به خاطر موضعش در قبال پرونده سکریپال نخواهد بخشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المیادین، سفیر روسیه در انگلیس اعلام کرد که روسیه هرگز انگلیس را به خاطر موضعش در قبال پرونده مربوط به مسموم کردن سکریپال افسر سابق اطلاعات روس نخواهد بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی بالا گرفتن تنش ها میان روسیه و لندن، مسکو «لوری بریستو» سفیر انگلیس در این کشور را احضار کرد.

روسیه در حالی سفیر انگلیس را فراخوانده است که بریتانیا روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که قصد اخراج ۲۳ دیپلمات روس از انگلیس را در واکنش به مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه که اخیراً در انگلیس دچار حادثه شده است، دارد.

هفته گذشته این جاسوس دوجانبه روسی‌تبار به همراه دختر ۳۳ ساله‌اش در یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» انگلیس بی هوش پیدا شدند. به دنبال این حادثه پلیس محلی اعلام کرده بود که این دو در معرض یک ماده ناشناس قرار گرفته‌اند. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است.

اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال ۲۰۱۰ با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال ۲۰۰۶ یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI۶ در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد

دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین گفت انگلیس رسما «والری زالوژنی» فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین را به عنوان سفیر در کشورش پذیرفت و به زودی قرار است مشغول به کار شود.

به گزارش مشرق، «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ۲۴ کی‌یف بیان کرد: «از آنجایی که من متوجه شده‌ام، همه چیز رسما به توافق رسیده است. طبق دستورالعمل‌های تایید شده توسط وزارت خارجه، والری زالوژنی در انگلیس سفیر خواهد شد. البته چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در مورد برخی از رویه‌های تدارکاتی آن توافق کنیم.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه اوکراین در اوایل ماه مارس گفته بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با نامزدی زالوژنی به عنوان سفیر اوکراین در انگلیس موافقت کرد.

رئیس جمهور اوکراین پیشتر والری زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش اوکراین برکنار و ژنرال «آلکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد.

فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین در ماه نوامبر مصاحبه‌ای را با نشریه اکونومیست انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با والری زالوژنی دچار مشکلاتی شد که در نهایت به برکناری او منجر شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟