Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای عده‌ای افزایش وزن کار ساده‌ای است اما کاهش وزن برایشان خیلی سخت است. عده‌ای هم برعکس! به‌راحتی وزن کم می‌کنند اما برای افزایش وزن باید خیلی تلاش کنند که دلایلی دارد شامل تیپ بدنی، سوخت و ساز سریع، ژنتیک، رژیم غذایی و عدم تحرک بدنی. همه‌ ما متفاوت هستیم و چیزی که برای بعضی‌ها جواب می‌دهد لزوما برای دیگران کاربرد ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یک سری از خوراکی‌ها هستند که می‌توانند در افزایش وزن کمک زیادی کنند.

میوه‌های استوایی

درست است که میوه می‌خورید اما بیشتر افراد معمولا پرتقال و موز و گلابی و ... می‌خورند. این میوه‌های هیچ‌ایرادی ندارند اما اگر می‌خواهید وزن اضافه کنید، باید میوه‌های استوایی را به روتین میوه‌خوری‌تان وارد کنید. آناناس، پاپایا، انبه و موز سرشار از قندهای طبیعی هستند یعنی به شما انرژی فوری داده و متابولیسم‌تان را افزایش می‌دهند و برای همین برای چربی سوزی هم مفیدند.

شیر

بعضی‌ها شیر دوست دارند و به‌راحتی آن را می‌نوشند، اما عده‌ای واقعا از شیر متنفرند و به ندرت می‌نوشند. اگر شما هم شیر دوست ندارید، شاید وقت آن باشد به‌خاطر افزایش وزن هم که شده شیر بنوشید. شیر تمام درشت مغذی‌های لازم برای بدن را دارد؛ کربوهیدرات، چربی و پروتئین. برای شروع می‌توانید عصرها یک لیوان شیر بنوشید و به آن به‌عنوان یک میان وعده نگاه کنید.

 

تخم‌مرغ

یک خوراکی خوب دیگر که باعث افزایش وزن سالم می‌شود،تخم‌مرغ است.تخم‌مرغ منبع قدرت است و بدون شک یکی از سالم‌ترین راه‌های افزایش وزن فوری محسوب می‌شود.تخم‌مرغ قیمت چندانی ندارد و به روش متنوعی می‌توانید آن را در رژیم غذایی‌تان جای دهید.

کره‌ آجیل

اگر می‌خواهید وزن اضافه کنید، بهتر است کره آجیل را جایگزین کره لبنی کنید. کره آجیل واقعی سرشار از چربی‌ها و پروتئین است. یک قاشق غذاخوری کره آجیل حاوی 4 گرم پروتئین و 100 کالری است. کره بادام‌زمینی مورد علاقه‌ خیلی‌هاست چون هم خوشمزه است و هم به‌راحتی می‌توانید آن را روی نان زده و یا با جو دوسر همراه صبحانه میل کنید.

برنج

برنج مانند شیر یک راه خوب برای افزایش وزن است. برنج پُر از کربوهیدرات است و یک فنجان آن، 200 کالری دارد؛ یعنی با یک وعده برنج می‌توانید کربوهیدرات و کالری قابل توجهی دریافت کنید. با هر وعده برنج پروتئین بیشتری وارد رژیم غذایی‌تان می‌کنید و بنابراین وزن می‌گیرید

موز

موز هم میوه‌ای است که نباید از آن غافل شوید. یک عدد موز متوسط حاوی تقریبا 100 کالری است که شگفت‌انگیز است.موز منبع خوبی از پتاسیم و فیبر غذایی است که هر دو برای رژیم غذایی سالم ضروری‌اند.موز قند هم دارد و ورزشکاران برای همین سراغ موز می‌روند. موز می‌تواند اسنک خوبی برای بعد از تمرین باشد البته نباید زیاده‌روی کنید.

شکلات تلخ

شکلات خوراکی لذت بخشی است که هم احساس خوبی به شما می‌دهد و هم سالم است. شکلات تلخ یک سوپر فود است.یک تکه‌ 10 گرمی شکلات تلخ تقریبا 520 کالری دارد که برای افزایش وزن سالم عالی است. ضمناً همین شکلات تلخ پُر از آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای قلب و حس و حالتان است. زیاده‌روی نکنید؛ تنها 2 تا 3 تکه مکعبی در روز کافی است.

چربی‌های سالم

هرکسی که به‌دنبال تغذیه‌ سالم است این سوال را می‌پرسد که چه روغنی برای پخت و پز مناسب است؟ سوال مهم‌ این است که چه روغن سالمی برای پخت و پز کمکتان می‌کند تا وزن اضافه کنید؟ آووکادو، روغن نارگیل و روغن زیتون همگی چربی‌های سالمی هستند که پُرکالری‌اند. ضمنا کیفیت روغن مهم است که این نوع روغن‌ها از این نظر هم انتخاب‌های خوبی هستند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب

آبلیمو به عنوان ماده‌ای موءثر در زدودن چربی بدن سناخته شده است، اما شاید کمتر درباره اهمیت سرکه در کاهش وزن سخن به میان رفته باشد. اگر در تلاش برای کاهش سریع‌ وزن هستید، حتما با پیشنهاداتی برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه مواجه شده‌اید، اما سرکه سیب دقیقا چیست؟ و آیا در کاهش وزن موءثر است؟

 همشهری آنلاین، سرکه سیب نوعی سرکه است که از آب سیب تخمیر شده تهیه می‌شود. این فرآیند شامل خرد کردن سیب برای استخراج آب آن، سپس اضافه کردن مخمر برای تخمیر قندهای آن است.

سرکه سیب به دلیل مزایای بالقوه سلامتی خود، از جمله کمک به هضم، مدیریت سطح قند خون، و کاهش وزن شناخته شده است، اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری برای اثبات تاثیر آن بر مدیریت وزن مورد نیاز است. در این مطلب به چند راه ساده برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه اشاره شده است.

مواد مغذی موجود در سرکه سیب؟

سرکه سیب حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C و برخی ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم و همچنین آنتی اکسیدان‌هایی مانند پلی فنول‌ها است. همچنین حاوی اسید استیک است که مزایای سلامتی بالقوه سرکه سیب از آن نشات می‌گیرد. در این مطلب به ۷ راهی اشاره شده که می توانید سرکه سیب را در برنامه کاهش وزن خود قرار دهید:

به عنوان سس سالاد: با ترکیب سرکه سیب با روغن زیتون، کمی عسل یا خردل و گیاهان و ادویه‌های مورد علاقه خود، یک وینگرت ساده (یک سالاد روسی است که مواد اولیه‌ آن شامل چغندر، سیب زمینی و هویج آب‌پز، پیاز و همین‌طور خیارشور می‌شود.) درست کنید. آن را روی سالاد بریزید تا بدون کالری اضافی طعم آن را افزایش دهید.

نوشیدنی سم زدایی صبحگاهی: روز خود را با یک لیوان آب مخلوط با یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب شروع کنید. برخی از افراد برای طعم دادن، کمی آب لیمو و کمی عسل نیز اضافه می‌کنند. این می‌تواند به شروع متابولیسم (سوخت وساز) و هضم کمک کند.

استفاده پیش از غذا به عنوان سرکوب کننده اشتها: نوشیدن مقدار کمی سرکه سیب رقیق شده قبل از غذا ممکن است به کاهش اشتها و تقویت احساس سیری کمک کند و به طور بالقوه منجر به مصرف کالری کمتر شود.

استفاده در اسموتی‌ها: یک قطره سرکه سیب را به دستور اسموتی مورد علاقه خود بیافزائید. آن را با میوه‌هایی مانند انواع توت‌ها، موز و سبزیجات همراه کنید.

در آشپزی استفاده کنید: از سرکه سیب به عنوان ماریناد (مایع چاشنی برای طعم دادن به غذا) برای طعم دادن به گوشت یا توفو یا به عنوان تقویت کننده طعم در سس‌ها، سوپ‌ها و سرخ کردنی‌ها استفاده کنید.

برای کمک به دستگاه گوارش: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب رقیق کنید و بعد از یک وعده غذایی سنگین میل کنید. متوجه خواهید شد که به کاهش نفخ و سوء هاضمه کمک می‌کند.

به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین ورزشی: سرکه سیب را با آب و کمی نمک دریا مخلوط کنید تا یک نوشیدنی ورزشی طبیعی بسازید. این نوشیدنی می‌تواند به جبران الکترولیت‌های از دست رفته در طول ورزش کمک کرده و ممکن است از هیدراتاسیون (آبرسانی) حمایت کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • مواد غذایی مضر برای سلامت قلب
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان بن به صدا درآمد
  • اصلاح ژنتیک گیاهان چه ارتباطی با شهرها دارد؟
  • ۱۲ گام برای زندگی سالم، به سبک ایرانی‌ها