Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:21:24 GMT

بارندگی جاده های خراسان رضوی را لغزنده کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۶۱۰۸

بارندگی جاده های خراسان رضوی را لغزنده کرد

مشهد - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بارش باران و برف و وقوع پدیده مه گرفتگی موجب لغزندگی سطح جاده و کاهش دید افقی رانندگان در محورهای این استان شده است.

ابوالفضل حسینی عشرت آباد، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام راهداران، بارش برف در محورهای درگز-قوچان گردنه تیوان و قوچان- درگز در محدوده امام قلی موجب لغزندگی جاده های این منطقه کوهستانی شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به بارش باران در بیشتر راههای استان اشاره و بیان کرد: این بارشها موجب لغزندگی سطح جاده ها شده است و با توجه به آغاز سفرهای نوروزی لازم است رانندگان توجه بیشتری نسبت به رعایت نکات ایمنی در رانندگی داشته باشند .
حسینی همچنین اظهار داشت: مه گرفتگی نیز در جاده های درگز- قوچان در گردنه تیوان ، مشهد- کلات در محدوده گردنه گوجگی، مشهد- سرخس در گردنه مزداوند، مشهد- فریمان در محدوده سنگ بست، باغچه - نیشابور در گردنه شریف آباد، بردسکن - سبزوار، باغچه - تربت حیدریه و همچنین آزادراه مشهد - باغچه موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.
رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بر رعایت احتیاط توسط رانندگان تاکید و بیان کرد: هم اکنون رفت و آمد در تمامی جاده های استان به صورت عادی و روان در جریان است.
حسینی افزود: رانندگان می توانند از طریق شماره تلفنهای 33411000 و 141 اطلاعات لازم را در خصوص وضعیت مسیرهای مورد نظر از مرکز مدیریت راههای استان دریافت کنند.
براساس اعلام سازمان هواشناسی بارندگی ها در استان خراسان رضوی تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
این استان علاوه بر 51 گردنه به طول 545 کیلومتر در محورهای بین شهری، 172 گردنه به طول 574 کیلومتر در محورهای روستایی، 136 محل کولاک و مه گیر به طول 586 کیلومتر دارد.
3221/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف و اصلاح ۱۵ نقطه پر حادثه در جاده‌های لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای ایمنی سازی محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته اقداماتی نظیر کنترل روشنایی، نصب تابلو، تعمیر، خط‌کشی راه، نصب و تعمیر انواع حفاظ، شستشوی علائم و… در فصول مختلف سال و باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی به‌صورت مداوم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای حذف نقاط حادثه‌خیز که از اولویت‌های سازمان و اداره کل است حذف و اصلاح ۱۵ نقطه پرحادثه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار انواع تابلو و علائم (اخطاری، انتظامی) افقی و عمودی در طول محورهای استان نصب شده است.

شیروانی، تصریح کرد: نصب نیوجرسی به طول ۱۰۰ کیلومتر و خط‌کشی چهارهزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی از دیگر اقدامات شاخص در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان است.

وی اضافه کرد: احداث ۳۰ نقطه روشنایی، نگهداری و به‌روزرسانی ۱۶۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است، و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ‌های نظارت روشنایی، به‌صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان‌ها رصد و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، عنوان کرد: در حوزه حریم راه طی سال گذشته دو هزار و ۴۳۸ پرونده بررسی شد که از این تعداد ۵۰۹ مورد مخالفت و برای ۱۰۰۲ مورد مجوز صادر شد.

کد خبر 6077841

دیگر خبرها

  • برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است
  • جاده‌ها لغزنده می‌شود/ فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه
  • نگاهی به بارش باران و تگرگ در جاده مشهد - فریمان
  • حذف و اصلاح ۱۵ نقطه پر حادثه در جاده‌های لرستان
  • مه‌گرفتگی و بارش باران در اکثر محورهای خراسان رضوی
  • بهار برفی در جاده ترانزیتی درگز خراسان رضوی
  • بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را لغزنده کرد
  • برخی جاده‌های خراسان جنوبی لغزنده است
  • ایمن سازی محور ارومیه _ سلماس
  • بارش باران موجب لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی شد