Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره روند برگزاری امتحانات نهایی با استقرار پایه دوزادهم و تکمیل ساختار آموزشی۳-۳-۶ از سال تحصیلی آتی عنوان کرد: با ۱۲ ساله شدن ساختار، امتحانات نهایی، از پایه سوم مقطع متوسطه دوم فعلی به پایه دوازدهم و سال آخر منتقل می‌شود. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، علی زرافشان با اشاره به برنامه درس ملی و تغییرات آن در پی تحقق سندتحول بنیادین اظهار کرد: دروس دوره متوسطه تلاش می‌کنند دانش آموز را برای زندگی فــردی و اجتماعی آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در شاخه فنی وحرفه‌ای و کاردانش، با توجه به اینکه از سال آینده دوره ۱۱ ساله به دوره ۱۲ ساله تبدیل می‌شود، چشم انداز مطلوب ما ارتقای مهارت‌ها و شایســتگی‌های مثبت اســت، زیرا دانش‌آموز قرار است با گذراندن دوره کاردانی به صورت پیوسته وارد بازار کار شود و یا ادامه تحصیل تکمیلی داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسیر جدید چالش‌هایی نیز با خود به همراه دارد گفت: یکی از این چالش‌ها نحوه و شرایط ادامه تحصیل پس از دوره پنج ساله کاردانی و دیگری تامین نیروی انسانی مورد نیاز است که در حال ساماندهی و برنامه ریزی برای آن هستیم.

زرافشان درباره روند برگزاری امتحانات نهایی با استقرار پایه دوزادهم و تکمیل ساختار آموزشی ۳-۳-۶ از سال تحصیلی آتی عنوان کرد: با ۱۲ ساله شدن ساختار، امتحانات نهایی، از پایه سوم مقطع متوسطه دوم فعلی به پایه دوازدهم و سال آخر منتقل می‌شود. البته اکنون براساس آیین‌نامه فعلی و طبق قانون پذیرش دانشجو و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، علاوه بر حدود ۱۰،۱۱ درس پایه یازدهم، چهار درس از دوره پیش دانشگاهی نیز به صورت نهایی برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر این بحث مطرح است که با حذف دوره پیش دانشــگاهی، برخی از دروس پایه یازدهم را به صورت نهایی برگزار کنیم که منوط به موافقت شورای پذیرش دانشجوست. در یکی از کمیسیون‌های شورای عالی آموزش و پرورش نیز این بحث چند بار مطرح شــده، ولی هنوز قطعی نشده است.

به گفته زرافشان، اکنون سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۳۰ درصد است که پیشنهاد ما افزایش ۴۰ درصدی و تاثیر قطعی در نتایج کنکور است.   منبع:ایسنا

انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، هدف از تغییر سوالات امتحانات نهایی را تقویت یادگیری دانش آموزان و بهبود آموزش‌ها دانست.

محسن زارعی، ۱۶ اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین جشنواره طراحی سوال در بجنورد با بیان اینکه ارتقاء سطح ارزشیابی منجر به تغییر در یادگیری می‌شود، اظهار کرد: این تغییر، هماهنگ با بهبود فرآیند آموزش رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه یادگیری، در زمان خلق دانش از سوی دانش آموز رخ می‌دهد، افزود: محتوای از پیش تعیین شده، مانعی برای یادگیری است.

وی تاکید کرد: پیش از این، کنار گذاشتن کتاب به دانش آموز تحمیل می‌شد و منبع آزمون‌ها به جزوه و سوالات پرتکرار تنزل می‌یافت و دانش آموز به‌جای یادگیری، به دنبال کسب مهارت تست زنی بود.

زارعی، هدف از تغییر روند طراحی سوال و سطح آزمون‌ها را تقویت و تعمیق یادگیری در دانش آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: شاخص‌ها نشان داده که سوالات امتحانات نهایی سال گذشته، استاندارد و مناسب بوده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: برای ۱۰۸ عنوان درسی، جدول نمونه سوالات، اهداف، چارچوب‌ها و شاخص‌های طراحی سوالات آزمون نهایی تدوین شده و امسال براساس این چارچوب‌ها، امتحانات نهایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب شرکت کردند
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری