Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از آغاز طرح استحقاق‌سنجی در ۱۰۵ بیمارستان کشور خبر داد.

ایران آنلاین / مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از آغاز طرح استحقاق‌سنجی در ۱۰۵ بیمارستان کشور خبر داد و گفت: دفترچه بیمه سلامت تا پایان شش ماهه اول سال آینده و در بخش بستری تمام بیمارستان‌های دولتی، حذف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش«ایران» مهندس طاهر موهبتی در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه و مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت با اشاره به آغاز برنامه استحقاق سنجی در ۱۰۵ بیمارستان کشور، اظهارداشت: به‌دنبال حکمی که در بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، طرح استحقاق سنجی و حذف دفترچه‌ها در چهار استان مازندران، فارس، البرز و کرمان و شامل ۱۰۵ بیمارستان اجرا می‌شود.وی افزود: طرح استحقاق‌سنجی در بخش بستری اجرایی می‌شود و اعلام کرده‌ایم سایر دانشگاه‌ها و ادارات بیمه سلامت استانی که تمایل داشته باشند می‌توانند این برنامه را اجرا کنند. هدف نهایی این برنامه دریافت خدمت از طریق استحقاق‌سنجی و پایگاه بیمه سلامت در تمام مراکز تشخیصی و درمانی خصوصی و دولتی است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی شده است اگر مشکلی در اجرای این طرح پیش نیاید، تا پایان شش ماهه اول سال ۹۷ تمام بیمارستان‌های دولتی با همکاری وزارت بهداشت دفترچه را در بخش بستری حذف کنند. گام بعدی نیز اجرای برنامه در بخش سرپایی است. البته این موضوع مشکلات خاص خود را دارد و همکاری پزشکان را می‌طلبد.
آغاز حذف همپوشانی‌های بیمه‌ای از سال جدید
موهبتی با اشاره به برنامه بیمه سلامت برای حذف همپوشانی بیمه‌ای، اعلام کرد: طبق آنچه در بودجه سال ۹۷ آمده است، همپوشانی بیمه‌ای در سال آینده اجرا می‌شود. آخرین بررسی که در این زمینه انجام شد، همپوشانی با بیمه نیرو‌های مسلح بود. بیمه سلامت با این بیمه ۲۶۰ هزار همپوشانی دارد که ۱۶۰ هزار مورد آن مربوط به سربازان است که تحت پوشش نیرو‌های مسلح هستند. اگرچه این برنامه در سال ۹۷ به موجب قانون اجرایی می‌شود، اما در همین مدت تلاش کردیم با مراوداتی که با بیمه نیرو‌های مسلح داشته‌ایم به بیمه شدگان اعلام کنند که نسبت به حذف این همپوشانی اقدام کنند. علاوه بر آن باید از ایجاد همپوشانی جدید خودداری کنیم. به همین منظور علاوه بر کنترل این موضوع در صدور اولیه دفترچه، در زمان تمدید آن نیز این همپوشانی کنترل خواهد شد.
وی با بیان اینکه همپوشانی سازمان بیمه سلامت با سازمان تأمین اجتماعی ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد است، گفت: برای رفع این همپوشانی از دو روش استفاده می‌کنیم؛ یکی خودداری از ایجاد همپوشانی جدید و دیگری خودداری از تمدید دفترچه بیمه‌ای که دارای همپوشانی است.
با تدابیری که از طریق سامانه انجام شده هم در زمان صدور دفترچه جدید و هم در زمان تمدید نسبت به رفع همپوشانی اقدام می‌کنیم.موهبتی با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی این سازمان با ۴۶ عنوان و ۱۴۷ پروژه برای سال آینده، بیان کرد: استقرار سازمان الکترونیکی و مدیریت هزینه، جزو مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال آینده قرار دارند. این برنامه عملیاتی در اختیار تمام مدیران استانی بیمه سلامت قرار می‌گیرد. در پایان هر ماه نیز باید اطلاعات مربوط به پیشرفت برنامه وارد سامانه شود. یکی از مشکلات ما در این زمینه محقق نشدن آن است؛ به همین منظور تمام برنامه‌ها در زمان‌بندی پیش‌بینی شده پایش می‌شود. نظارت‌ها نیز مبتنی بر خود اظهاری و ارزیابی انطباق است.
وی ادامه داد: برای ضمانت این پایش نیز مقرر شده است که ۴۰ درصد پرداختی‌های مدیران شامل اضافه‌کاری و هرآنچه خارج از حکم کارگزینی است، بر اساس برنامه عملیاتی پرداخت شود.
تدوین ۶۰ راهنمای بالینی تا پایان امسال
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در ادامه صحبت‌هایش گفت: تا پایان سال‌جاری ۶۰ راهنمای بالینی تدوین می‌شود که تلاش می‌شود در شش ماهه اول سال آینده اجرایی شوند. این بحث در کاهش هزینه‌ها مؤثر خواهد بود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیماری تلاسمی جزو پنج بیماری بود که پیش از تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج از حمایت برخوردار بودند، پس از ایجاد صندوق، میزان حمایت از بیماران تالاسمی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، محمد اسماعیل کاملی در نشست خبری «روز بیماران خاص و صعب‌العلاج» که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: پیش از ایجاد صندوق بیماران نادر و صعب‌العلاج فقط پنج بیماری تحت پوشش حمایتی قرار داشتند.

وی با بیان اینکه در آستانه روز جهانی تالاسمی قرار داریم، افزود: بیماری تلاسمی جزو پنج بیماری بود که پیش از تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب العلاج از حمایت برخوردار بودند، پس از ایجاد صندوق، میزان حمایت از بیماران تالاسمی افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در تشریح بسته‌های حمایتی از بیماران تالاسمی گفت: خدمات سنجش استخوان، ۲۶ خدمات آزمایشگاهی، خدمات توانبخشی با چهار کد، خدمات ویزیت در هشت گروه تخصصی و خدمات دندانپزشکی برای بیماران تالاسمی انجام می‌شود.

کاملی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر تأمین داروی خارجی برای بیماران تالاسمی ادامه داد: سازمان غذا و دارو در خصوص سیاست‌های دارویی تصمیم می‌گیرد، بر اساس سیاست‌های ابلاغی اگر یک دارویی در کشور تولید شود، امکان تجویز داروی خارجی وجود ندارد.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران، بیماران خاص و صعب‌العلاج را در کانون توجه قرار داده است؛ به نحوی که اگر یک بیماری به داروی برند خارجی نیاز داشته باشد از حمایت سازمان بیمه سلامت برخوردار می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران درباره وضعیت پوشش بیمه‌ای پانسمان‌های نوین زخم پای دیابتی با توجه به تاکید بیمه سلامت بر بیماری دیابت اضافه کرد: متخصصان حوزه‌های مختلف مانند ارتوپدی، متخصصان جراحی و متخصصان داخلی بر این باور هستند که پانسمان‌های نوین چندان مؤثر نیستد و تبلیغات بسیاری در این حوزه صورت گرفته است.

کاملی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده، پانسمان‌های نوین تحت پوشش بیمه‌های پایه نیستند و یک ترکیب جدید به حساب می‌آیند، پانسمان‌های نوین بر اساس سیاست‌های ابلاغی تحت پوشش بیمه نیستند و در صورت ابلاغ سیاست‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

کد خبر 751152

دیگر خبرها

  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی