Web Analytics Made Easy - Statcounter


کارگردان نمایش «مرگ و دوشیزه» عنوان کرد این نمایشنامه اثری فرامکان است که قابلیت اجرا در هر زمانی را دارد.

سینا راستگو کارگردان نمایش «مرگ و دوشیزه» که در تماشاخانه پالیز روی صحنه است در این باره به امتداد نیوز گفت: نمایشنامه «مرگ و دوشیزه» نوشته آریل دورفمان است که با ترجمه حشمت الله کامرانی تا ۲۸ اسفند ماه در تماشاخانه پالیز روی صحنه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اجرای این اثر نمایشی ما تصمیم به یک ریسک گرفتیم و آن هم این بود که تبلیغات کاغذی را کاملا حذف کردیم.

وی ادامه داد: در نمایش قبلی که به صحنه برده بودم بعد از اتمام اجرا تعداد زیادی از تبلیغات کاغذی مان باقی مانده بود که این حجم از کاغذ تیشه به ریشه محیط زیست می زند بنابراین تصمیم گرفتیم این بار تمرکزمان را بر تبلیغات در فضای مجازی بگذاریم که این روزها بازار داغی پیدا کرده و البته به همان اندازه تبلیغات کاغذی، هزینه بر است.

راستگو درباره رویکردی که به متن دورفمان داشته است، بیان کرد: این نمایشنامه اتفاقات قبل و بعد از انقلاب شیلی را در مواجهه با سه کاراکتر اصلی اش به چالش می کشد اما در اجرا ما تلاش کردیم بر این نکته تاکید داشته باشیم که اتفاقات نمایش فرازمان و فرامکان هستند و خودِ دورفمان نیز نوشته است که این اتفاقات می تواند در شیلی باشد یا هرجای دیگر، امسال رخ داده باشد یا هر سال دیگر. نمایشنامه هایی مثل «مرگ و دوشیزه» فراتر از جغرافیا و زمان هستند البته در چند صحنه نمایش نام کشور شیلی به میان می آید که امری اجتناب ناپذری بود.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: در اجرای این اثر نمایشی در بیشتر مواقع وفادار به متن جلو رفتیم اما برای بالاتر رفتن جنبه‌های بصری کار ترفندهایی نیز به کار گرفته ایم. بازی های نمایش کاملا رئالیستی است، طراحی صحنه فضایی انتزاعی دارد و در آن دکور یک خانه که اتفاقات نمایش در آن می افتد، بازسازی نشده است. دکور نمایش از یک سری اختلاف سطوح تشکیل شده که به فضای ذهنی پائولینا کاراکتر زن نمایش باز می گردد.

وی در پایان صحبت هایش متذکر شد: کمپانی تئاتر امید ایران و موسسه پادمآرت به مدیریت کیومرث مرادی تهیه کننده این اثر نمایشی است. آقای مرادی در نمایش «دشمن مردم» که اردیبهشت ماه در تالار مولوی به صحنه بردم نیز به عنوان تهیه کننده حضور داشت اما در این اجرا حمایت گسترده تری از ما کرد. وی همزمان با این نمایش تهیه کنندگی نمایش های «باغ وحش شیشه ای» و «سلام و خداحافظ» را هم بر عهده داشت که همگی ما از هنرجویان آموزش کارگردانی وی در موسسه کارنامه هستیم. این سه نمایش از میان کارهای انبوه هنرجویان کیومرث مرادی برای حمایت انتخاب شدند تا در قالب یک پروژه به صحنه بروند.

نمایش «مرگ و دوشیزه» داستانی‌ است میان سرگذشت سه نفر، سرگذشتی تلخ که روایت قبل و بعد از انقلاب شیلی را در بطن زندگی آدم‌هایی روایت می‌کند که گاه گم شده میان زمان تنها می‌مانند. نمایشی از تنهایی، خودخواهی و عشق گمشده میان آدم ها و جنایاتی که زمان فقط می‌تواند آن را مخفی کند و هرگز التیام نمی‌یابد.

این اثر نمایشی با بازی زهرا بهروزمنش، محمد حبیبی، رضا داوودوندی، محمد مسگری، منصور نصیری تا ۲۸ اسفند هر شب ساعت ۲۱ در سالن شماره ۲ تماشاخانه پالیز به صحنه می رود.

true برچسب ها : تماشاخانه پالیز سینا راستگو کارگردان تئاتر true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقا سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم‌های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد.

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان به سینما آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • مستندی نیم‌‎ساعته که ساختش ۱۶ سال زمان برد
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰