Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی جهانگیری شامگاه شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بیشترین سهم صادرات را مربوط به کالاهای صنعتی اعلام و اظهارکرد: از مجموع صادرات غیرنفتی استان سهم صادرات کالاهای صنعتی 45 درصد، کشاورزی 12 درصد، شیمیایی و پتروشیمی 11 درصد و دیگر محصولات به تفکیک هر بخش کمتر از 10 درصد است.
وی با اشاره به اینکه کالاهای غیرنفتی استان به 101 کشور جهان صادر می شود، گفت: عمده بازارهای هدف ما کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، ارمنستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، روسیه، پاکستان، ایتالیا و بلغارستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانگیری با تاکید بر افزایش کیفیت کالاهای تولیدی در استان گفت: باید در عین رعایت به‌صرفه بودن تولید و کم کردن هزینه‌ها، به فکر افزایش کیفیت محصولات باشیم.
وی تدوین برنامه صادرات سال آینده تا اول اردیبهشت سال 97 را ضروری دانست و افزود: صادرات موضوعی فرا بخشی است از این‌رو انتظار می‌رود دبیرخانه این کارگروه برای توسعه کمی صادرات برنامه‌هایی به‌صورت دقیق و شفاف در اول سال تدوین کند تا مشخص شود در چه بخش هایی امکان افزایش صادرات وجود دارد.
جهانگیری با اشاره به فعالیت میزهای اقتصادی آلمان، لهستان، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، عراق و سوریه در استان تاکیدکرد: تشکل‌ها مسئولیت میزهای اقتصادی را عهده‌دار شوند.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تقویم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تبریز در سال 97 گفت: انتخاب تبریز در سال 2018 به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام بهترین فرصت برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است و انتظار داریم مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی با پیگیری‌های لازم از سوی وزارتخانه‌ها در این استان اقدام کنند.
وی همچنین گفت: در این سال به‌منظور جذب گردشگر تورهای نمایشگاهی را نیز باید در برنامه خود قرار دهیم و این مهم با همکاری تنگاتنگ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مجموعه نمایشگاه بین المللی تبریز میسر خواهد بود.
استان آذربایجان‌شرقی با جمهوری‌های آذربایجان، نخجوان و ارمنستان مرز مشترک دارد و از طریق مرز بازرگان در آذربایجان غربی نیز با کشور ترکیه مرتبط است.
وجود مبادی ورودی و خروجی در منطقه مرزی جلفا و نوردوز، گمرکات سهلان، تبریز و جلفا با ظرفیت‌های بالای ذخیره و انبار کالا،
برخورداری از موقعیت ویژه جغرافیائی به عنوان چهارراه ارتباطی ایران و اروپا، وجود منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس در جلفا و نمایشگاه بین‌المللی تبریز در کنار تولیدات صنعتی، کشاورزی، محصولات باغی و به ویژه خشکبار و تولیدات کانی فلزی و غیرفلزی با قابلیت صادراتی بالا از ظرفیت های صادراتی استان آذربایجان شرقی است.
3071/6183
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران

سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان