Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود- سرپرست حوزه نایب‌رئیسی انجمن او اسپرت کشور گفت: اردوی آماده‌سازی رقابت‌های جهانی او اسپرت در اردبیل برگزار و نفرات برتر از این اردو به رقابت‌های جهانی یونان اعزام می‌شوند.

جواد عجم در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به آخرین برنامه‌های انجمن او اسپورت کشور، بیان کرد: در تقویم ورزشی سال ۹۷ و هم‌زمان با مردادماه، مسابقات قهرمانی او-اسپورت کشور و آسیا به میزبانی ایران برگزار می‌شود اما رویداد مهم قابل‌ذکر برگزاری اردوی تیم ملی در فروردین‌ماه به میزبانی شهر اردبیل است که نفرات برتر این اردو هم‌زمان با اردیبهشت‌ماه به مسابقات جهانی یونان اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسابقات نخبگان جهان در پاییز۹۷ به میزبانی ترکیه و مسابقات قهرمانی جهان نیز در مصر در زمره دیگر برنامه‌های تقویم جهانی او اسپورت در سال آتی هستند.

او اسپورت ورزشی چند رقابتی و چند مهارتی

سرپرست حوزه نایب‌رئیسی انجمن او اسپورت کشور در پاسخ به سؤالی درباره معرفی این ورزش تأکید کرد: تأسیس او اسپورت در سال ۲۰۰۵ و در ایران رخ داد و همچنین فدراسیون جهانی این ورزش به نام «ووف» در دیوان بین‌المللی حکمیت ورزش، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، انجمن جهانی ورزش برای همه و کمیته ملی المپیک کشورهای زیادی به ثبت رسانید.

عجم تأکید کرد: این ورزش عضو بازی‌های جهانی ورزش‌های همگانی و نیز بازی‌های جهانی ورزش‌های کارگری است که هر دو رویداد تحت نظارت کمیته بین‌المللی المپیک هستند.

وی در ادامه به ساختار فنی او اسپورت اشاره کرد و در تقسیم‌بندی آن گفت: او اسپورت ورزشی چند رقابتی و چند مهارتی است که بخش‌هایی مانند ورزش‌های ساحلی، هنری، مبارزه‌ای، ذهنی و تمرکزی را دربرمی‌گیرد.

تیسکوپان و پارتیان دو رشته پرطرفدار

سرپرست حوزه نایب‌رئیسی انجمن او اسپورت کشور ضمن ارائه توضیحاتی درباره ورزش‌های ساحلی گفت: در ورزش‌های ساحلی رقابت‌هایی همچون تیراندازی، عبور از موانع و شنا در دو بخش آب‌های آزاد و استخر صورت می‌گیرد که این بخش کاسپین نامیده می‌شود.

عجم به نوع دوم و سوم رقابت‌ها نیز اشاره کرد و بیان داشت: در بخش‌های هنری رقابت‌هایی متشکل از مهارت‌های فردی و گروهی، عبور از موانع با حرکات آکروباتیک بانام‌های آمادی و ایساتیس و در ورزش‌های مبارزه‌ای، روش‌های منحصربه‌فرد چند ورزشی ترکیبی از مچ اندازی، عبور از موانع و نبرد تن‌به‌تن در چهار رشته جدا از هم با قوانین مربوطه سازمان‌دهی می‌شود که اوکسیان، آکسایا، اسپدان و احمتان نام های آنهاست.

وی در مورد نوع دیگر این ورزش نیز گفت: در رشته‌های ذهنی تمرکزی، بازی‌های ملی مثل دوز و تیرکمان سنگی است که به صورت فردی و انفرادی انجام می‌شود و نام این رشته ها تیسکوپان و پارتیان است.

سنت‌های ایرانی جهانی می‌شوند

سرپرست حوزه نایب‌رئیسی انجمن او اسپورت کشور ضمن بیان این که همه این رقابت‌ها برگرفته از ورزش‌های باستانی و ملی ایران است، گفت: نام همه رشته ها برگرفته از نام های باستانی شهرها و اقلیم های کشور است و این سبب افتخار ما محسوب می شود که این رقابت ایرانی به شهرت جهانی رسیده است.

عجم در پایان بر ضرورت استفاده از فرصت به وجود آمده تأکید و ابراز داشت: امیدواریم با توجه به رویدادهای متعدد سال آینده و وجود ورزشکاران هم استانی فراوان در حوزه بانون و آقایان امیدواریم بتوانیم قهرمانان کشوری و جهانی داشته باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی

وزیر ورزش و جوانان گزارشی از درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی در هفته گذشته ارائه کرد.

کیومرث هاشمی در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، اعلام کرد: قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهر‌های آسیا از جمله این موفقیت‌ها بودند که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی
  • اعزام تیرانداز ساروی به مسابقات جام جهانی باکو
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی