Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار خراسان شمالي با اذعان به وجود محروميت هاي تاريخي در شهرستان راز و جرگلان و تأکيد بر ضرورت جبران کاستي ها گفت: نرخ بيکاري در استان طي يک سال گذشته با کاهشي 5درصدي از 13.8 به 8.7 درصد رسيده است و حالا بايد به سوي عرف بين المللي يعني کاهش اين رقم به زير 5 درصد حرکت کنيم.
به گزارش خبرگزاري آريا ، محمدرضا صالحي در هشتمين سفر سال جاري خود به راز و جرگلان با حضور در مصلاي نمازجمعه شهر راز خاطرنشان کرد: اين شهرستان دچار محروميت تاريخي و مضاعف بوده يعني در رژيم گذشته به مرزنشينان و اقليت ها توجه نمي شد و پس از انقلاب هم به علت گستردگي استان خراسان قبل از تقسيم، به اندازه کافي به نقاط دوردست توجه نشد اما اکنون با گذشت 5 سال از تأسيس اين شهرستان همه درصدد زدودن چهره محروميت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به تسهيلات اشتغالزايي ارزان قيمت در نظر گرفته شده براي استان گفت: 27ميليارد تومان تسهيلات با نرخ 4 تا 6 درصد براي راز و جرگلان اختصاص يافته که اگر کامل جذب شود، رقم اعتبارات تخصيصي افزايش مي يابد. وي هم چنين انتخاب راز و جرگلان به عنوان يکي از تعاون-شهر کشور را يادآور شد و از مردم اين منطقه خواست از مزاياي انتخاب شهرستان به عنوان تعاون شهر بهره گيرند تا سطح اشتغال و درآمدزايي اهالي ارتقا يابد.
مقام عالي دولت تدبير و اميد در خراسان شمالي حضور اقوام و پيروان مذاهب در شهرستان مرزي راز و جرگلان را نيز يادآور شد و گفت: نگاه ما حفظ کرامت ذاتي انسان هاست و از ظرفيت شايستگان در هر جايي که باشند، استفاده مي کنيم.
صالحي به برخي مسائل شهرستان ازجمله مشکلات کشاورزان اشاره داشت و تصريح کرد: اگرچه آبگيري و افتتاح سدهاي غلامان و چندير از سال گذشته تاکنون براي اين منظور انجام شده اما بايد کم آبي کشور را باور کنيم لذا همه بايد صرفه جويي در مصرف آب را جدي بگيريم. وي افزود: در راستاي برنامه سازگاري با کم آبي در استان بايد 10درصد از مصرف آب در بخش کشاورزي بدون کاهش سطح زيرکشت و افت توليدات کاسته شود.
استاندار هم چنين هدف از معرفي روستاهاي سبز، بدون بيکار و هدف گردشگري در هر شهرستان تا هفته دولت سال آينده را معرفي الگوهايي براي ديگر روستاها برشمرد و گفت: اين امر بايد در نهايت به معرفي بخش ها، شهرها و شهرستان هاي الگو در اين سه حوزه منتهي شود.
صالحي درباره مشکلات حوزه درماني شهرستان هم خاطرنشان کرد: در ديدار اخير با وزير بهداشت مجوز ساخت 2 درمانگاه جامع شبانه روزي براي بخش هاي غلامان و جرگلان را اخذ کرديم تا با بهره مندي 3 بخش جغرافيايي شهرستان از درمانگاه، در ادامه مباحث پيگير ساخت بيمارستان در شهرستان باشيم. وي هم چنين بر حذف نقاط حادثه خيز در راه هاي مواصلاتي راز و جرگلان تأکيد کرد و از اجراي طرح راهسازي منطقه جرگلان تا مراوه تپه استان گلستان و مطالعات احداث جاده ارتباطي شهر راز به شيرين دره خبر داد.
استاندار ابراز اميدواري کرد با همت و تلاش همگان، در مسير رشد و توسعه اين خطه و ارتقاي شاخص هاي آن تا سال 1400 گام هاي بلندي برداشته شود.
حجت الاسلام نوروزي امام جمعه راز نيز در بخشي از خطبه هاي خود تصريح کرد: سفر امروز مهندس صالحي به راز و جرگلان و ملاقات عمومي و ديگر برنامه هاي وي در آستانه نوروز 97 در حکم عيدي به مردم شهرستان بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)