Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- استاندار خراسان شمالي با اشاره به اينکه در سال 95، اعتبارات استان به صورت 100 درصد جذب شد گفت: امسال نيز ميزان جذب اعتبار در اين استان بيش از ميانگين کشوري است.

به گزارش ايرنا، محمدرضا صالحي شنبه شب در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان اظهار کرد: فاصله ميزان جذب اعتبارات استان از ميانگين کشوري بالا است و انتظار مي رود اين روند تا سال 1400 ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


* اسناد برنامه ششم توسعه استان نهايي و تصويب شد
وي با اشاره به اينکه اسناد برنامه ششم توسعه خراسان شمالي با موافقت اعضاي شوراي برنامه ريزي و توسعه استان نهايي و تصويب شد گفت: از اين پس در اجراي تمام کارها همين اسناد ملاک عمل قرار مي گيرد و دستگاه هاي دولتي در اجراي کارهاي بخشي و فرابخشي اولويت را، سند توسعه قرار دهند.
وي با اشاره به اينکه نبايد ميان اسناد توسعه بخشي و فرابخشي تعارضي وجود داشته باشد اظهار کرد: اگر قرار باشد جايي خلاف سند عمل شود، بايد سند توسعه اصلاح شود.
به گزارش ايرنا در اين نشست 15 سند توسعه بخشي و 10 سند فرابخشي ذيل برنامه ششم توسعه تصويب شد.
* شکل گيري دولت الکترونيک تا سال 1400
استاندار خراسان شمالي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به تصويب برنامه راهبردي توسعه دولت الکترونيک در استان گفت: اين مهم تا سال 1400 بايد در استان شکل گيرد.
صاحي با اشاره به فرا رسيدن سال نو بر اجراي برنامه هاي شاد تاکيد کرد و گفت: قرار است استان، پايتخت موسيقي کشور باشد و بر اين اساس بايد در استان برنامه هاي شاد اجرا شود.
وي بر برنامه ريزي براي ارائه خدمات بهتر به مردم استان و مسافران تاکيد و خاطرنشان کرد: در ايام تعطيلات نوروز، خدمات تعطيل نمي شود.
*استيضاح، حق نمايندگان است
استاندار خراسان شمالي به استيضاح سه وزير در مجلس شوراي اسلامي اشاره کرد و افزود: استيضاح و سوال حق نمايندگان است اما بايد توجه داشت که به لحاظ شرايط خاص استان، بايد تلاش شود که همراهي مسئولان ملي وجود داشته باشد زيرا اين همراهي ها به جذب امکانات بيشتر و توسعه استان کمک مي کند.
وي اظهار کرد: اميد است سال جديد، سال ايجاد اشتغال، سال اميد براي جوانان و بانوان و سال نشاط و شادابي باشد.
*مديران از مرکز اعتبار بياورند
استاندار خراسان شمالي بر جذب اعتبارات ملي از مرکز تاکيد کرد و گفت: دستگاه ها، پاسخ نامه سازمان مديريت و برنامه استان ريزي مبني بر اعلام ميزان اعتبارات ملي جذب شده را بدهند.
وي تصريح کرد: مديران اعلام کنند، چه ميزان، خارج از اعتبارات مدون را به استان آورده اند.
صالحي تاکيد کرد: مديران بايد براي جذب اعتبار ملي از وزارت خانه ها تلاش داشته باشند و ميزان جذب اعتبار ملي يکي از شاخص ها در ارزيابي ها خواهد بود.
استاندار خراسان شمالي گفت: از مديران درخواست شده است که ميزان اعتبارات که از منابع ملي و از مرکز جذب شده است، اعلام کنند اما هنوز دستگاه هاي اجرايي پاسخ نداده اند.
7185/6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی سه شنبه شب در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بوشهر در خصوص توازن توزیع اعتبارات گفت: مطالبات شهرستان بوشهر با توجه به سیاست های شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان، اتمام پروژه های نیمه تمام است و لازمه آن اهتمام جدی دستگاه های اجرایی است.

فرماندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردارند، گفت: مدیران دستگاه‌های شهرستان بوشهرباید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ کنند تا افزایش روند رو به رشد شاخص های توسعه های در سطح شهرستان باشیم.

وی در ادامه اولویت‌بندی را یکی از نکات مهم برای حل مشکلات شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: مدیران باید با در نظر گرفتن سطح انتظارات جامعه، برنامه‌ریزی را بر اساس حل مشکلات مردم انجام دهند.

فرماندار شهرستان بوشهر کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده خط مشی و سند توسعه و نقشه راه شهرستان عنوان کرد و تاکید کرد: هر اندازه که مدیران در جذب اعتبارات، فعال و توانمند باشند، در سالهای آینده، بودجه بیشتری برای شهرستان جذب خواهد شد.

وی افزود: در حوزه شاخص های عمومی، رضایتمندی مردم، نحوه اطلاع رسانی، بهره وری، تعالی و عدالت سازمانی مد نظر بوده و در حوزه شاخص های اختصاصی نیز وظایف و ماموریت های هر یک از دستگاه ها به صورت جداگانه بررسی می شود.

کد خبر 6093661

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت