Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری با اشاره به انتظارات از دستگاه‌های فرهنگی در موضوع قرآن و عترت اظهار کرد: انتظار کلی از تمامی دستگاه‌های فرهنگی همانند فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی در موضوع قرآن و عترت این است که موجبات رشد فکری، فرهنگی و معنوی مردم را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، انتظار این است که الگوهای صحیح فرهنگی را در جامعه معرفی کرده تا جوانان و نوجوانان با این الگوها آشنا شوند و از سوی دیگر، این دستگاه‌های فرهنگی، پیام‌های قرآن و دستورات عترت(ع) را برای حرکت صحیح مردم، تبیین و به شیوه جذاب و نو به مردم بازگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در تمامی کشور اعم از شهر و روستا برای مردم مهیا بوده و جوانان نیز مشتاق فهم قرآن هستند بیان کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی بتوانند از برنامه‌های قرآنی سال به سال بهره‌برداری کرده و در راستای ترویج فرهنگ قرآن و فرهنگ اقبال به آن و نیز توجه به معارف اهل‌بیت(ع) گام بردارند تا قرآن و عترت غریب و مهجور نماند.

وی اظهار کرد: بدون شک باید از دستگاه‌های فرهنگی تا جایی که امکانات، توان و بودجه داشته باشند توقع داشت و علاوه بر آن، دولت باید از موسسات قرآنی حمایت کرده چون بودجه فعالیت‌های فرهنگی به اندازه کمی تخصیص داده و درصد کمی که تعیین شده آن اعتبار، جذب و پرداخت می‌شود.

شبستری بیان کرد: علاوه بر آن، گاهی ممکن است بودجه، آنچنان که تصویب شده، جذب نشود و حتی در برخی مواقع بودجه فرهنگی تنها 10 درصد تخصیص می‌یابد که جای تاسف است چون در مقام شعار از فرهنگ دم زده این در حالی است که فرهنگ، زیربنا است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ، مقوله اساسی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بدان تاکید فراوان کرده‌اند چون زیربنای تمامی کارها و حرکت‌ها است تصریح کرد: بنابراین در این زمینه سمت و سوی کارها باید به سمت ترویج فرهنگ اسلام و فرهنگ دینی و ملی باشد اما متاسفانه به این رویکرد توجهی نشده و یا کمتر توجه می‌شود و گلایه موسسات فرهنگی را به دنبال دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!

به دلیل خرابی مهر هیات رسیدگی به موسسات و‌مراکز فرهنگی، از حدود ده روز گذشته موسسات برای صدور و تمدید مجوز با مشکلات عدیده مواجه شده اند.   به گزارش عصر خبر؛ طبق قانون موسسات و مراکز فرهنگی هرگونه تغییرات ‌و‌ تصمیمات موسسات و مراکز فرهنگی باید به مهر وزارت ارشاد  ممهور باشد و سپس برای ثبت به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.    جهت اطلاع وزارت ارشاد: ساخت مهر زیر دوساعت  سفارش آنلاین

  فرآیند ساخت مهر که کمتر از یک ساعت طول می‌شود بیش از ده روز است که در وزارت ارشاد طول کشیده است.     کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند