Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-01@21:57:39 GMT

قطع حق عائله مندی زنان مجرد زخمی عاطفی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۸۰۳۷

قطع حق عائله مندی زنان مجرد زخمی عاطفی است


همدان – قطع حق عائله مندی زنان مجرد زخمی عاطفی، پرورشی، اجتماعی و آموزشی است.

امتداد نیوز، گروه استان‌ها – حمیدرضا حاجی بابایی*: در روزهای پایانی سال آموزش و پرورش با ارسال نامه ای مستند به رای دیوان عدالت اداری، حق عائله مندی خانم های مجرد شاغل در این دستگاه فرهنگی پر مخاطب را قطع کرده که صدور این احکام و اجرای آن منجر به اعتراض مشمولین این نامه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی احکام دیوان عدالت اداری در موارد مختلف و صدور احکام متفاوت در این مبحث در زمان های گوناگون برای نمونه های مشابه، نشان می دهد  استنباط ها و برداشت های متفاوتی از این مصوبه قانون مدیریت خدمات کشوری وجود دارد که منجر به صدور این احکام می شود.

از طرف دیگر آموزش و پرورش بیشترین شاغلان زن را دارد و تعداد کثیری از آنها را خانم های مجرد تشکیل می دهند که وظیفه بعضی از آنها نگهداری از پدر و مادر است و عده ای حتی حمایت از خواهر و برادر خود را به عهده دارند.

همچنین تعدادی خانم های فرهنگی بالای ۴۰ سال در آموزش و پرورش وجود دارند که تاکنون ازدواج نکرده اند؛ ولی هزینه هایی مانند پرداخت اجاره خانه و سایر موارد را به عهده دارند.

توجه به این نکات ایجاب می نماید موضوع به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، زیرا عدم توجه به این مهم علاوه بر ایجاد مشکلات اقتصادی، منجر به کاهش انگیزه و احساس تبعیض برای  طیف گسترده ای از فرهنگیان شده است.

با در نظر گرفتن صدور احکام متفاوت دیوان عدالت اداری؛ پشتوانه و سوابق و مباحث مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف و بازنگری قانون مدیریت خدمات کشوری پیشنهاد می شود رسیدگی به این موضوع در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد، زیرا بازگشت این حکم کاملا امکان پذیر است، البته بهتر بود آموزش وپرورش پیش از صدور احکام کاهش حق عائله مندی چاره اندیشی می کرد که دراین ایام از سال برای تعداد کثیری از فرهنگیان مشکل ایجاد نشود.

فراکسیون فرهنگیان آمادگی خود را برای استفاده از همه فرصتها و اهرمهای قانون گذاری جهت برقراری این حق زنان فرهنگی مشمول نامه مذکور که منجر به صدور واجرای احکام کسر حق عائله مندی آنها شده است را اعلام نموده و تا حصول نتیجه  موضوع را پیگیری می کند.

*رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی

true برچسب ها : حمید رضا حاجی بابایی فرهنگیان مجلس شورای اسلامی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها و تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه مدیون تلاش معلم است.

وی از اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه در نواحی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم خبر داد و افزود: زنگ سپاس در پاسداشت مقام معلم در مدارس استان نواخته شد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته گرامیداشت مقام معلم از ۹۴ معلم نمونه شهرستانی و منطقه‌ای تجلیل می‌شود.

وی با گریزی به طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح را از خدمات ارزشمند نظام به جامعه فرهنگیان دانست و تصریح کرد: ۵۸۱ نفر در مهر سال‌جاری در آموزش و پرورش استان به عنوان معلم استخدام می‌شوند.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری و قانون‌مداری دو اصل هستند که به عنوان سیاست کاری در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مدنظر است.

وی افزود: دو ناحیه‌ای شدن آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از قبل مطرح بوده و هم‌اکنون نیز در حال بررسی است.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ظرفیت شایستگان در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان استفاده می‌شود و هرگز دنبال نگاه قومی و جغرافیایی در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیستیم.

وی با اشاره به مشکل مسکن فرهنگیان افزود: جهت حل مشکل مسکن فرهنگیان در حال رایزنی با حوزه استانداری استان هستیم.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه ابتکاری «بام» از طرف آموزش و پرورش استان ارائه شده‌ است و از اول مهر سال‌جاری در مقاطع ابتدایی استان با هدف کاستن از میزان مشق دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

کد خبر 749375

دیگر خبرها

  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان