Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:09:09 GMT

بارش ها در خراسان رضوی شدت می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۸۵۸۰

بارش ها در خراسان رضوی شدت می گیرد

یحیی قاینی پور، یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دیشب در 14 شهرستان استان خراسان رضوی بارش باران گزارش شد که بیشترین بارندگی در شهرستان بردسکن با حدود 4 میلی متر بوده است.
وی میزان بارندگی مشهد در این مدت را حدود یک میلی متر عنوان کرد.
وی بیان کرد: بارش های باران تا روز دوشنبه هفته جاری در مناطق مختلف خراسان رضوی همراه با وزش باد به نسبت شدید ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به افت 10 تا 15 درجه ای دمای هوا در خراسان رضوی نسبت به دیروز، گفت: بیشینه دمای دیروز مشهد 25 درجه سلسیوس بود که امروز به 10 درجه سلسیوس می رسد.
قاینی پور اظهار کرد: از فردا بیشینه دمای هوای خراسن رضوی به تدریج افزایش خواهد یافت و برای روز دوشنبه 13 درجه سلسیوس پیش بینی شده است.
قوچان با کمینه دمای 3 درجه و تایباد با بیشینه دمای 28 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
میانگین بارندگی سالانه در استان خراسان رضوی حدود 210 میلی متر و در کشور حدود 250 میلی متر است.
بر اساس گزارش هواشناسی خراسان رضوی کاهش بارندگی در این استان در پاییز امسال به بیشترین حد خود رسید که در ماههای بهمن و اسفند با وقوع بارش های به نسبت خوب، این کاهش بارندگی تا حدی جبران شد.
3027/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی با عبور متناوب امواجی از تراز میانی جو از امروز رگبار باران همراه با رعد و برق (در مناطق مستعد همراه با بارش تگرگ) در استان رخ می‌دهد که روز پنجشنبه تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه در همه نقاط استان به ویژه نقاط جنوبی فعال می‌شود، افزود: وزش باد نیز برای ایام پیش رو پیش‌بینی می‌شود و این روند تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد و با توجه به شدت بارش‌ها، پیش بینی آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: از نظر دمایی نیز طبق پیش‌بینی‌ها کاهش نسبی دما در استان آغاز می‌شود.

صابری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌هایی در نقاط جنوبی استان گزارش شده که بیشترین میزان از سردشت و پیرانشهر با ۲۶ و ۱۴ میلی‌متر بوده است.

وی گفت: در این مدت چالدران با  درجه بالای صفر خنک‌ترین و پلدشت با ۳۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بودند.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی است که دارای بین ۸۰۰ تا یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است و اقلیم و بارندگی‌ها تاثیر مستقیمی بر زندگی و معیشت مردم منطقه دارد.

امسال سیل خسارت‌هایی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • باران در راه خراسان رضوی
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما