Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان درباره آخرین وضعیت مسکن مهر در استان کرمان گفت: مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت را راه و شهرسازی پیش می‌برد و 32 هزار و 705 واحد مسکن مهر باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان احداث شود که تاکنون 23 هزار و 654 واحد افتتاح شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محور کرمان - چترود - راور - دیهوک محوری ملی است و شامل 150 کیلومتر راه می‌شود و از نظر توان مالی نمی‌توان بودجه را در مدت کوتاهی تامین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: با شش پیمانکار قرارداد در محور کرمان - چترود - راور داریم که 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که این محور در سال گذشته 9 میلیارد تومان و در سال جاری 8 میلیارد تومان اعتبار داشته و پیش‌بینی برای سال آینده برای با 5 میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در گذشته قرار بوده پول محور کرمان - چترود - راور طی یک سال داده شود اما این مهم اتفاق نیفتاده است و من میراث‌دار این قراردادها هستم و باید پروژه را جلو ببرم و در سفر ریاست جمهوری به استان اعلام کردم اگر 90 میلیارد تومان اعتبار تامین شود، طی یک و نیم سال این مسیر را تحویل می‌دهیم.

بلوردی اضافه کرد: در سال جاری ساخت و بهسازی 100 کیلومتر راه روستایی در 22 روستای استان کرمان داشتیم و 9 هزار و 634 خانوار روستایی از راه مناسب بهره‌مند شده‌اند و 10 هزار تن قیر در 236 کیلومتر از راه‌های روستایی با همکاری مردم و دهیاری‌ها به کار رفته است.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی دبیر کمیسیون ایمنی استان کرمان است و در سال جاری تعداد تصادفات منجر به فوت استان کرمان بسیار بالاست و رتبه دوم کشوری را داریم.

این مسؤول یادآور شد: طی 9 ماهه نخست سال جاری تعداد کشته‌شدگان تصادفات رانندگی در استان کرمان 672 نفر است که 25.6 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

بلوردی با اشاره به اینکه اتفاقات عجیب و غریبی در استان کرمان در حال روی دادن است، تصریح کرد: 2 هزار و 493 فقره تصادف طی 9 ماهه سال جاری داشته‌ایم که 422 فقره تصادف منجر به فوت است و 672 نفر در این تصادفات رانندگی کشته شده‌اند.

وی ابراز داشت: 56 درصد تصادفات در 9 ماهه سال جاری به علت واژگونی خودرو است و در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد و بیشترین تعداد تصادفات منجر به فوت در مسیرهای کرمان – بم، سیرجان – کرمان، رفسنجان – کرمان، رفسنجان – انار، بافت – کرمان، پل بهادرآباد – ایرانشهر، سیرجان – شهربابک، شهربابک – انار، جیرفت – کهنوج و بندرعباس – سیرجان روی داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اضافه کرد: نحوه رانندگی بعضی از افراد در جاده‌های استان کرمان به شکلی است که انگار در مسابقه مرگ شرکت کرده‌اند و این رانندگان باید رفتار خود را تغییر دهند.

بلوردی اظهار داشت: 50 درصد تصادفات منجر به فوت در استان کرمان مربوط به خودروهای پراید و پژو است.

وی درباره آخرین وضعیت مسکن مهر در استان کرمان گفت: مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت را راه و شهرسازی پیش می‌برد و 32 هزار و 705 واحد مسکن مهر باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان احداث شود که تاکنون 23 هزار و 654 واحد افتتاح شده است.

بلوردی با یادآوری اینکه تعدادی از واحدهای مسکن مهر هم در مرحله نازک‌کاری است و تعدادی از واحدهای باقی‌مانده فاقد متقاضی هستند، ادامه داد: پرونده 6 هزار واحد مسکن مهر در دادگستری استان کرمان مطرح بود که با همکاری دستگاه قضایی مشکل حدود 4 هزار و 200 واحد را حل و فصل شده است.

وی یادآور شد: 640 میلیارد تومان تسهیلات یارانه به مسکن مهر در استان کرمان اختصاص داده شده است و 9 باب مسجد، 6 مدرسه، دو پاسگاه انتظامی و 32 واحد تجاری در پروژه‌های مسکن مهر احداث شده است.

بلوردی با بیان اینکه کرمان بر روی ویبره است و گسل‌های زیادی دارد، تصریح کرد: خانه‌های کرمان در مقابل زلزله‌های بالای 6.5 ریشتر در معرض خطر هستند و کرمان شهری در معرض ریسک بالای زلزله است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کد خبر 6097944 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور