Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@13:57:41 GMT

فرهنگ مقاومت را از طریق هنر ترویج دهیم

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۹۱۱۹

ابوالفضل حسن بیگی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه دفاع مقدس سرشار از معجزات زیبا و باور نکردنی بود، گفت: هنر آن زمانی شکل می گیرد که با زبان قلم بتوان این معجزات را نگارش کرد و برای نسل های امروزی به رشته تحریر در آورد و یا اینکه آن را در قالب هنر در معرض دید قرار داد و همه این ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اثر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خلق آثار ادبی و هنری در رشته های مختلف باید رده بندی مشخصی داشته باشد یعنی گروه سنی مختلفی را شامل شود و یقینا دید کودکان و نوجوانان به مقوله جنگ و راهیان نور با دید یک فرد دانشجو متفاوت است و باید بین آثار این عزیزان تفکیک صورت بگیرد.
بیگی تصریح کرد: یقینا زائران راهیان نور در سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، چیزهایی را از مناطق حس می کنند، واقعیت هایی را می بینند و مباحثی را می شنوند که می توانند با خلق آثار ادبی و هنری، این دیده ها و شنیده هایشان را ماندگار سازند و یقینا جشنواره ای همچون جشنواره سرزمین نور می تواند با جمع آوری این آثار ادبی و هنری ماندگار در حوزه راهیان نور و دفاع مقدس، بزرگترین اثرگذاری را در حفظ آثار مربوط به حوزه جنگ و ایثار و شهادت داشته باشد و این کار واقعا ستودنی است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان اینکه نوشتن از مفاهیم دفاع مقدس در قالب های خبری،داستانی، متن ادبی، رمان و …در راهیان نور، می تواند اثر زیادی از انتقال احساسات زائران راهیان نور به مخاطبان داشته باشد، اظهار داشت: یقینا افرادی که تا به امروز به سفرهای راهیان نور نرفته اند، با خواندن این آثار ادبی میل و اشتیاق فراوانی پیدا می کنند که سفر به سرزمین نور را تجربه کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب

دریافت 29 MB کد خبر 6089560

دیگر خبرها

  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود