Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@10:21:14 GMT

تور مجازی 360 درجه موزه بانک ملی ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۹۳۴۵


علاقه مندان به بازدید از ابنیه و اشیای قدیمی و گران بهای موزه بانک ملی ایران می توانند در قالب تور مجازی از آثار فاخر این موزه بازدید کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، جهت بازدید مجازی از موزه بانک و همچنین ساختمان سردار اسعد می توان به سایت اصلی بانک مراجعه و با عبور از سالن های موزه به صورت 360 درجه و مجازی آثار آن را رویت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این امکان برای علاقه مندان به بازدید از آثار ملی و موزه که فرصت کافی برای مراجعه حضوری ندارند، بسیار مناسب است و مخاطب می تواند در بازدید خود در راهروهای مختلف گشت و گذار داشته و از تمامی بخش ها دیدن کند.

لازم به ذکر است، پیش از این امکان بازدید مجازی از ساختمان قدیمی موزه بانک ملی ایران (ساختمان سردار اسعد) فراهم بوده اما در به روزرسانی جدید، این امکان برای ساختمان جدید موزه نیز مهیا شده است.

ساختمان سردار اسعد، مکان سابق موزه بانک ملی ایران است که به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس بانک ملی ایران در بیستم شهریور ماه 1357 و برای به نمایش گذاشتن پیشکش ها و هدایای نفیس رسیده از بانک های سراسر جهان به بانک ملی ایران، این بنا به عنوان"موزه بانک ملی ایران" نامگذاری شد.

ضمن اینکه در سال های اخیر با توجه به جایگاه ویژه ساختمان صندوق پس انداز بانک ملی ایران در بین آثار ثبت شده میراث فرهنگی و با دیدگاه عمومی کردن بازدید از اشیای موزه بانک ملی ایران، مدیران بانک برآن شدند تا این ساختمان را که خود یک اثر ملی است به موزه تبدیل کرده و اشیای گرانقیمت و گنجینه های ارزشمند بانک را در آن برای عموم قابل بازدید کنند.

ساختمان صندوق پس انداز  بانک در شرق مجموعه ادارات مرکزی بانک ملی ایران قرار دارد و عملیات ساخت آن به وسیله هنریش،معمار آلمانی در سال 1312 خورشیدی شروع و در سال 1315 به بهره برداری رسیده است.

در این ساختمان برای نخستین بار به صورت همزمان معماری باستانی ایران و معماری اروپا در معماری بناهای دولتی استفاده شده است.

سرانجام نیز با حمایت های هیأت مدیره بانک ملی ایران در سال 1395 و عزم راسخ دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک، افتتاح موزه در تابستان 1396 عملیاتی شد.

موزه بانک ملی ایران واقع در خیابان فردوسی تهران در ایام نوروز 97، همه روزه جز روزهای تعطیل رسمی، از ساعت 7 تا 17 آماده میزبانی از بازدیدکنندگان است و پس از این ایام، از ساعت 7 تا 13، پذیرای گروه‌های دانش‌آموزی و از ساعت 13 تا 17، به عموم مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  گفت : مسؤلان دولت گذشته بدون توجه به وضعیت این بناها، با برگزاری یک جشن رسانه ای، اعلام کردند که بازسازی خرابی‌های زلزله تمام شده است.

محمد حسن نامی دیروز در سفری دو روزه با هدف بازدید از برخی حوزه‌های مدیریت بحران و ساختمان‌های آسیب دیده از زلزله ۱۳۹۶ به استان کرمانشاه سفر کرده است.

برنامه سفر معاون وزیر با حضور در شهرستان سرپل ذهاب با دیدار با خانواده شهدا و بازدید از ساختمان‌های زلزله زده و آسیب دیده شهرستان آغاز شد.

بازدید از آبشوران، قره سو، سالن‌های چند منظوره شهر کرمانشاه، بافت فرسوده کرمانشاه و... از دیگر برنامه‌های معاون وزیر است.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست