Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر علوم و رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از عدم تخصیص به موقع وام شهریه دانشجویان گلایه کرد و گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد دانشجویان شهریه پرداز چشم انتظار دریافت وام شهریه هستند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهندس ذوالفقار یزدانمهر، مشاور وزیر علوم و رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اظهار داشت: متاسفانه سنگ بنای وام شهریه در سال‌های قبل درست گذاشته نشده و این نوع وام در ردیف تملک و ردیف‌های متفرقه قرار گرفته است، در حالی که پرداخت وام شهریه جزو موارد اجتناب ناپذیر صندوق رفاه دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس صندوق رفاه دانشجویان با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها شهریه‌پرداز هستند، گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی دانشجویان از بضاعت مناسب برخوردار نیستند حتی دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی، آزاد، شبانه و پیام نور نیز متاسفانه به دلیل عدم پرداخت وام شهریه دچار مشکل هستند. البته ما سعی کردیم با هم‌افزایی با سازمان برنامه و بودجه همچنین دولت در حد توان مشکلات دانشجویان را با پرداخت وام شهریه حل کنیم

وی در ادامه تصریح کرد: سال ۹۳ تخصیص وام شهریه به دانشجویان صفر بود. اما سال ۹۴ در نتیجه نامه‌ای که به رییس جمهور نوشتیم و پیگیری‌هایی که از طرف وزاری علوم و بهداشت صورت گرفت حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق برای پرداخت وام شهریه در نظر گرفته شد. این در حالی است که سال ۹۴ بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان فقط از درآمد اختصاصی صندوق وام شهریه به دانشجویان پرداخت شده است.

مشاور وزیر علوم خاطر نشان کرد: بطور کلی طی سه سال اخیر توانستیم حدود ۴۶ میلیارد تومان تخصیص وام شهریه بگیریم این در حالی است که حدود ۴۱۵ میلیارد تومان وام شهریه پرداخت کردیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: تخصیص وام شهریه در سال جاری تا به امروز صفر بوده است و علی رغم اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نامه‌ای در این زمینه نوشتند و مبلغی نیز تخصیص دادند. ولی هنوز این تخصیص به خزانه ابلاغ نشده است که بخواهند آن را پرداخت کنند و متاسفانه در پیچ و خم سازمان برنامه و بودجه باقی مانده است.

مهندس یزدانمهر اطر نشان کرد: امیدوار هستم با توجه با فرصت باقی مانده برای پایان سال برای تخصیص وام شهریه اقدام شود و بر اساس اطلاعاتی که داریم برای پرداخت آن تلاش جدی می‌شود.

وی در خصوص میزان تخصیص اعتبار صندوق رفاه دانشجویان در سال جاری نیز گفت: خوشبختانه اعتبار درآمد اختصاصی صندوق برای سال ۹۶ بطور کامل محقق شده است، اما در اعتبار عمومی حدود ۷۰ درصد تخصیص داده شد که ۶۰ درصد آن در خزانه پرداخت و ۱۰ درصد آن هنوز محقق نشده است و منتظر تخصیص تکمیلی و وام شهریه هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!

به گزارش قدس خراسان، در شرایط فعلی که بسیاری از خدمات دولتی اعم از صدور و ارسال انواع کارت‌ها از جمله کارت ملی، گواهی‌نامه، پایان‌خدمت و برخی از این موارد در کنار داغ شدن بازار خریدهای اینترنتی توسط پست انجام می‌شود، سرعت عمل و دقت در کار از اهمیت بالایی برخوردار بوده که البته ارائه چنین خدماتی مرتبط با فعالیت‌های شرکت پست است. توقع مردم دریافت دقیق و بهنگام مرسولات پستی بوده و هست. با وجود این اما برخی از شهروندان در دریافت مرسولات پستی‌شان با مشکل مواجه می‌شوند.

گواهی‌نامه‌ای که چند ماه است، نرسیده

یکی از شهروندان با بیان این مطلب که چند ماه است پیامکی در خصوص تحویل گواهی‌نامه رانندگی به پست برایش ارسال شده؛ اما هنوز مرسوله پستی مورد نظر به دستش نرسیده، گفت: حدود چهار ماه پیش برای تعویض گواهی‌نامه رانندگی‌ام اقدام کردم. پس از مدتی پیامکی برایم ارسال شد که گواهی‌نامه‌ام به تاریخ فردای آن روز تحویل پست شده و به زودی به دستم خواهد رسید. پس از آن منتظر ماندم تا گواهی‌نامه‌ام از طریق پست به آدرسی که داده بودم، برسد.

وی ادامه داد: از آن تاریخ همان طور که گفتم، حدود چهار ماه می‌گذرد؛ اما هنوز مرسوله پستی که حاوی گواهی‌نامه رانندگی‌ام باشد، ارسال نشده است. چه باید بکنم؟ وقتی پیامک تحویل به پست برایم آمده، چرا پس از این مدت مرسوله‌ای دریافت نکرده‌ام؟

برای پیگیری این موضوع به ساختمان اداره کل پست خراسان رضوی می‌روم تا پیگیری کنم که در صورت بروز چنین مواردی چه باید کرد. به طبقه دوم ساختمان در قسمت باجه معطله راهنمایی می‌شوم. صندلی‌هایی که برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده، همگی پر است و تعدادی از مردم ایستاده منتظر پاسخ‌گویی اپراتورها هستند. با یکی دو نفر از آن‌ها همکلام می‌شوم.

جوانی کاغذی در دست دارد و شماره‌ای روی آن نوشته شده و منتظر است نوبتش برسد. وقتی از او در مورد علت حضورش پرسیدم، گفت: چند ماه است خدمت سربازی‌ام تمام شده و طبق پیامکی که برایم ارسال شده، هنوز بسته پستی‌ای که حاوی کارت پایان‌خدمتم باشد، دریافت نکرده‌ام. امروز آمده‌ام تا این قضیه را پیگیری کنم.    

معطل دریافت سفارش خرید اینترنتی 

فرد دیگری با همان شرایط و شماره به دست، منتظر خوانده شدن شماره‌اش بود و خیلی هم عجله داشت و هر یکی دو دقیقه به باجه مراجعه می‌کرد و از اپراتور می‌پرسید چه زمانی نوبتش می‌شود و هر بار پاسخ می‌شنید، نوبتتان برسد، شماره را که خواندیم، بیایید. همه این افرادی که اینجا هستند، مثل شما عجله دارند. از او در مورد علت حضورش در باجه مرسولات معطله پرسیدم و او گفت: چند روز است از یکی از شرکت‌ها خرید اینترنتی داشته‌ام. چند بار با شرکت تماس گرفتم و آن‌ها گفتند همان روز برایتان با پست ارسال کردیم؛ اما هنوز مرسوله‌ام نرسیده است. با راهنمایی یکی از دوستانم به اینجا آمدم تا از این طریق پیگیر دریافت سفارش پستی‌ام باشم. از او پرسیدم در این مدت پستچی برای تحویل سفارش شما مراجعه نکرده و او جواب داد: خیلی منتظر رسیدن سفارشم بودم، در حالی که قرار بود سه روزه برسد؛ اما الان نزدیک ۱۰ روز می‌شود که بسته سفارشی‌ام تحویل داده نشده است!

 ۲ مرحله مراجعه برای تحویل مرسوله پستی 

مدیر کل پست خراسان رضوی در واکنش به گلایه‌مندی برخی از شهروندان در خصوص نرسیدن مرسوله پستی آن‌ها به مقصد گفت: هر مرسوله پستی که در چرخه توزیع قرار می‌گیرد، شهروندان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری که در اختیارشان است، از طریق سایت شرکت پست در قسمت رهگیری مرسولات آن را رصد کرده و لحظه به لحظه مرسوله مورد نظر را رهگیری کنند و از وضعیت آن آگاه شوند.

محمدرضا شفیعی ادامه داد: همکاران ما برای تحویل مرسوله‌های پستی، در بخش توزیع دو بار به آدرس درج شده مقصد مرسوله مراجعه می‌کنند. اگر در این دو بار کسی در محل نبود که مرسوله را تحویل بگیرد یا آدرس درست نبود و یا مانند این موارد، مرسوله تحویل باجه معطله می‌شود که در این صورت افراد می‌توانند با داشتن کد رهگیری و آوردن مدارک هویتی، مرسوله خود را دریافت کنند.  
زمان و مکان‌ دریافت مرسوله‌ها از پست

وی بیان کرد: در هر باجه تحویل پست مرکزی (در طبقه دوم و انبار مبادلات) دو متصدی مشغول پاسخ‌گویی هستند که در مواقع ازدحام از ظرفیت دیگر همکاران نیز برای پاسخ‌گویی استفاده می‌شود.
باجه‌های تحویل در ۹ نقطه پستی سطح شهر مشغول پاسخ‌گویی به شهروندان محترم در نواحی ۴، ۷، ۸ و ۹ و دفاتر پست شهید رجائی، قاسم‌آباد، جاهدشهر، توس و سجاد به منظور رفاه حال شهروندان و حذف سفرهای درون شهری هستند.

مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: مدت نگهداری مرسولات در باجه تحویل بر اساس نوع مرسوله (پیشتاز و سفارشی) و مفاد دستورالعمل‌های مربوط بوده که مدت نگهداری پست سفارشی ۱۵روز، پیشتاز داخله پنج روز، پیشتاز خارجه وارده ۱۵ روز – کارت سوخت تا زمان مطالبه طرف قرارداد – امانات داخله ۱۵روز، گواهی‌نامه رانندگی و کارت خودرو سه ماه و گذرنامه یک ماه است.
بسته‌های امانت داخله در صورت صحت آدرس و دسترسی نداشتن به گیرنده ۱۵ روز در باجه تحویل، نگهداری شده و در صورت مطالبه نکردن گیرنده، به مبدأ عودت می‌شود .

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت