Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهولت در احداث و اجرا نسبت به استخرهای خاکی و بتونی، سرمایه‌گذاری کمتر و تولید بیشتر آبزیان در واحد سطح و استفاده بهینه از منابع آب های طبیعی و نیمه طبیعی از مزایای پرورش ماهی در قفس در کاسه سدها است.
وی اظهار کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اجرای اقتصاد مقاومتی، پرورش ماهیان در قفس در سد شهدای گمنام شهرستان سرپل ذهاب در حال توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره شیلات سرپل ذهاب گفت: پرورش ماهی در قفس فرصت مناسبی برای اشتغال زایی در این شهرستان است که تاکنون زمینه اشتغال 25 تن به صورت مستقیم و 15 تن به صورت غیرمستقیم برای جوانان جویای کار را فراهم کرده است.
نوروزی اضافه کرد: هم اکنون 10 مزرعه بتونی علاوه بر دریاچه سد شهدای گمنام برای پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی در سرپل ذهاب وجود دارد که در این راستا سالیانه 220 تن ماهی گرمابی و 280 تن ماهی قزل آلا از این مزارع برداشت و روانه بازار مصرف می شود.
وی گفت: همچنین علاوه بر تولیدات ماهیان پرورشی، سالیانه 100 تن ماهی نیز به صورت صید و صیادی در شهرستان سرپل ذهاب برداشت می شود.
وی اظهار داشت: سرپل ذهاب از محدود مناطقی است که می توان در آن هم زمان ماهیان گرمابی، سرد آبی و خاویاری را پرورش داد.
سد شهدای گمنام در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، بیش از سه هزار و 600 هکتار از زمین های زراعی این شهرستان و همچنین شهرستان قصرشیرین را زیرپوشش قرار می دهد.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه کرمانشاه واقع شده و بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.
3012/8066/7399
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان بوشهر بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر شرکت داشتند که در زمان حاضر نیز مرحله استانی با حضور دوهزار دانش آموز به میزبانی منطقه کاکی در بخش دانش‌آموزان دختر و شهرستان دیلم در بخش دانش‌آموزان پسر آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

محمود حق‌دوست با اشاره به اهمیت فراگیری معارف اسلامی، بیان کرد: ما به‌عنوان یک مسلمان در راستای ترویج معارف قرآنی از همان ابتدای دوران دانش‌آموزی به عنوان یک رسالت باید تلاش کنیم تا در فعالیت‌های قرآنی حضور چشمگیر و فعال داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح مسطوران و پیوند مسجد، منزل و مدرسه، گفت: با حمایت و پیگیری‌های مدیر کل آموزش و پرورش استان و توجه ویژه استاندار محترم مبلغ ۵ میلیارد تومان برای احیای نمازخانه‌های مدارس اختصاص یافته است که امیدواریم یا همکاری سایر دستگاه‌ها نیز گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

دیگر خبرها

  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب