Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@13:10:50 GMT

عید کجا بریم؟| ماسوله کویر را در روستای قلعه بالا ببینید+عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۵۰۷۱۱

عید کجا بریم؟| ماسوله کویر را در روستای قلعه بالا ببینید+عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

در ایام نوروز بیشتر مقاصد گردشگری مردم تکراری شده است اما طبیعت و جغرافیای ایران نقاط بکر و دست نخورده‌ای دارد که کمتر کسی از آنها با خبر است. کارگردان‌های سینمای مستند کشورمان جزو کسانی هستند که گوشه گوشه ایران را به خوبی می‌شناسند. ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ فرهنگی سینما و تلویزیون نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نوروز 1397 نزدیک است و یکی از سوال‌های اصلی خانواده‌ها در این ایام این است که در تعطیلات کجا برویم و چه مقصدی را برای گردشگری انتخاب کنیم؟ 

پاسخ به این سوال شاید کمی کلیشه‌ای باشد و احتمالا اولین مقاصد گردشگری برای خانواده‌های معمولی، دریا و مناطق شمالی ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید این مقصد برای برخی دیگر تبدیل به نقاط خارج از ایران شده باشد و ترجیح بدهند به کشورهای همسایه سفر کنند. مهم است بدانیم که کشورمان ایران دارای مقاصد گردشگری فراوانی است که هنوز خیلی از آن‌ها را نمی‌شناسیم و تاکنون به آنجا سفر نکرده‌ایم. قطعا بازدید از طبیعت زیبای گردشگری ایران نسبت به سفرهای لاکچری و بی‌اصالت خارجی، حس و حال بهتری را برای خانواده‌ها رقم خواهد زد.

برای پیدا کردن نقاط بکر و دیدنی ایران سراغ مستندسازان کشورمان رفته‌ایم. یکی از موضوعات مورد علاقه کارگردان‌های سینمای مستند مسئله ایران، زیبایی‌ها و طبیعت بی‌نظیر آن است. همین موضوع بهانه‌ای شد تا از فعالان مستند کشورمان درباره مقاصد زیبای گردشگری در ایام نوروز سوال بپرسیم.

 

 

فتح‌الله امیری مستندساز طبیعت و حیات وحش ایران است. این کارگردان و مستندساز، روستای «قلعه بالا» را به عنوان یکی از مقاصد خوب برای سفر در تعطیلات نوروز معرفی می‌کند. روستای قلعه بالا، منطقه‌ای پلکانی و بسیار زیبا است که در 140 کیلومتری شاهرود و 24 کیلومتری شهر بیارجمند واقع شده است. کوهپایه‌ای بودن روستا عاملی شده است تا زمین‌های زراعی و خانه‌های مسکونی به صورت پلکانی ساخته شود. این تصویر بسیار زیبا در دل کویر نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

فتح الله امیری به معرفی جاذبه های گردشگری این منطقه پرداخت و گفت: روستای قلعه بالا یک روستای سنتی کوهپایه‌ای است که کوچه باغ‌های بسیار زیبایی دارد. اگر در فصل پاییز به آن‌جا بروید، میوه‌های باغ‌های روستا رسیده است و می‌توانید از معروف‌ترین میوه‌های این منطقه یعنی انار، گردو و انجیر استفاده کنید. در کنار این جاذبه ها، قنات ها و درختان چنار کهن‌سالی وجود دارد که همگی از اصالت این منطقه از کشورمان خبر می‌دهد.

وی به مهم ترین جاذبه‌ی این منطقه و همجواری آن با پارک ملی توران اشاره کرد و گفت: این روستا در کنار پارک ملی توران است و گردشگران می‌توانند در کنار بازدید از روستا، به پارک ملی توران نیز بروند تا گونه‌های مختلف حیوانات را از نزدیک ببینند. در آن منطقه افرادی هستند که مجوز دارند و گردشگران را به درون پارک می‌برند. می‌توانید در این پارک گورخر آسیایی، کله قوچ، بزمیش، آهو و ... را از نزدیک ببینید.

در دل روستا مردم مهمان نوازی زندگی می‌کنند که علاوه بر کشاورزی، خدماتی را به گردشگران ارائه می‌دهند. یکی از همین محلی‌ها در مورد روستای قلعه بالا می‌گوید: مردم محلی، روستا را با نام «ماسوله کویر» می‌شناسند که خود استعاره ای از زیبایی این منطقه دارد. در کوچه‌باغ‌های روستا، دیوارهای کاه گلی را می‌بینید که زمین آن نیز با سنگ فرش پوشیده شده است. بسیاری از گردشگران برای بازدید از پارک ملی توران، به این منطقه سفر می‌کنند تا حیوانات مختلف را از نزدیک ببینند. در ایام هفته، حیوانات مختلف نظیر کله قوچ، بزمیش، گورخر آسیایی و .. به اطراف پارک ملی می‌آیند و گردشگران می‌توانند به آنان غذا بدهند.

او به صنایع دستی غنی در این منطقه اشاره می‌کند و می‌گوید: نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی در روستا برگزار می‌شود که عمدتا مورد استقبال گردشگران واقع می‌شود. برای مثال هم اکنون نمایشگاه سوزن دوزی که توسط بانوان روستایی انجام شده است، در حال برگزاری است و در ایام نوروز نیز نمایشگاه‌های متفاوتی خواهیم داشت.

اگر می‌خواهید امسال این منطقه زیبا از کشورمان را امتحان کنید، کافی است در جاده شاهرود وارد جاده بیارجمند شوید و از طبیعت بکر آن بهره‌مند شوید.

انتهای پیام/

R1013149/P1439/S4,34/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر جاری شدن سیل روستای کوشک بالا را تهدید می کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ با وجود هشدار هواشناسی درخصوص جاری شدن سیل اهالی روستای کوشک بالا درآسارا بخاطر نیمه کاره رهاکردن لایروبی رودخانه‌ای که از وسط روستا می‌گذرد همچنان درگیر مخاطرات سیل پارسال و نگران سیلاب‌های پیش رو هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند
  • خطر جاری شدن سیل روستای کوشک بالا را تهدید می کند
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی