Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست از روابط عمومی گمرک ایران، ماموران گمرک شهید رجائی بندر عباس با بازرسی از یک محموله ترانزیتی به پاکستان از مجموع ۵۱۰ کارتن سیصد و ده کارتن حاوی ضد یخ و مابقی حاوی مایع رقیق بی رنگ با بوی تند اسیدی کشف کردند.
 
بر همین اساس نمونه ماده مشکوک به آزمایشگاه سازمان ملی استاندارد ارسال و در نتیجه ماهیت کالا اسید انیدرید استیک اعلام شده است که نوعی پیش ساز مواد مخدر صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این محموله از طریق گمرک شهید رجائی بندرعباس جهت ترانزیت به مرز میرجاوه اظهار و مبدأ بارگیری این محموله بندر جبل علی کشور امارات متحده عربی بوده است.
 
آسیب شناسی به عمل آمده توسط مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک حاکی از آن است که قاچاقچیان مواد مخدر قبلاً محموله های پیش ساز را به صورت بشکه، گالن و در ذیل کالاهایی همچون ماشین آلات مستعمل و برش خورده جاسازی می کردند اما کنترلهای شدید گمرکات جمهوری اسلامی ایران و استفاده مؤثر از دستگاههای ایکس ری باعث تغییر روش قاچاقچیان شده است.
 
به همین منظور مافیای مواد مخدر برای حذف احتمال کشف جاسازی ها توسط دستگاه های ایکس ری اخیراً محموله های پیش ساز مواد مخدر را تحت عنوان کالاهایی که از نظر شکل، حجم و وزن با مواد پیش ساز مشابهت دارند (همچون روغن موتور، ضد یخ و ...) بارگیری و قصد ترانزیت این محموله ها به پاکستان و افغانستان را داشته اند که با هوشیاری ماموران گمرک و به کمک دستگاههای پیشرفته کنترلی و رصد اطلاعات محموله ها کشف و ضبط شده اند  که آسیب شناسی مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک و ابلاغ بخشنامه های متعدد به گمرکات و هوشیاری، سلامت و مسئولیت پذیری کارکنان خدوم و زحمتکش گمرکات موجب کشف اینگونه جاسازی های بسیار مهم شده است.
 
در سال ۱۳۹۶ مجموعاً گمرک جمهوری اسلامی ایران ۴۵۴۶۹  لیتر اسید انیدرید استیک که پیش ساز مواد مخدر است کشف شده است. این مقدار اسید انیدرید برای تولید حداقل ۱۵ تن هروئین کفایت می کند. ضمناًقیمت قانونی اسید انیدرید استیک در هر لیتر تا ده دلار بوده و اقدامات کنترلی گمرک جمهوری اسلامی ایران باعث شده است که قیمت غیر قانونی این اسید در افغانستان به ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در هر لیتر افزایش یابد.
 
گمرک ایران موفق شد در سال ۲۰۱۷ رتبه اول دنیا را در مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با قاچاق کالا کسب کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرهنگ یدالله دهقان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کلان سوخت، گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی استان از یک دستگاه تریلی ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند. 

وی افزود: ارزش سوخت های قاچاق ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ماموران در این خصوص یک دستگاه تریلی را توقیف و یک متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ دهقان افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

دیگر خبرها

  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان (فیلم)
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان