Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@22:50:32 GMT

جشنواره بهار نارنج در شهرستان طبس برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۵۱۵۱۵

جشنواره بهار نارنج در شهرستان طبس برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس از برگزاری جشنواره بهار نارنج در نوروز ۹۷ با هدف معرفی فرهنگ، آداب، رسوم، آیین‌ها، بازی‌های بومی و صنایع دستی طبس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌رسول بهبهانی امروز (۲۷ اسفند) به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: شهرستان طبس با توجه به اینکه در مسیر زائران مشهد الرضا(علیه السلام) قرار داشته و هفت روستای گردشگری و دو منطقه نمونه گردشگری دارد، همواره در ایام نوروز مسافران زیادی را جذب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس بیان کرد: در ایام نوروز ۹۷ غرفه فروش صنایع دستی شهرستان طبس در محل سردرب باغ گلشن طبس خواهیم داشت.

 

بهبهانی ادامه داد: همچنین در محل باغ گلشن طبس نمایشگاه عکس معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی طبس را داریم تا گردشگرانی که به این مکان می آیند با سایر جاذبه‌های گردشگری طبس آشنا شوند.

 

به گفته وی یکی دیگر از برنامه‌های نوروز ۹۷ میراث فرهنگی طبس برگزاری جشنواره بهار نارنج است.

 

بهبهانی با بیان اینکه این جشنواره در ۵ فروردین ۹۷ برگزار می‌شود، بیان کرد: این جشنواره در راستای معرفی فرهنگ، آداب، رسوم، آیین‌ها، بازی‌های بومی، صنایع دستی و هر آنچه معرف فرهنگ طبس است، برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: همچنین در ایام نوروز استقرار سه راهنما در مبادی ورودی شهر و در محل باغ گلش خواهیم داشت.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس در زمینه جاذبه‌های گردشگری شهرستان طبس افزود: وجود دو منطقه نمونه گردشگری شامل منطقه گردشگری سلامت و آبگرم مرتضی علی نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

 

بهبهانی ادامه داد: روستاهای هدف گردشگری طبس از جمله روستای پیرحاجات، نای بند، ازمیغان، اصفهک و ملوند نیز مسافران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

 

وی افزود: علی‌رغم اینکه با شنیدن نام طبس ممکن است گرمی و خشکی به ذهن بیاید ولی آب فراوان، بافت‌های تاریخی زیبا، سرسبزی و جاذبه‌های فراوان همواره گردشگران و مسافران را به شگفتی وا داشته است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس یادآور شد: نوروز سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از امکان دیدنی طبس بازدید و ۷۷۰ هزار نفر نیز در مکان‌هایی چون هتل ها و مهمان‌پذیرها اسکان یافته‌اند.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است