Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@16:29:22 GMT

ائمه جمعه از ورود به جریانات سیاسی خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۵۱۷۶۸

ائمه جمعه از ورود به جریانات سیاسی خودداری کنند

قزوین- مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین گفت: ائمه جمعه باید از ورود به جریانات سیاسی خودداری کندو به تمامی مسائل به دید پدرانه نگاه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب روز یکشنبه در جمع اعضای ستاد نماز جمعه شهر بوئین زهرا که با حضور امام جمعه، فرماندار و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بوئین زهرا در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد با تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو با اشاره به مهم ترین وظایف و رسالت‌های امام جمعه و نیز وظیفه اعضای ستاد نماز جمعه اظهار داشت: امام جمعه در هر شهر برای اقشار مختلف مردم و سلایق سیاسی که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند جایگاه پدری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جامعه هم مانند خانواده تمامی اعضای آن مانند یکدیگر نیستند و سلایق و علایق مختلفی در جامعه زندگی می‌کنند، بنابراین امام جمعه باید بتوانند تمامی این سلایق که گاهی اوقات تند و یا کند می‌شوند را مدیریت و یکی را دعوت به نظم و دیگری را دعوت به آرامش کند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: امام جمعه باید با حفظ اصول انقلاب اسلامی ایران و آرمان های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باید از ورود به جریانات سیاسی خودداری کندو به تمامی مسائل به دید پدرانه نگاه کند.

فاطمی نسب خاطرنشان کرد: بهترین الگو برای ائمه جمعه مقام معظم رهبری هستند که با یک نگاه پدرانه به مسائل نگاه کرده و امور را مدیریت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ستادهای نماز جمعه هم باید محل رفت و آمد تمامی کسانی باشد که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرده و به اصول و مبانی این انقلاب معتقد هستند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین بیان کرد: فتنه ۸۸ خط قرمزی محکم و اساسی برای ورود به ستادهای نماز جمعه است و مسئولان باید این نکته اساسی و مهم را در گزینش های خود رعایت کنند.

فاطمی نسب گفت: امیدواریم با فعالیت‌های مستمر و مخلصانه اعضای ستادهای نماز جمعه استان قزوین شاهد برپائی باشکوه نماز جمعه در استان قزوین باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند

امام جمعه قزوین گفت: شناخت جریانات اثرگذار در حوزه کاری باید اولویت هر مسئولی باشد، چرا که اگر ما جریان‌شناس نباشیم، به‌صورت ناخودآگاه ممکن است در مسیری قرار بگیریم که تا آخر هم متوجه نشویم این جریانات زاویه ما را تغییر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین اظهار کرد: شناخت منطقه و جریانات حائز اهمیت است، البته ممکن است بسیاری از جریانات در این منطقه باشد و شما وقت شناخت آن‌ها را نداشته باشید، اما آن جریاناتی که برای حوزه قضا لازم است و در احکامی که صادر می‌کنید تأثیرگذار است را پیگیری کنید.

وی با تأکید بر اینکه شناخت جریانات سیاسی و فرهنگی اثرگذار در حوزه کاری باید اولویت هر مسئولی باشد، افزود: اگر ما جریان‌شناس نباشیم، از همان ابتدا و به‌صورت ناخودآگاه ممکن است در مسیری قرار بگیریم که تا آخر هم متوجه نشویم این جریانات زاویه ما را عوض و ما را در مسیری قرار داده‌اند که دیگر متوجه نشده‌ایم به کجا می‌رویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید ببینیم این افرادی که دوست ما هستند خدا و قیامت سرشان می‌شود یا خیر، اضافه کرد: اگر این طور باشد دوستان خوبی هستند، چون تقوا دارند اما اگر تقوا نداشته باشند، شاید در دنیا به ما ابراز محبت فراوانی کنند، ولی در قیامت مشکلای پیش بیاید.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید، خاطرنشان کرد: مردم پایه اصلی و اساسی انقلاب هستند، هر شخصی بیاید کاری کند که دل مردم شاد شود، مشکلات مردم را حل کند و باعث افزایش اعتماد عمومی شود، دستش را می‌بوسیم و با همه وجود در خدمت او خواهیم بود.

وی ادامه داد: بندگان خوب خدا، بوی فرشتگان را می‌دهند، آدم اگر سالم باشد، خدا این بندگان خوب را می‌فرستد و می‌گوید این بنده مرا دریابید، بعد می‌بینید در یک بزنگاه که شما می‌خواهید یک تصمیمی را بگیرید، این آدم خوب سر راه شما قرار می‌گیرد و می‌گوید این کار را نکن، در نهایت هم شما می‌فهمید اگر این کار را انجام می‌دادید چقدر آبروریزی به بار می‌آمد، یعنی خدا لطفش را این طور به آدم نشان می‌دهد.

کد خبر 749169

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی