Web Analytics Made Easy - Statcounter

آثار تاریخی کهن, طبیعت شگفت انگیز و آب و هوایی متنوع پلدختر را به یکی از قطب‌های گردشگری استان لرستان تبدیل کرده است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ استانها لرستان گردشگری ایران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، آثارباستانی و چشم نواز طبیعی شهرستان پلدختر قدمتی دیرینه و برگ زرینی از هزاره‌های تاریخ در گذرگاه اسرار آمیز بشر دارد وبا وجود آب وهوای بهاری بستر مناسبی را برای حضور گردشگران فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلندترین پل معلق خاورمیانه در شهرستان پلدختر قرار دارد که دل گردشگر را به هیجان، شور و نشاط وا می‌دارد، این پل هیجان انگیز به طول 115 متر وارتفاعی بیش از 85 برروی رودخانه سیمره احداث شده در جاده پلدختر به اندیمشک قرار دارد.

آبشار افرینه

اگر سراغ دیگر تفرجگاهای پلدختر را بگیریید ما "آبشار افرینه " را معرفی می‌کنیم همان آبشاری بسیار قدیمی و زیبا که از آبشارهای پرآب لرستان است که در70کیلومتری خرم‌آباد و کنار جاده اصلی پلدختر به خرم‌آباد و روستایی به همین نام قرار دارد واز تلاقی رودهای چمشک وافرینه تشکیل شده وبه رودخانه کشکان می‌ریزد پس توصیه می‌کنیم آن را از نزدیک تماشا کنید.

آبشار کول چپ

آبشار فصلی کول چپ یکی از آبشارهای زیبا و بی‌نظیر پلدختر است که در 75 کیلومتری محور خرم‌آباد - اندیمشک در مسیر اتوبان جدید (پل زال ) واقع شده است، از زیبایی‌های این آبشار بلند وجود زیستگاه سمندر لرستانی در پای آن و ریزش قطرات آب در دل کوه  است که سبب ایجاد اشکالی زیبا در دل سنگ‌ها شده است.

 

تالاب‌های یازده گانه پلدختر

شهرستان پلدختر دارای تالاب‌های فصلی و دائمی چون گری بلمک، گری جمجمه،تکانه،لفانه،کبود وزردابه است که در حدود 10 تا 11هزار سال پیش ودر اثر زمین لغزش کبیرکوه در جنوب این شهرستان وبا فاصله 12کیلومتری از پلدختر و در روستای ولی عصر قرار دارد؛ این تالاب‌ها زیستگاه بسیاری از پرندگان و آبزیان است وهمه ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

پل کلهر

پل کلهر مشهور به پل ممولو در شمال معمولان قرار دارد ومتعلق به دوره ساسانیان و سده چهار هجری قمری است  وبر روی رودخانه کشکان قرار دارد که با 26متر ارتفاع بلند ترین پل جهان است.

بادامک

بادامک از منطق بکر وزیبای شهرستان پلدختر است که به دلیل  آب وهوایی سرد و معتدل و وجود جنگل‌های انبوه بلوط هر ساله پذیرای خیل زیادی از علاقمندان به طبیعت و گردشگران در فصول مختلف سال است و در 35کیلومتری شهرستان پلدختردر منطقه میانکوه شرقی از توابع بخش مرکزی قرار دارد وبهشت گمشده جنوب لرستان است.

پل دختر

پل دختر که به زبان محلی به آن ( پل کرو دختر) گفته می‌شود به دستور شاپور اول ساسانی ساخته شده و بر روی رودخانه کشکان قرار دارد که جاده خرم‌آباد به جنوب از زیر این پل می‌گذرد و نماد شهر پلدختر  و1700 سال قدمت دارد.

غارکَلْماکَرَّه یکی از شش گنجینه بزرگ و ارزشمند در جهان است که در20کیلومتری شمال غربی پلدخترقرار دارد و اشیاء عتیقه کشف شده از آن در موزه‌های بزرگ دنیا چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

غار کوگان

از دیگر جاذبه‌های طبیعی شهرستان پلدختر غار کوگان است که یکی از معدود غارهای مصنوعی استان لرستان است و در 45کیلومتری جنوب خرم‌آباد وشرق پلدختر قرار دارد که به دست انسان در دل کوهستان‌ها بوجود آمده است، غار کوگان در روستای خوش آب و هوایی به همین نام واقع شده است.

کاروانسرای چمشک

کاروانسرای چمشک یکی از آثار تاریخی  در جنوب استان لرستان ودر جاده پل زال به اندیمشک قرار دارد این کاروانسرا بر سر راهی قرار داشته که لرستان را به خوزستان متصل می‌کرده است، این کاروانسرا در دامنه کوه شخسک ودومین منزلگاه از خرم‌آباد به خوزستان در گذشته بوده است.

مراکز مذهبی و زیارتی پلدختر

اگر می‌خواهید سفر خاطره انگیز ومعنوی را تجربه کنید زیارت مقبره سید سهل الدین، مقبره بابازید، مقبره خلیل اکبر، مقبره حیات الغیب، مقبره آقا سید علی منطقه طایی و امامزاده احمد وسید محمد در شهرستان پلدختر را فراموش نکنید. 

امامزاده شاه احمد

امامزاده شاه احمد پلدختر امامزاده مراد دهنده پلدختری‌ها در نوک قله کبیر کوه ودر 60کیلومتری جنوب پلدختر  زیارتگاه مسافران زیادی از سراسر کشور است که با ارتفاع یک هزار و610 متری در نوع خود در ایران کم نظیر ومنحصر به فرد است.

گزارش از فیروزه حاتمی

انتهای پیام/ 

R41450/P1336/S6,72,1381/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت زیبای نریمان جهان برای بازگشت تیم عنایتی

به گزارش "ورزش سه"، دربی کوچک تهران میان پیکان و هوادار در ورزشگاه دستگردی بسیار جذاب و دیدنی دنبال شد و هوادار سرمربی سابق خود، رضا عنایتی را غافلگیر کرد.

هوادار در دقایق ۲۱ و ۲۸ توسط سفید چغایی و یونس شاکری به گل رسید تا شوک بزرگی به تیم رضا عنایتی وارد شود.

با این حال خودروسازان خیلی زود گل دوم را پاسخ دادند تا اختلاف بار دیگر به حداقل برسد و بازی هم حساس‌تر و جذاب‌تر دنبال شود‌.

پیکانی‌ها توپ را به پست محوطه برای سامان نریمان جهان رساندند و این بازیکن با حرکتی زیبا دفاع هوادار را به هم ریخت و توپ را به محوطه پاس داد تا محمد جواد آزاده با ضربه‌ای تمام کننده گل اول پیکان را به ثمر برساند.

ویدئو: 330309

شاگردان عنایتی این گل را مدیون حرکت فوق العاده سامان نریمان جهان و پاس گل او هستند.

دیگر خبرها

  • غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان
  • (عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • حرکت زیبای نریمان جهان برای بازگشت تیم عنایتی
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ
  • مناظر زیبای بهاری لرستان+تصاویر
  • آبشار بیشه لرستان، گنجینه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های بلوط
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن آبشار از دل کوه‌های لارستان + فیلم