Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، جک استراو روز شنبه در گفت‌ وگ با ایرنا به روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: پس از شکست مذاکرات هسته‌ای در سال 2005، ایران دارای 800 دستگاه سانتریفیوژ بود و زمانی که دو طرف دوباره به‌پای میز مذاکرات بازگشتند، سانتریفیوژهای ایران به 18 هزار دستگاه افزایش‌یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان این مطلب، نتیجه گیری کرد: توانمندی ایران در زمینه فناوری هسته‌ای در سطحی است که آمریکا در صورت خروج از برجام پشیمان خواهد شد.

وی گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا عنوان می‌کند که خواهان کسب اطمینان درباره انگیزه‌های هسته‌ای ایران است و برجام دقیقاً همین کار را می‌کند.

استراو در عین حال نسبت به مواضع ضد ایرانی مایک پمپئو به‌عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه آمریکا ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: طرف‌های اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) باید لابی زیادی انجام دهند تا واشنگتن را متقاعد سازند که خروج از برجام اقدام عاقلانه‌ای نیست.

این سیاستمدار کهنه‌کار انگلیسی افزود: رکس تیلرسون یک نیروی معتدل در تشکیلات ترامپ بود که تحت تأثیر اروپایی‌ها اصرار داشت رئیس‌جمهوری آمریکا باید به تمدید تعلیق‌های هسته‌ای ادامه دهد.

جک استراو علت اصلی مخالفت ترامپ با برجام را همراهی او با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و گروهی از تندروهای جمهوری‌خواه در این کشور عنوان کرد که به گفته او هیچ‌کدام از جزئیات برجام آگاهی ندارند.

وی افزود: اگر ترامپ برجام را مطالعه کند، حتماً شگفت‌زده خواهد شد اما او به کارهایی که انجام نمی‌دهد، مشهور است.

وزیر امور خارجه پیشین انگلیس تصریح کرد که طرف‌های اروپایی باید از فرصت باقیمانده تا اردیبهشت آینده در جهت کسب اطمینان از تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران توسط واشنگتن متمرکز شوند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا 23دی‌ماه‌ گذشته در آخرین تصمیم خود بعد از ارجاع تائید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای به کنگره، تهدید کرد که در صورت عدم ایجاد تغییراتی در برجام آن را تائید نخواهد کرد.

ترامپ گفته بود که برای آخرین بار معافیت ایران از تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای را امضا می‌کند تا به کنگره و متحدان آمریکا در گروه1+5 فرصت دهد، آنچه را که وی «اشکال‌های برجام» عنوان کرد، رفع کنند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز بارها تاکید کرده اند که برجام قابل ‌مذاکره نیست و اظهارات ضد برجامی رئیس‌جمهوری آمریکا را نقض مفاد این توافق عنوان می‌کنند.

معاون ظریف هم که دیروز برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام به وین سفرکرده بود، به ایرنا گفت که این مساله را به مقامات آمریکایی گوشزد کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قوی مدیون خون شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهدای خان طومان و ۹ شهید از کارکنان استانداری مازندران گفت: امروز ایران به سطحی از قدرت رسیده است که دشمن با هر قدرتی که باشد را خلع سلاح می کند و این را مدیون خون شهدا هستیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: نام رژیم صهیونسیتی به عنوان قدرت در جهان از بین رفته است و از سوی دیگر سیاست آمریکا در عادی سازی روابط رژیم صهیونسیتی با کشور‌های منطقه نیز شکست خورده است.

وی با بیان این که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران به خصوص رژیم صهیونیست جهانی به این نتیجه رسیده است که هیچ گونه بحران‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را از پای در نخواهد آورد، ادامه داد: این درحالی است که سالانه میلیارد‌ها دلار به رژیم صهیونسیتی کمک مالی می‌شود این درحالی است که در سراسر دنیا دانشجویان حامی غزه اکنون خواستار این هستند که همکاری علمی با رژیم صهیونسیتی و کودک کش را قطع کنند.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ذکر این نکته که منافع اقتصادی آمریکا در منطقه متزلزل شده است گفت: امروز آمریکا ناچار است تا در هر اقدامی در منطقه با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند.

دیگر خبرها

  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • ایران قوی مدیون خون شهدا