Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلوک ۱۸.۸۴ درصدی سهام بیمه آسیا و بلوک ۱۱.۴۴ درصدی سهام بیمه اتکایی امین فردا(دوشنبه) به ترتیب در بورس و فرابورس عرضه می‌شود. ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ اقتصادی بورس نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بلوک 18.84 درصدی سهام بیمه آسیا شامل 433 میلیون و 397 هزار و 841 سهم فردا(28 اسفندماه) برای سومین بار، توسط سازمان خصوصی‌سازی در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت پایه تعیین شده برای هر سهم بیمه آسیا برای این عرضه، همان قیمت اعلام شده در دو عرضه قبلی یعنی قیمت تابلوی بورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه 20 درصد به شرط آن که از مبلغ 1920 ریال کمتر نباشد، و ارزش کل پایه این واگذاری 832 میلیارد و 123 میلیون و 854 هزار و 720 اعلام شده است.

این گزارش می‌افزاید: سپرده شرکت در واگذاری این میزان سهام که به وکالت از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در 28 اسفندماه جاری در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود، 24 میلیارد و 963 میلیون و 715هزار و 642ریال تعیین شده است.

همچنین عملیات بیمه‌ای مستقیم در انواع رشته‌های بیمه زندگی و غیر زندگی مهمترین موضوع فعالیتهای بیمه آسیا اعلام شده که قرار است بلوک 18.84 درصدی سهام آن به صورت 30 درصد نقد و بقیه اقساط 4 سال روانه میز فروش بورس اوراق بهادار شود.

گفتنی است، سازمان خصوصی سازی این بلوک بیمه‌ای را پیش‌تر در روزهای 16 بهمن ماه و 12 اسفندماه امسال روانه میز فروش کرده بود که این واگذاری ناکام ماند.

این گزارش می‌افزاید: پس از ناکامی متوالی این سازمان در فروش بلوک 11.44 درصدی سهام بیمه اتکایی امین در هفته‌های گذشته، این بلوک 285میلیون و 996 هزار و 872 سهمی بار دیگر فردا و در آخرین روز معاملاتی سال 96 به‌صورت 30 درصد نقد و بقیه اقساط 4 ساله در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می‌شود.

بر این اساس قیمت پایه تعیین شده برای هر سهم بیمه اتکایی امین برای این عرضه، همان قیمت عرضه‌های قبلی یعنی قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه 20 درصد به شرط آن که از مبلغ 1432ریال کمتر نباشد، و سپرده شرکت در واگذاری این میزان سهام نیز 12 میلیارد و 286میلیون و 425 هزار و 622 ریال تعیین شده است.

گفتنی است بلوک 11.44 درصدی سهام بیمه اتکایی امین نیز پیش‌تر در روز 18 بهمن‌ و 9 اسفندماه امسال با همین قیمت پایه روانه میز فروش فرابورس شده بود که خریدار نداشت.

انتهای پیام/

R32365/P1012122/S7,84/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است

شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند که تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجرا و ناکارآمد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجراست و تنها سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است.

پس از تلاش واشینگتن برای محدود کردن درآمد روسیه همزمان با درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین و در همین حال به‌منظور حفظ جریان نفت روسیه به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به اصطلاح سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کردند.

این سقف قیمت به شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی اجازه می‌دهد تا زمانی که نفت روسیه کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، در معامله‌های نفت این کشور شرکت کنند.

گروه بین‌المللی پی‌اندآی کلابز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سقف قیمت از زمان اعلام آن یعنی دو سال پیش موفقیت چندانی نداشته است زیرا روسیه به ناوگان خود، همچنین کشتی‌های خارج از نظارت غرب روی آورده است.

این بیانیه روز سه شنبه به‌عنوان مدرکی کتبی به نشست استماع پارلمان بریتانیا ارائه شد. این گروه می‌گوید که از ۱۲ شرکت بیمه ارائه‌دهنده مسئولیت شخص ثالث دریایی تشکیل می‌شود که ۸۷درصد از حجم باری اقیانوس‌پیماها را پوشش می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد سقف قیمت نفت بیش‌ازپیش غیرقابل‌اجرا می‌شود زیرا کشتی‌ها و خدمات مرتبط بیشتری وارد این تجارت موازی می‌شوند؛ ما تخمین می‌زنیم که در نتیجه اعلام سقف قیمت نفت، حدود ۸۰۰ نفتکش این گروه بین‌المللی را ترک کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها